Oförstående flickvänn!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
ducc skrev:
Jag har väntat 38 år hur länge till tror du att det tar??? *skratt*

Min morbror träffade sin enda och rätta tjej precis efter att han hade fyllt femtio så du har fortfarande chans ska du se :)

Håller tummarna för dig
 

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki SV1000s
Typiskt!

Om alla respekterade sin respektives behov och intressen skulle vi leva i en bättre värld.
Med detta menar jag att om hon inte kan respektera din "hojlängtan" e hon inte så mycket att hänga i granen.
Vad kommer härnäst? Ska hon bli sur om du vill ta en öl med polarna? En öl kostar ju några spänn som du kunde ha spenderar på henne!
Det vore en sak om hon motsatte sig ditt hojköp pga att hon är rädd om dig och har nån hojfobi, och tror att alla mccyklister vurpar i tid och otid.
Men att hon försöker "härska" över din plånbok gör mig spyfärdig! :kocko
 

Gräddnos

Guest
RocketQueen skrev:
Jag fattar inte heller problemet riktigt.
Jag skulle bara gapa om någon sa så till mig.

Stoppa in henne på en kurs i självständighet.
Jag tror ändå de handlar om att hon vill ha kontroll över dig mer än över dina pengar.

Jag håller med dig...
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Gräddnos skrev:
Jag håller med dig...


Ja vi har löst prolemet.
Bruden är dominant.

Hon är rädd att hennes balla hojkille ska vilja ha en ballare brud kanske.

Prata med tjejen. Kanske berättar hon va problemet är.
 

Gräddnos

Guest
RocketQueen skrev:
Ja vi har löst prolemet.
Bruden är dominant.

Hon är rädd att hennes balla hojkille ska vilja ha en ballare brud kanske.

Prata med tjejen. Kanske berättar hon va problemet är.

Mmmm, för jag tror helt enkelt det kan handla om rädsla! Att hon tror du ska glömma bort henne eller ngt... Hon kanske ser hojen som en konkurrent? Äh, lättast är ju att fråga henne, som RQ säger.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Gräddnos skrev:
Mmmm, för jag tror helt enkelt det kan handla om rädsla! Att hon tror du ska glömma bort henne eller ngt... Hon kanske ser hojen som en konkurrent? Äh, lättast är ju att fråga henne, som RQ säger.


De är precis så jag menar.

Sätt din brutta på hojen i vår. Låt henne va en del av de hela.

Usch nu får jag dåligt samvete för att man dömde ut henne direkt.
Hon vill säkert också vara med.
 

Mr Brownstone

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2004
Ort
SKARA
Hoj
Aprilia rs250 sp
Mitt ex o jag bodde ihop i 3 år tills hon fick för sig att sätta stopp för min pågående rr-satsning. Jag sa till henne redan från början att inget kommer imellan mig o mina hojar, men kvinnor har en antydan att inte fatta, utan tänker i sina (hos vissa) dumma sinnen att det där går allt att ändra på!
Helvete heller tängte jag och skickade henne. Jag har inte ångrat mig en sekund. Faktiskt så måste man tillåta sin partner att ha ett eget liv, annars går det inte. Jag hade köpt hojen i alla väder och pekat på dörren o mumla ngnting om att det inte är gratis att leva ihop med mej, och det är bara att välja om hon surar!
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Kan bara säga att jag håller med bådde RocketQueen och Alicia...varför ska han lägga allt på henne när hon säkerligen skulle lägga allt på sig själv :)

RocketQueen skrev:
Jag fattar inte heller problemet riktigt.
Jag skulle bara gapa om någon sa så till mig.

Stoppa in henne på en kurs i självständighet.
Jag tror ändå de handlar om att hon vill ha kontroll över dig mer än över dina pengar.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Enkelt!
Det var väl DU som ärvde stålarna?
Då kan hon bara hoppas att du ska vara snäll och ge henne ngt fint...
Annars är det bara att knipa igen.
Jag och min tjej har precis haft ett samtal över hur ekonomin ser ut när jag byter bil.
Dvs jag tar ett lån, jag köper bil och vi ser till att vardagen går ihop sig på ett vettigt sätt tillsammans.
Då kan jag förstå om man måste be om "lov", eller iaf snacka ihop sig om hur möjligheterna ser ut.
Du behöver ju inte ens fundera på vardagen pga att pengarna ramlat in utan att du sätter dig i skuld eller drabbar matkassan.
För inte kan det väl vara så att det är min tjej som är den "onormala" i detta sammanhanget?!
Skulle min dam göra anspråk på mina pengar ( vilket skulle vara helt otänkbart för hennes del ) så hade jag talat om att detta är mina stålar och det är dina, räcker inte dom får du jobba extra.
Nu låter detta väldigt hårt kanske men det är ju sant.
Gör hon anspråk på kompisars stålar med eller? :tungan
Nej tala om för bönan att du SKA köpa en enduro och det inte är en fråga om tillstånd från henne utan bara en upplysning.
Drar hon så kan du vara utan henne, det är livets hårda saga......
//Tobbe
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
köp hojen, det är ju som sagt dina pengar :7peta har hon inte lärt sig att pojkar måste få leka?? :banana :fyllisar
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Matte72 skrev:
Har efter tre års MC torka har man beslutat sig att använda ärvda pengar för att köpa en enduro för att roa sig lite på höstkanten, vad händer?
Min respektive lackar ur totalt för att jag inte spenderar pengarna på något annat än en hoj (underförstått lägga pengarna på henne) :confused:
Vad gör man?

Halka in på den här tråden lite snabbt, men fastnade vid
inläggen, HAAAAALLLLLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ !! Se till och ha rätt
flickvän bara så ordnar det sig, dvs förklara att du dör inombords
annars ! Gör som vi Åk Bla bandagar tillsammans, rätt kul och passera
2/3 av mellangruppen med Ankie på faktiskt..... :banana

Förhållandet blir ju inte direkt sämre av att man har kul
både på ett och två hjul ihop...... :)

KÖÖÖÖÖÖP !!!!!!!!
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Mr Brownstone skrev:
Mitt ex o jag bodde ihop i 3 år tills hon fick för sig att sätta stopp för min pågående rr-satsning. Jag sa till henne redan från början att inget kommer imellan mig o mina hojar, men kvinnor har en antydan att inte fatta, utan tänker i sina (hos vissa) dumma sinnen att det där går allt att ändra på!
Helvete heller tängte jag och skickade henne. Jag har inte ångrat mig en sekund. Faktiskt så måste man tillåta sin partner att ha ett eget liv, annars går det inte. Jag hade köpt hojen i alla väder och pekat på dörren o mumla ngnting om att det inte är gratis att leva ihop med mej, och det är bara att välja om hon surar!

Hoho så rätt! Hojarna är mycket mer lätthanterligare än kvinnor + att det är bra mycket mera klös i dem när man vill! :banana
 

ridingdragon

Love the Track Days
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Phoenix, Usa för det mesta & Malmö, Sweden
Hoj
Suzuki GSXR600
pw skrev:
köp hojen, det är ju som sagt dina pengar har hon inte lärt sig att pojkar måste få leka??

Flickor måste oxå leka!!! :tuttar

Men i vilket fall som helst så kan man inte sluta älska mc´n va folk än säger!!!Min familj o vänner e alltid på mig om det.... tycker att de e för farligt. (just nu har de anledning att säga de oxå... aj, aj,..).
Men vem de än e som säger att man inte får, så går de inte att ändra på fakta. Love is love!!.. :kär hojjen inkluderad såklart!
Vet flertalet förhållanden (mitt ex inkl. Han tyckte inte om mitt mc intresse...inte bra) som brutit pga att en vill s.k. fixa, den andra. Va de inte inser är att e de ett genuint intresse så e de. Hon (eller i vissa fall han) kan kanske få dig att inte köpa mc, sälja mc´n eller skippa RR, men inom en KORT tid inser du hur mycket du saknar det o hur det suger i magen när du ser race på Tv.... var gång du hör en mc axa... mmmmm. Ja, det dröjer inte länge förrän du inte står ut längre och ångrar dig...o nu klandrar du dessutom den som ´´hjälpte dig´´med ditt beslut. INTE BRA!!

De e ingen känsla som jämför... att va ett med mc´n och köra så smoooth att det bara flyter,kurva efter kurva. UNDERBART!

Nej, Stå på dig o förklara hur det får dig att känna dig som en man o e därmed en bättre man därhemma.. om du vet va jag menar. :cdevil


Skämt o sido... sorry om nån redan skrivit detta.. orkade inte läsa igenom alla inläggen.

MVH
Elin :)
 

Matte72

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Husqvarna WR250
ridingdragon skrev:
Flickor måste oxå leka!!! :tuttar

Men i vilket fall som helst så kan man inte sluta älska mc´n va folk än säger!!!Min familj o vänner e alltid på mig om det.... tycker att de e för farligt. (just nu har de anledning att säga de oxå... aj, aj,..).
Men vem de än e som säger att man inte får, så går de inte att ändra på fakta. Love is love!!.. :kär hojjen inkluderad såklart!
Vet flertalet förhållanden (mitt ex inkl. Han tyckte inte om mitt mc intresse...inte bra) som brutit pga att en vill s.k. fixa, den andra. Va de inte inser är att e de ett genuint intresse så e de. Hon (eller i vissa fall han) kan kanske få dig att inte köpa mc, sälja mc´n eller skippa RR, men inom en KORT tid inser du hur mycket du saknar det o hur det suger i magen när du ser race på Tv.... var gång du hör en mc axa... mmmmm. Ja, det dröjer inte länge förrän du inte står ut längre och ångrar dig...o nu klandrar du dessutom den som ´´hjälpte dig´´med ditt beslut. INTE BRA!!

De e ingen känsla som jämför... att va ett med mc´n och köra så smoooth att det bara flyter,kurva efter kurva. UNDERBART!

Nej, Stå på dig o förklara hur det får dig att känna dig som en man o e därmed en bättre man därhemma.. om du vet va jag menar. :cdevil


Skämt o sido... sorry om nån redan skrivit detta.. orkade inte läsa igenom alla inläggen.

MVH
Elin :)

:tummenupp Det var ett tag sedan jag kollade min tråd, justa innlägg.
Jag kan bara nicka och hålla med, det finns inget som går upp mot att åka hoj,
Kan medela att ett stycke motorcykel är inköpt, inte poppis hemma verkar som om förhållandet är på upphällningen.
Kanske lika bra det, det verkar ju finnas vettiga tjejer här på SH :)
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Matte72 skrev:
Har efter tre års MC torka har man beslutat sig att använda ärvda pengar för att köpa en enduro för att roa sig lite på höstkanten, vad händer?
Min respektive lackar ur totalt för att jag inte spenderar pengarna på något annat än en hoj (underförstått lägga pengarna på henne) :confused:
Vad gör man?

Sätt ett fd för flickvän så är det löst :tungan

Förklara att det är ditt intresse hjälper inte det är det väl hennes problem.
 

Gräddnos

Guest
Matte72 skrev:
:tummenupp Det var ett tag sedan jag kollade min tråd, justa innlägg.
Jag kan bara nicka och hålla med, det finns inget som går upp mot att åka hoj,
Kan medela att ett stycke motorcykel är inköpt, inte poppis hemma verkar som om förhållandet är på upphällningen.
Kanske lika bra det, det verkar ju finnas vettiga tjejer här på SH :)

Tjaaa, tar det slut pga du köpte en hoj för dina egna pengar, så är det nog lika bra att det tar slut, som du säger. Tyvärr!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top