Officiell (preliminär) kalender för 2007

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Saxat från svemo.se

SuperMoto SM 2007
Preliminär tävlingskalender 2007

2007 års SM arrangemang i SuperMoto samköras med RM-Quad enligt nedan:

Tranås MS 12-13 maj (OBS endast Solo!)
Kortedala MK 9-10 juni (Solo & Quad)
Jämtlands MK 14-15 juli (Solo & Quad)
VW Motorsport Club 4-5 augusti (Solo & Quad)
Teknis MC 22-23 september (Solo & Quad)

Tanken är att vi i TMC även ska fixa nån slags bankett tillsammans med prisutdelning osv udner vår helg :tummenupp :)

Kul att även Tranås vile vara med :tummenupp

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jäkla kul idé med bankett/prisutdelning, undra vem som kom på det. ;) Det ser jag fram emot!

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Fan nu blev man ju lite sugen...det är ju bara småbanor nästan.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
HW skrev:
2637722 Ingen som är sugen på att "låna" en bana och arrangera något?
Det borde ju absolut arrangeras en sjätte deltävling i Linköping, lite skandal annars med den anläggningen.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Är det bara jag som tycker det är dumt att lägga en tävling i mitten av juli? Många har semester och är ute å reser etc. då skulle jag tro... Å andra sidan så är ju inte jag förare längre, så vad vet jag? ;)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
mr_rockster skrev:
2644060 Är det bara jag som tycker det är dumt att lägga en tävling i mitten av juli? Många har semester och är ute å reser etc. då skulle jag tro... Å andra sidan så är ju inte jag förare längre, så vad vet jag? ;)

Spelar det någon roll? Finns väl ingen förare som har råd att ta semester, än mindre åka på några resor mitt under säsongen :va :D

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
mr_rockster skrev:
2644060 Är det bara jag som tycker det är dumt att lägga en tävling i mitten av juli? Många har semester och är ute å reser etc. då skulle jag tro... Å andra sidan så är ju inte jag förare längre, så vad vet jag? ;)
Äh, det är skitbra, tråkigt när det blir för långa uppehåll, den som ska resa bort får väl åka någon dag tidigare eller senare. ;) Mycket bättre än i år när halva säsongen var över innan maj var slut.

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
mr_rockster skrev:
Finns inte så många andra datum att gå på. Vi måste ta hänsyn att det inte krockar med när de övriga klubbarna ska ha sina deltävlingar, Vm-tävlingar och sist men inte minst hur det ser ut i den egna klubbens tävlingskalender.

Skulle gärna ha ett senare datum men det ser fullt ut i kalendern långt fram...

/Jocke Jämtlands MK

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Jockwell skrev:
2644222 Finns inte så många andra datum att gå på. Vi måste ta hänsyn att det inte krockar med när de övriga klubbarna ska ha sina deltävlingar, Vm-tävlingar och sist men inte minst hur det ser ut i den egna klubbens tävlingskalender.

Skulle gärna ha ett senare datum men det ser fullt ut i kalendern långt fram...

/Jocke Jämtlands MK

Du vet Jocke att vi vill träna to, fre hos er med...... Gärna onsdag med....

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu finns en kalender för hela nästa år på SVEMO.se

Inressant och tråkigt är att "Strängnästävlingen" som alla (åtminstone jag) trodde skulle gå på samma bana som i år INTE gör det. Den kommer hållas på Eskilstuna Motorstadion. Nån som vet vad det betyder lite mer exakt? Är det vinterstadion eller har de nån annan arena?? Jävla tråkigt eftersom det var en fantastiskt skoj bana, tyckte iaf jag.

Nån från Götlaborg, eller ännu hellre Kortedala, som vet var det rejset är tänkt att köras??

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Supermoto skrev:
2660243 Nu finns en kalender för hela nästa år på SVEMO.se

Inressant och tråkigt är att "Strängnästävlingen" som alla (åtminstone jag) trodde skulle gå på samma bana som i år INTE gör det. Den kommer hållas på Eskilstuna Motorstadion. Nån som vet vad det betyder lite mer exakt? Är det vinterstadion eller har de nån annan arena?? Jävla tråkigt eftersom det var en fantastiskt skoj bana, tyckte iaf jag.

Nån från Götlaborg, eller ännu hellre Kortedala, som vet var det rejset är tänkt att köras??

Ska varken säga bu eller bää men Kotedala kommer till 99,9% ha det på banan piren.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
liljekvist skrev:
2660280 Ska varken säga bu eller bää men Kotedala kommer till 99,9% ha det på banan piren.
coooooooooooooooooooool om det blir så. Såg mitt första SM-rejs där under kalaset typ 2001/2002, Ejdehage körde KX och det var hur coolt som helst. Hoppas det blir så :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kommer det finnas rookie-klass vid dessa tävlingar? Det stog inget i kalendern...

Är det bara sm/rm som är spikat eller är allt annat också klart men att det tyvärr inte finns andra tävlingar klara i nuläget? Att det kommer fler tävlingar tvivlar jag inte på men det vore kul att veta om några är preliminärt klara

Jocke, du som vet. Upplys oss andra.:tungan

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Olof Eriksson skrev:
2660353 Kan nån översätta listan till svenska orter tro? :D

Alla är inte så bright :rolleyes:

Kortedala är Göteborg och Teknis är Örebro men det visste du ju redan. Klarar du inte de andra rekommenderar jag att du önskar dig en kartbok i julklapp.:D

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
erik skrev:
2660374 Kortedala är Göteborg och Teknis är Örebro men det visste du ju redan. Klarar du inte de andra rekommenderar jag att du önskar dig en kartbok i julklapp.:D
Nu ska vi se här...

Kära tomten.
Jag har varit en snäll pojke i år, detta är de saker jag vill ha mest av allt:

1. En ny hjälm
2. Stringtrosor
3. Kartbok

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-