Officiell (preliminär) kalender för 2007

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Äntligen! har du förstått att du bör tävla :tummenupp

Förra året var det vissa SM tävlingar, ibland var det helt enkelt ingen uppslutning som i norrlands rejset, tror vi var 6-7 anmälda så då vart inget.
Kan tyvärr inte säga med 100% säkerhet att ni kommer att köra på SM helgerna men det tror jag. Om det blir Lördags rejs eller Söndags rejs vet nog inte ens arrangörerna än, det beror nog på hur 250cc utvecklas..

Ingen som har mer koll?:va

talade med svemomario om det för några dagarsen och han sa att man får helt enkelt ringa eller höra av sig till dom som fixar tävlingarna och fråga om det blir kungarace eller inte..

i september är det ialf kunga tävling på söndagen i örebro :)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
talade med svemomario om det för några dagarsen och han sa att man får helt enkelt ringa eller höra av sig till dom som fixar tävlingarna och fråga om det blir kungarace eller inte..

i september är det ialf kunga tävling på söndagen i örebro :)

hmm...det ska man ju inte behöva, ja tror det blir mer klarhet i det längre fram i vår! :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
hmm...det ska man ju inte behöva, ja tror det blir mer klarhet i det längre fram i vår! :tummenupp

Exakt, vill man veta nu får man nog ringa. Svemos kalender är inte bästa källan till info tyvärr.

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Jämtlands MK har nu fått förfrågan om vi ska ha rookie (kungaklassen) under vår SM helg här i Östersund den 14-15 juli.

Svaret till det är att JA, det är målsättningen! Vi får hoppas att intresset i år är större för den så att vi slipper ställa in den igen.

Blom, du kommer att få svar även av mig via mail... Antar att det var du som skickat. :)

/Jocke

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ibland får man svaren även på SH :)
Bra Jocke :tummenupp

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Jämtlands MK har nu fått förfrågan om vi ska ha rookie (kungaklassen) under vår SM helg här i Östersund den 14-15 juli.

Svaret till det är att JA, det är målsättningen! Vi får hoppas att intresset i år är större för den så att vi slipper ställa in den igen.

Blom, du kommer att få svar även av mig via mail... Antar att det var du som skickat. :)

/Jocke

:tummenupp tackar och bockar för en kanon snabbt svar.. har även mailat alla andra arrangörerna men dock utan svar än.

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
:tummenupp tackar och bockar för en kanon snabbt svar.. har även mailat alla andra arrangörerna men dock utan svar än.

Jag har inte fått någon Fråga?
Vi kör 2-3Juni I Göteborg. Rookie, SM, Quad
Jag svarar så ni kan planera lite iallafall.
BR R

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hinner inte söka igenom hela www för att hitta.
Hur är upplägget för SM? Elitklasser en dag (lördag el. sön?) & andra klasser en dag, eller alla på 2 dagar? (träning lörd & race sön).

Måste boka in semester :)

Kommer det vara samma upplägg på alla rejs, eller är det upp till arrangören?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Lyfter denna tråd igen. Min aprilia höll :rolleyes:

Allvarligt talat, hur kommer upplägget för tävlingarna bli egentligen? Måste veta ganska snart eftersom jag har en buss att bygga om och människor att boka sovplats hos :tummenupp

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Gbg SM som det ser ut idag:

Frivillig träning A & rookie rejs Lördag 2/6
A-Finaler Söndag 3/6

Bara 5 till att reda ut.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vad kostar det? Startavgift, engångslicens...?

500:- i startavgift. Vet inte om det är något som är fastslaget för alla SM-rejs?
Engångslicens, Enklare tävling 250:-, Nationell tävling 400:-. SM-helgerna lär väl klassas som det senare.
Vissa arrangörer kan nog tänkas ta ut en liten avgift för lån av transponder oxå för er som inte har det. Räkna med runt en hundring för det.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!