Officiell (preliminär) kalender för 2007

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jocke W skrev:
2685896 24 timmars race :tummenupp
Ja kom igen nu! Vi skapar ett endurance-race på motard! Husapojkarna får renovera motorn efter halva racet :arsele

Detta måste vara något för linköping? ;)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Olof Eriksson skrev:
2685932 Ja kom igen nu! Vi skapar ett endurance-race på motard! Husapojkarna får renovera motorn efter halva racet :arsele

Fan vilka jobbiga pitstopp, Byta olja var 3dje timme och tanka var 25,e varv :rolleyes:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Olof Eriksson skrev:
2685932 Ja kom igen nu! Vi skapar ett endurance-race på motard! Husapojkarna får renovera motorn efter halva racet :arsele

Hehe denna länk ska jag komma ihåg och påminna dig om vid tillfälle!!!
I grängesberg har dom mopperacing race, riktiga tävlingsmoppar typ RR hojar och har vi tur så får vi vara med när de kör 8h race. Har vunnit det ett år när jag var i team med Christer Minnin. Hehe.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Stoffy skrev:
2685952 Hehe denna länk ska jag komma ihåg och påminna dig om vid tillfälle!!!
I grängesberg har dom mopperacing race, riktiga tävlingsmoppar typ RR hojar och har vi tur så får vi vara med när de kör 8h race. Har vunnit det ett år när jag var i team med Christer Minnin. Hehe.
Haha ;D Min Aprilia kommer aldrig gå sönder!

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Olof Eriksson skrev:
2685959 Haha ;D Min Aprilia kommer aldrig gå sönder!

och om den gör det..så kommer du aldrig få delar till att laga den :tuttar

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Stoffy skrev:
2686008 Säg det till Marcus, hehe. Men du kanske kan köpa två :tummenupp
Blanda inte in mig i det här, men eftersom du ändå gör det, med allt som du plöjt ner i din hoj hade det räckt till två Aprilior och ändå kommer den aldrig hänga på en orginal 550. ;)

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
marcus56 skrev:
2686080 Blanda inte in mig i det här, men eftersom du ändå gör det, med allt som du plöjt ner i din hoj hade det räckt till två Aprilior och ändå kommer den aldrig hänga på en orginal 550. ;)

haha, du kan ha tryckt på en svag punkt där :D
Men man måste personifiera hojjen, det är det som han gjort!

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
marcus56 skrev:
2686080 Blanda inte in mig i det här, men eftersom du ändå gör det, med allt som du plöjt ner i din hoj hade det räckt till två Aprilior och ändå kommer den aldrig hänga på en orginal 550. ;)
Haha, jag har väl ändå inte plöjt ner speciellt mycket penga på min hoj. Fälgana kan jag ta med till vilken hoj som helst, alutanken köpte jag beggad för 1000kr. Plasten jag kör med är beggad från 04 och ramen har jag nästan fått gratis.

Men jag kommer att plöja ner lite pengar och vi får väl se om vi hänger med några Ap 550 hojar. Gör jag inte det så är det nog idioten bakom styret som det är fel på snarare än hojen men det är ju han som betala så han får tyvär inte att byta ut och yngre blir han inte heller. Fick lite goda nyheter idag så vi får se vad som händer med stefans motor till nästa år ;)

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stoffy skrev:
2686131 Haha, jag har väl ändå inte plöjt ner speciellt mycket penga på min hoj. Fälgana kan jag ta med till vilken hoj som helst, alutanken köpte jag beggad för 1000kr. Plasten jag kör med är beggad från 04 och ramen har jag nästan fått gratis.

Men jag kommer att plöja ner lite pengar och vi får väl se om vi hänger med några Ap 550 hojar. Gör jag inte det så är det nog idioten bakom styret som det är fel på snarare än hojen men det är ju han som betala så han får tyvär inte att byta ut och yngre blir han inte heller. Fick lite goda nyheter idag så vi får se vad som händer med stefans motor till nästa år ;)
:tummenupp

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
rejser skrev:
2685528 :spämsmiley

Jag hörde att en deltävling ska köras i mörker och med bara pannlampa som belysning.
Lennartsson står först i kön av anmälda ;)

Ja nu har jhag ju till och med tjuvtränat på det...haha... Spännande i höga farter tror jag...hehe¨

Långlopp vore ju tok kul... Säg i alla fall 6-8 timmar 2 förare...Mörker kan vi väl skippa än så länge...

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Jag såg att det kommit en ny upplaga av SM-kalendern:

Tranås MS 5-6 maj (Solo & Quad)
Kortedala MK 9-10 juni (Solo & Quad)
Jämtlands MK 14-15 juli (Solo & Quad)
Linköpings MS 28-29 juli (Solo & Quad)
VW Motorsport Club 4-5 augusti (Solo & Quad)
Teknis MC 22-23 september(Solo & Quad)

http://www.svemo.se/news.php?rid=1318&t=gren&did=10

Det blir bara bättre och bättre. :tummenupp

Last edited:

Rancid-Racing

#147 Gillisson
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 959 Corse, TM450 smx, TM300 en
Eskilstuna motorstadion borde väl vara där crossbanan och speedwaybanan ligger , ca en mil väster om Eskilstuna .

Lite sent svarat kanske...
Det kommer inte att gå någon SM deltävling på gröndals motorsportsområde, ja förutom möjligen i Speedway då.
Tanken är att vi ska komplettera den nuvarande gocart-banan där till en permanent supermotobana, men det arbetet börjar i sommar, och vad jag kan förstå är det omöjligt att hinna färdigställa den till ett SM arrangemang.
Isstadion skulle heller inte klara av ett sådan tävling, utan vi får vara glada om det lyckas bli en sverigecup delt. eller liknande.
Så det hela är bara en felskrivning helt enkelt:)
Pratade förövrigt nu i helgen med berörda personer ang. strängnäs SM, och de var ganska säkra på att det inte kommer gå någon tävling där heller tyvärr.

Men vi får väl hålla tummarna på att det löser sig...

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Skitkul att kalendrar ska släppas sent, ändras osv. Det är inte lätt att boka in helger med sponsorer!

Inte för att klaga på er som jobbar för det jag är säker på att ni gör erat bästa. Såhär är det väl i alla sammanhang. Dyster värld helt enkelt. :mad:

E Ryttervik

#57 S2
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
KTM x 2
Men hur är det nu, som någon frågade i tidigare inlägg:
Är det samma datum som gäller om man ska köra rookie tävlingar, eller är det andra datum/platser. Vill fösöka köra så mycket som möjligt i sommar men har tyvär rätt dålig koll på hur allt fungerar..
Tacksam för hjälp / Erik

Jocke W

Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Men hur är det nu, som någon frågade i tidigare inlägg:
Är det samma datum som gäller om man ska köra rookie tävlingar, eller är det andra datum/platser. Vill fösöka köra så mycket som möjligt i sommar men har tyvär rätt dålig koll på hur allt fungerar..
Tacksam för hjälp / Erik

Äntligen! har du förstått att du bör tävla :tummenupp

Förra året var det vissa SM tävlingar, ibland var det helt enkelt ingen uppslutning som i norrlands rejset, tror vi var 6-7 anmälda så då vart inget.
Kan tyvärr inte säga med 100% säkerhet att ni kommer att köra på SM helgerna men det tror jag. Om det blir Lördags rejs eller Söndags rejs vet nog inte ens arrangörerna än, det beror nog på hur 250cc utvecklas..

Ingen som har mer koll?:va

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...