ja kommer titta in vid pumpen runt 18 snåret...om det finnes intresse...........
tror ja....
jag o tommy ska ut en sväng titta förbi plantagen vid sju halv åtta
Kommer förbi Plantagen en sväng jag med.
Åker nog några varv runt plantagen ja me
jag har varit ute å kört lite...hann med en nära döden upplevelse åsså.......
Kom från nyby..åkte över bron ner emot gränby typ..då ser jag att det står en röd volvo 440 som funderar på att svänga ut framför mig , vänstersväng alltså....ja hinner tänka : jävlar om han svänger ut....tror du inte fanskapet gör det...som tur var så låg jag kanske bara i en 70 blås men det lutade ju lite åsså så ja fick bromsa så mycket ja vågade med frambromsen, ville ju inte bromsa ner mig i asfalten resten med bakhjulet , kom in med bakhjulssladd emot bilen men rätade upp precis innan å nöp till med frambromsen , fick stopp 20 cm ifrån bilens förarsida...gubben i bilen satt med sin tant å såg livrädda ut...å tror du inte han hade blivit rädd så han stannade mitt i vägen han kunde inte kört vidare...så ja vinkade till han å körde vidare...såg att han stod kvar där mitt i vägen ett tag...innan han körde vidare...svårt att förstå högerregel om man e en gammal gubbe med keps men som vanligt så trodde han väl att jag var en moppe...
Det här e ju sjukt. Var e alla motorcyklister? Nu har jag varit ute i drygt 1 timme och kört. Jag har varit vid Plantagen, pumpen och runt på stan och sedan en sväng ut mot Vaksala kyrka och runt där utan att träffa på en enda motorcykel. Jo förresten..... Såg en vit Duke som tankade vid Shell på Vaksalagatan när jag var på väg till Plantagen.
Jag som trodde att stan var full med åkasugna motorcyklister. Nej... Man får ta och hitta en annan hobby. Så surt att sitta och åka själv jämt.
Det kunde ha gått illa. Tur att det gick bra trots allt. En del borde inte få vara ute i trafiken.jag har varit ute å kört lite...hann med en nära döden upplevelse åsså.......
Kom från nyby..åkte över bron ner emot gränby typ..då ser jag att det står en röd volvo 440 som funderar på att svänga ut framför mig , vänstersväng alltså....ja hinner tänka : jävlar om han svänger ut....tror du inte fanskapet gör det...som tur var så låg jag kanske bara i en 70 blås men det lutade ju lite åsså så ja fick bromsa så mycket ja vågade med frambromsen, ville ju inte bromsa ner mig i asfalten resten med bakhjulet , kom in med bakhjulssladd emot bilen men rätade upp precis innan å nöp till med frambromsen , fick stopp 20 cm ifrån bilens förarsida...gubben i bilen satt med sin tant å såg livrädda ut...å tror du inte han hade blivit rädd så han stannade mitt i vägen han kunde inte kört vidare...så ja vinkade till han å körde vidare...såg att han stod kvar där mitt i vägen ett tag...innan han körde vidare...svårt att förstå högerregel om man e en gammal gubbe med keps men som vanligt så trodde han väl att jag var en moppe...
jag har varit ute å kört lite...hann med en nära döden upplevelse åsså.......
eller ja skrev lite fel där....var ju inte högerregel där menar ja...jag hade huvudled..han hade väjningsplikt...så det hade blivit hans fel....om ni fattar
Meh fan...
1. Ska nyktra till.
2. Ska meka min koppling, sen ska vi åka lite.
[Men sen är du körd AKKE när de börjar svänga
Blev det blött i brallan gubben då
nä jag fattar inte kan du förklara igen
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari