Officiella 19:00 Åka-tråden!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Vad bra att UNT överdrivit, blev orolig! Det verkar ju som att det gått hyffsat trots allt! Se till att ha alla skador dokumenterade i fall det blir komplikationer senare! Hoppas nu allt går bra med försäkringsbolaget!

Själv håller jag precis på och tjafsar med mitt hemförs.bolag ang 2 skinnställ samt 2 hjälmar och div annat som försvann ur vårt förråd :mad: ! Har ju så klart inga kvitton... :gnissla

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
förra måndagen skulle en trio på 3 till rörken å trottsa regnet....
EroX,Arnesson och jag....nu är det bara 1/3 kvar på 2 hjul av den skaran...
så EroX passa dig....snart e det kanske din tur om du inte ser upp...verkar som att trion är utsatt för attentat från ovan.... ;)

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Skönt att höra att du är hemkommen och mår bra Anresson! Lite läskigt att vänta på er och höra ambulanser åka iväg.... Är ganska säker på att dom kommer att lösa in din hoj efter vad jag sett, (JOS visade bilder när dom kom tillbaka till pumpen).

Kan nog säga att dom allra flesta hade reagerat på samma sätt som du! Det är enkelt när man sitter hemma och pratar om hur man ska göra men när det verkligen händer så tar paniken över! Tur att det gick så pass bra iaf!

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Tack för bilderna JOS!

Har varit och kikat på hojen hos Lelles nu och den såg ju inte så vacker ut, väntar på att försäkringsbolaget skall höra av sig med.

Som hojen ser ut nu så TRODDE killen jag snacka med på Lelles att lösen var en trolig lösning. Mycket trevligt bemötande på Lelles föresten. Tycker man läser mycket dåligt om dem, men jag fick mycket bra service på både telefon och när jag var där idag :tummenupp

Var även och kikade på olycksplatsen, men jag minns inte så oerhört mycket därifrån, såg inte ut som mina bilder i huvudet. Men jag börjar väl bli gammal eller så slog jag i huvudet hårt :D

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
förra måndagen skulle en trio på 3 till rörken å trottsa regnet....
EroX,Arnesson och jag....nu är det bara 1/3 kvar på 2 hjul av den skaran...
så EroX passa dig....snart e det kanske din tur om du inte ser upp...verkar som att trion är utsatt för attentat från ovan.... ;)

Vet fruktar lite det med :confused:
Finns det någon ond MC gud där ovan tro :huvet

Kanske skulle börja köra Offroaden till träffarna istället :) gråter inte lika mycke om den skulle läggas om man säger så. Lite billigare i värde och den är helförsäkrad med.

Ingen som ska ut ikväll ?

MC alltså inte ÖL ? :va

Last edited:

Bandit02

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2008
Hoj
harley ,kawa + letar mc
en liten diskret dum fråga , vart e självaste mötesplatsen , jag som nyss detta . vars e pumpen ,, ler,

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
en liten diskret dum fråga , vart e självaste mötesplatsen , jag som nyss detta . vars e pumpen ,, ler,

Pumpen ligger på Västra Ågatan (Fyris Torg, MC parkering) nära SF bio. Om du vet d å?

För mig innan detta mer känt som Raggartorget

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har precis varit ute och "tryckt ur" :rock

Jobbar i kväll så jag hinner inte åka nu vid 19... Om ni ska ut så vet ni var ni finner mig för gratis inträde, om inte PM:a :tummenupp

Bandit02

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2008
Hoj
harley ,kawa + letar mc
då skall ja försöka navigera dit, en annan är rätt nyinflyttad så de är inte så lätt.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Har precis varit ute och "tryckt ur" :rock

Jobbar i kväll så jag hinner inte åka nu vid 19... Om ni ska ut så vet ni var ni finner mig för gratis inträde, om inte PM:a :tummenupp
Detta får jag läsa när jag väl kommit hem! :mad:

Skall jag vara ärlig så vet jag inte vad jag skulle göra på ett 18-disco...
Det skulle kännas lite som "pappor på stan" över det hela. :D

Nita en spoling åt mig.

då skall ja försöka navigera dit, en annan är rätt nyinflyttad så de är inte så lätt.
Hitta till Forex så är du nära. På andra sidan gatan ligger en parkering/pumpen: http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=Fyristorg+8

Peace.

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag var ute och röjde i skogarna igår.
Fick åka helikopter :banana

0 skador förutom liten lårkaka. Hojjen verkar vara ok, skinnstället fick INTE en skråma.

Killen som ringde 112 åt mig fotade mig när jag var på väg in/upp i helikoptern, får se om jag får tag i den bilden.

Jag tog denna bilden när jag låg o väntade på räddningspatrullen.
Ni har säkert sett notisen i UNT

Bifogat

• Bild017_1.JPG
    Bild017_1.JPG
    87.2 KB · Visningar: 65

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Hmm... Var det notisen om MC-olycka i Östuna? Var du och grävde i nåns trädgård? :va

De har en förmåga att överdriva lite vår kära dagstidning...

Skönt att du klarade dig bra. :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hmm... Var det notisen om MC-olycka i Östuna? Var du och grävde i nåns trädgård? :va

De har en förmåga att överdriva lite vår kära dagstidning...

Skönt att du klarade dig bra. :tummenupp
Japp, men jag var den enda hittils av fem, än så länge, som lyckats bromsa INNAN deras trädgård! De har som sagt haft påhälsning tidigare. De tidigare hade INTE klarat sig bra! Landade bara 5m ifrån vägen, bromsade från 70 till ca 30, därefter var det en grus-utfart, blev lite sladdande där, sen la jag mig i gräset och hade det skönt ;)

Skadorna blev som sagt bara smärre, både på mig o hojjen.

Så nu tar vi och varvar ner lite...

Håll er på vägen istället.

Jag håller på här och blir en ALLTFÖR återkommande kund ;)
Ringer nog dej i veckan, ev kan en koll på framgaffel/styrkrona/styrhalva passa en mäktig mekare som dej. Kan vara nått som blivit snett :(

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...