Officiella 19:00 Åka-tråden!

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Yes! snön e på väg bort. Men läste ni den tråkiga artikeln i morse om att det var tre gånger så mycket grus utslängt än under en vanlig vinter i Uppsala? 15 nånting istället för 5 nånting. Aja, en del vägar är ju faktiskt nu körbara.

15 000 ton tror jag det var om jag inte minns fel. Dvs över 1000 lastbilslass grus. Det är en hel del. Men dom håller ju på att ta bort det så sakteliga nu äntligen. Det börjar bli ganska grusfritt på dom flesta ställen.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Borde vara klar med middag osv. till 18... skicka ett sms/ring om ni är taggade på att sticka ut å köra, eller svara här helt enkelt. 0768789288

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Tänkte ta en sväng hem till uppsala idag och tjöra hoj, borde vara redo att sticka iväg nån sväng efter middagen! Vet inte exakt hur päronens tidsschema ser ut men ska kolla det med dem när jag kommer hem. Vore trevligt med sällskap iallafall :), kanske ta en sväng till sigtuna eller ngt

Hade gärna gjort dig sällskap, men då man inte har kört upp än får jag snällt vänta!

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Hade gärna gjort dig sällskap, men då man inte har kört upp än får jag snällt vänta!

Ok synd, har du bokat uppkörning, när kör du upp?
Jag lär skriva här igen nästa gång jag är hemma i ua och kör.
Tänkte ta hojen till skolan imorn också för att hinna köra lite mer :D

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
Ok synd, har du bokat uppkörning, när kör du upp?
Jag lär skriva här igen nästa gång jag är hemma i ua och kör.
Tänkte ta hojen till skolan imorn också för att hinna köra lite mer :D

Haha är ju de, har bokat uppkörning för har gjort både 1an och 2an, men inte försen i juni=S Känner att jag inte har tid innan det pga exjobbet:rolleyes:
Har redan bokat mig ett gäng körlektioner på en körskola för att vara säker på att inte misslyckas, men ångrar lite nu att jag inte bara tog ett par i uppsala å sen testade å köra upp nu direkt

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Haha är ju de, har bokat uppkörning för har gjort både 1an och 2an, men inte försen i juni=S Känner att jag inte har tid innan det pga exjobbet:rolleyes:
Har redan bokat mig ett gäng körlektioner på en körskola för att vara säker på att inte misslyckas, men ångrar lite nu att jag inte bara tog ett par i uppsala å sen testade å köra upp nu direkt

Aha surt, vad pluggar du? Hinner ju köra hela sommarn iallafall :tummenupp

Kom hem för ett tag sen, jävligt kul men fan va ont jag har i ryggen. Har helt sjuk träningsverk i ryggen, kan knappt böja mig så jag vet inte hur jag tänkte när jag satte mig på hojen, men de är inte så ofta jag hinner hem å köra. Ryggskyddets svankstöd eller va fan de nu är låg å tryckte precis där de är som värst! :huvet

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
Aha surt, vad pluggar du? Hinner ju köra hela sommarn iallafall :tummenupp

Kom hem för ett tag sen, jävligt kul men fan va ont jag har i ryggen. Har helt sjuk träningsverk i ryggen, kan knappt böja mig så jag vet inte hur jag tänkte när jag satte mig på hojen, men de är inte så ofta jag hinner hem å köra. Ryggskyddets svankstöd eller va fan de nu är låg å tryckte precis där de är som värst! :huvet

Data & Systemvetenskap, men är färdig nu så blir till att börja jobba nu till efter sommaren.
Jo sen blir det till att åka hela sommaren, kommer nog bli en hel del övningsköra innan de, farsan är väldigt sugen han med. Fast trist å inte kunna åka när och hur man vill. Haha träningsverk är ingen höjdare på hojjen, vart ett par sådana turer förra året och är ju inte att rekommendera, men vad gör man inte för att få åka hoj liksom :brinnerup

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
Hej igen gott folk.

Då var man tillbaka på vägarna igen då!

Fast i ny skepnad..

Honda Hornet 1998 blev det denna gång.

Om jag känner mig själv rätt kommer jag bygga om den lite med till mer fighter look. ;)

Men än så länge slip on och miniblinkers samt andra blinkers bara från tidigare ägare.

Har ni börjat köra för året än tagit min andra tur idag, men känns kallt på kvällarna och inte alltför hett att åka jämsides med snön på sina ställen.

Men hört att helgen ska bjuda på fint väder så kanske tar mig en tur. :)

sandersen

Live like there is no tomorrow.
Gick med
24 Feb 2007
Hoj
Gsxr 600
Jag kommer stå vid pumpen kl 19.00, har många guldvägar att leverera! Ses där..

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Jag kommer försöka åka dit de kvällar jag är i Uppsala, blir det annan tid så postar jag nån tråd här på forumet! Imorgon 19/6 blir det körning i sthlm kl 11-12 nånting ingen exakt tid bestämd än, utgår från donken sveavägen. Bara att haka på ;)... jag kommer köra till sthlm ikväll om det inte regnar, annars blir det väl avfärd kring 9 imorn

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
Ja nu borde de bli något snart tycker jag, har ju inte fått chansen att åka med någon gång ännu

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Ja nu borde de bli något snart tycker jag, har ju inte fått chansen att åka med någon gång ännu

Det var sannerligen lite snålt med åkningar men det förstår man med tanke på vädret. Skrev om åkning i Game Over tråden. Men det var visst en tråd för några inavelstuffingar. Vet inte vad ni andra har för erfarenhet av de men men. Hoppas på någon trevlig åkning snart i alla fall.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Vore skönt att få komma med på en sväng. Hojen är ihopskruvad och jag har inte åkt nåt sen förrförra säsongen...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det är helt enkelt för varmt. Nu talar jag för mig själv, men för att vara en skärpt förare bör tempen sjunka några grader först.

Inavelstuffingar? :D

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
Nu får vi rycka upp oss lite här tycker jag!

Verkar mer dött i år än förra iaf här på forumet tyvärr.

Kom igen nu gott folk! :tummenupp
Hade mycket trevliga turer med dem jag träffat förr här på URR

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
Någon här som ska till Lunda på Lördag ?

Är driftuppvisning bil samt att nissan klubben kör konbana på flygrakan.

Hade tänkt att dra dit iaf, så någon som är sugen på samåka från stan ?
Verkar bli helt ok väder nämligen så tar nog hojen då.

Mer info...
http://www.uppsaladrifting.se/

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Någon här som ska till Lunda på Lördag ?

Är driftuppvisning bil samt att nissan klubben kör konbana på flygrakan.

Hade tänkt att dra dit iaf, så någon som är sugen på samåka från stan ?
Verkar bli helt ok väder nämligen så tar nog hojen då.

Mer info...
http://www.uppsaladrifting.se/

Låter skitkul men tyvärr sätter en kräfskiva i stockholm hinder för mitt deltagande.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår