Offra någons liv och få 10.000:-?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
En favoritfråga från min sida då det kommer till att se vad folk har för personlighet, hoppas jag inte trampar någon på tårna iom att vi pratar om hemskheter som döden. :näsblod

Men iaf, tänk dig att du har en knapp framför dig.
Trycker du på knappen så får du 10.000:- rakt in på kontot, skattat och klart.
Skatteverket m fl kommer inte ifrågasätta detta och du kommer heller aldrig behöva förklara dig varifrån pengarna kommer om någon undrar, se det som en vinst på lotto om du vill det.

Nackdelen är att trycker du på knappen så kommer någon person på jorden att dö. Kan vara vem som helst men ingen du känner, inte heller någon i din omgivning kommer drabbas på nåt sätt. Inga nyheter eller liknande kommer visas om detta. Kort sagt så kommer det aldrig nämnas och inte heller då kunna studsa tillbaka på dig så du blir påmind om vad du har gjort osv.

Hade du tryckt på knappen?
Man får trycka hur många gånger man vill, om man nu känner för att utöka summan på kontot till den fantasisumma många drömmer om.

Motivera gärna ditt svar om du känner för det.

Själv hade jag tryckt tills dess att jag inte orkar mer...


EDIT: För sent att skapa en poll nu antar jag :(.
 
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag hade nog tryckt ett par gånger iaf :tummenupp

Om det inte drabbar någon man känner så lider man ju inte av det...:näsblod

Vara skuldfri och ha schysst villa i STHLM vore bra. Blir rätt många tryckningar iofs :gnissla
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
"En favoritfråga från min sida då det kommer till att se vad folk har för personlighet"

Denna ytterst vetenskapliga personlighetsanalys...vad kom den fram till ang din personlighet? Klart nyfiken...
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Efter att fingrarna blöder ger jag en unge 50 spänn i timman för att fortsätta trycka:D
 

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR900RR Fireblade
Klart man skulle trycka. När både Timbuktu och Frida båda har seglat ner och dött i någon konstig sjukdom så skulle jag sluta trycka. Sen att det innefattade lite ekonomisk vinning gör ju inget...

Men för att vara seriös. Jo, jag skulle säkert trycka. Folk dör varje dag och eftersom jag inte ens känner dom så...
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Kan man få provtrycka och se om man ångrar sig? :va

Är du osäker på hur tryckningen kommer påverka ditt liv så gör du nog bäst i att låta bli då du annars antagligen har för mycket samvete för att i framtiden må bra.

"En favoritfråga från min sida då det kommer till att se vad folk har för personlighet"

Denna ytterst vetenskapliga personlighetsanalys...vad kom den fram till ang din personlighet? Klart nyfiken...

Den hjälper mig att hitta personer med lika värderingar. Lika barn leka bäst vet du väl :).

Ska bli kul att se vad en tjej (ja, dom är ju såklart änglar vanligtvis och skulle aldrig trycka på knappen) svarar och vad jag kommer med för kontringsfråga på varför hon inte skulle trycka.

Efter att fingrarna blöder ger jag en unge 50 spänn i timman för att fortsätta trycka:D

Som du t ex, vi skulle trivas bra ihop. Vi är lika egoistiska och pengakåta båda två.
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Få se hur många knapptryckningar skulle jag tillåta mig?:va
Ganska många, man är ju tots allt dagens ego när det kommer till sådant som ej kommer tillbaka till en själv.

Minst en SuperDuke och en Audi TT hade jag tryckt fram.:tuttar
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Jag skulle trycka utav bara helvete, tänk om någon på andra sidan jorden hade en likadan och han absolut inte kände mig, fyfan vad jag skulle trycka för att hinna före honom :näsblod
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Få se hur många knapptryckningar skulle jag tillåta mig?:va
Ganska många, man är ju tots allt dagens ega när det kommer till sådant som ej kommer tillbaka till en själv.

Minst en SuperDuke och en Audi TT hade jag tryckt fram.:tuttar

Typiskt en SH-tjej att trycka ;).
"Vanliga" tjejer erkänner sällan sådant, eller så är dom helt enkelt snällare.

Jag skulle trycka utav bara helvete, tänk om någon på andra sidan jorden hade en likadan och han absolut inte kände mig, fyfan vad jag skulle trycka för att hinna före honom :näsblod

Haha, sådär långt har jag aldrig tänkt :tummenupp
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Nä fan.
Har alldeles för mycket samvete för att kunna sova med vetskapen att jag faktiskt tagit någons liv. Sen att det inte är någon jag känner spelar ingen som helst roll, ett liv är ett liv.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Nä fan.
Har alldeles för mycket samvete för att kunna sova med vetskapen att jag faktiskt tagit någons liv. Sen att det inte är någon jag känner spelar ingen som helst roll, ett liv är ett liv.

Har du nåt husdjur? (om inte så bortse från min fråga)

Tryck på knappen 10 gånger utan att få en krona och rädda ditt husdjurs liv eller rädda 10 människor men låta hunden/katten whatever gå miste om sitt?

Vad säger samvetet nu, ett liv är ju som sagt ett liv :)?
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Skulle med stooooor snnolikhet trycka tills kramp i fingrarna tvingade mig att sluta.
Sån jäkla materialist som jag är fan.
Men det klart.
Det skulle jag ju aldrig erkänna att jag skulle göra eftersom jag är en fiiiin och snäll tjej så det så...
:tungan
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top