Om man vet att någon kommer att dö i samma sekund man trycker på knappen är det fråga om uppsåtligt dödande, alltså mord. Trycker man tre ggr på knappen är man följaktligen en seriemördare. Fifan.
Fast dom kommer säkert argumentera för att uppsåtet är att få 10´000:-, inte att mörda folk..
Obs att jag inte skulle tryckt så ingen hoppar på mig nu
Man kan ju dra en liten liknelse.
Enligt många källor så lever vi i I-länderna i välstånd på grund av att vi genom vårt leverne och våra affärer "suger ut" fattiga U-länder och således orsakar att människor på andra sidan jorden dör, svälter, lider av sjukdomar som skulle kunna botas eller på andra sätt plågas.
Hur många är villiga att ge upp vår livsstil i välstånd för att rädda liv i tredje världen och hur många bibehåller den trots vetskapen att det kommer att dö ett antal människor någon annanstans på grund av det.
Från det scenariot är inte steget så långt till att trycka på en knapp och få 10000kr tycker jag.
Om man vet att någon kommer att dö i samma sekund man trycker på knappen är det fråga om uppsåtligt dödande, alltså mord. Trycker man tre ggr på knappen är man följaktligen en seriemördare. Fifan.
10k för ett liv?? Wtf - lever ni i slummen eller?
Kan man få provtrycka och se om man ångrar sig?
Skulle jag bara få trycka 1 gång så... aldrig..
Får man trycka hur många som helst börjar det lukta pengar man faktiskt vill ha (10k kan man både ha och miste, det är 2 kostymer, knappast värt någons liv).
Däremot skulle jag trycka 100 ggr gratis om jag fick välja offer!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|