Offra någons liv och få 10.000:-?

Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nu vågar jag inte jobba mer. Mina knapptryck genererar pengar på kontot (olyckligtvis inte 10.000:- per knapptryck :D) och jag hoppas innerligt att de inte dödar någon. Får nog byta jobb. :gnissla
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag hade inte tryckt. Bara för att man inte drabbas av konsekvenserna själv betyder inte att det inte finns några.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ett utmärkt sätt att minska överbefolkningen, världssvält och pandemier - samtidigt som man tjänar grova stålar... Så, var är knappen?

Jo, lite samvete har man, men för hela mänsklighetens bästa...
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag skulle hyra in några epileptiker, tejpa fast dom på knappen och sen ställa fram ett stroboskop. Efter 10000 tryckningar skulle jag utveckla ett styrsystem till knappjäveln.
 

NX-speed

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Ort
södra Finland
Hoj
Yamaha TZR 125 tbc fighter
Första frågan är varifrån pengarna kommer, det blir ju tammefan hyperinflation med att pengar dyker upp från toma intet. Fast det kanske blir lite dröjining i det, just så mycket att jag hinner köpa mej massor av nåt som inte förlorar värdet, guld :)
Sedan kan man flytta till ett land med lite stadigare ekonomi, och sälja bort guldet.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hitler beodrade den slutliga lösningen och därmed folks död som han inte kände, utan att han personligen dödade någon. Dock ville han ju ha lebensraum istället för stålar..
Kan inte förstå att folk (även hypotetiskt) tar sig rätten att orsaka andra människors död även om det är någon helt okänd.

Nej på frågan i inlägg 1 iaf :tungan
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Skulle självfallet inte trycka.

De som säger sig kunna göra detta och menar det i denna tråd; är ett tvivelaktigt nöje att få sig några ansikten till etiketten avskum.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Om man vet att någon kommer att dö i samma sekund man trycker på knappen är det fråga om uppsåtligt dödande, alltså mord. Trycker man tre ggr på knappen är man följaktligen en seriemördare. Fifan.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Om man vet att någon kommer att dö i samma sekund man trycker på knappen är det fråga om uppsåtligt dödande, alltså mord. Trycker man tre ggr på knappen är man följaktligen en seriemördare. Fifan.

Fast dom kommer säkert argumentera för att uppsåtet är att få 10´000:-, inte att mörda folk.. :rolleyes:

Obs att jag inte skulle tryckt så ingen hoppar på mig nu :tungan
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Man kan ju dra en liten liknelse.

Enligt många källor så lever vi i I-länderna i välstånd på grund av att vi genom vårt leverne och våra affärer "suger ut" fattiga U-länder och således orsakar att människor på andra sidan jorden dör, svälter, lider av sjukdomar som skulle kunna botas eller på andra sätt plågas.

Hur många är villiga att ge upp vår livsstil i välstånd för att rädda liv i tredje världen och hur många bibehåller den trots vetskapen att det kommer att dö ett antal människor någon annanstans på grund av det.
Från det scenariot är inte steget så långt till att trycka på en knapp och få 10000kr tycker jag.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Fast dom kommer säkert argumentera för att uppsåtet är att få 10´000:-, inte att mörda folk.. :rolleyes:

Obs att jag inte skulle tryckt så ingen hoppar på mig nu :tungan

Säkert, men ifråga om uppsåtligt dödande finns ett likgiltighetsuppsåt. Klockrent mord eller möjligen i bästa fall dråp. Det senare sett ur gärningsmannens perspektiv.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Man kan ju dra en liten liknelse.

Enligt många källor så lever vi i I-länderna i välstånd på grund av att vi genom vårt leverne och våra affärer "suger ut" fattiga U-länder och således orsakar att människor på andra sidan jorden dör, svälter, lider av sjukdomar som skulle kunna botas eller på andra sätt plågas.

Hur många är villiga att ge upp vår livsstil i välstånd för att rädda liv i tredje världen och hur många bibehåller den trots vetskapen att det kommer att dö ett antal människor någon annanstans på grund av det.
Från det scenariot är inte steget så långt till att trycka på en knapp och få 10000kr tycker jag.

Förstår vad du är ute efter men håller inte riktigt med. Det är inte helt och hållet sant att vårat leverne som gör många länder otroligt fattiga och att de svälter. Ta Saudi-Arabien t.ex, massa med olja men hur mycket av de tjänar befolkningen på? Zimbawe och Sudan andra exempell. Många länder har stora naturrikedomar men pga diktatur, korruption, krig och inbördeskrig så kommer det inte till nytta för befolkningen.

Till viss del tror jag att vi kanske utnyttjar en del men jag håller inte med dig om att det skulle vara ens inärheten jämnförbart med att trycka på en knapp och mörda en människa för 10´000:-.
 
Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Om man vet att någon kommer att dö i samma sekund man trycker på knappen är det fråga om uppsåtligt dödande, alltså mord. Trycker man tre ggr på knappen är man följaktligen en seriemördare. Fifan.

Hamrar man på tillräckligt länge så ser man länder falla - då är man en erövrare! Eller hur var det nu? :va

Försvaret hade nog varit intresserat...

10k för ett liv?? Wtf - lever ni i slummen eller? :pannkyss
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Jag skulle trycka in knappen och dra en tejpremsa över skiten.

Pengarna skiter jag i men det vore jävligt korkat att inte ta chansen att rensa upp i 9 av 10 träsket.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Nu börjar det trilla in lite röster från olika håll och kanter och jag måste erkänna att det är många fler nej-sägare än vad jag hade räknat med.

Antingen ljuger folk för att dom är rädda för att bli lynchade eller så är jag ond.

Lite lustigt att man blir snudd på kallad mördare bara genom att svara på en fråga. Men visst, frågeställningen är ju som gjord för att skapa osämja så jag ska ju inte vänta mig nåt annat.

Personlighetstestet funkar klockrent och är ett bra sätt för mig att dömma ut en del personer här på SH iom deras svar, precis som jag själv blir utdömd av vissa. Snart kan vi dela upp forumet, ja-sägarna får sin del medans nej-sägarna får sin, kanon ju.

:tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Skulle jag bara få trycka 1 gång så... aldrig..


Får man trycka hur många som helst börjar det lukta pengar man faktiskt vill ha (10k kan man både ha och miste, det är 2 kostymer, knappast värt någons liv).



Däremot skulle jag trycka 100 ggr gratis om jag fick välja offer!


Du har klädsmak som en sosse annars tycker precis som du !
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top