Offra någons liv och få 10.000:-?

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Kan man dö själv? Men, näe, fan heller att jag skulle trycka. Hur många skulle trycka om man såg personen dö? Fortfarande en komplett främling... Tillräckligt många har dött pga giriga jävlar!
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Snarare för en helt sjuk värdering... Om du byter "knappen" mot not realistiskt då, rånmörda för 10 000:- ?

Jag personligen ser det som en väldig skillnad gentemot min fråga.
Jag skulle inte kunna mörda någon som jag har framför mig, en väldigt psykisk stor skillnad.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Snarare för en helt sjuk värdering... Om du byter "knappen" mot not realistiskt då, rånmörda för 10 000:- ?

Det skulle däremot vara en helt annan sak. Skulle aldrig kunna göra sånt.
Det där me knappen är ju nått som man kan anse inte hänt el nått sånt.
*försöker intyga mig själv*
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Jag personligen ser det som en väldig skillnad gentemot min fråga.
Jag skulle inte kunna mörda någon som jag har framför mig, en väldigt psykisk stor skillnad.

Det borde inte vara det om du bara tänker ett steg längre. Saker sker oavsett om du blundar för dom eller ej.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Det skulle däremot vara en helt annan sak. Skulle aldrig kunna göra sånt.
Det där me knappen är ju nått som man kan anse inte hänt el nått sånt.
*försöker intyga mig själv*

Just därför jag ställer frågan jag gör istället för att fråga om någon hade blåst huvet av någon för 50.000:-. Den frågan har jag inget intresse av att veta svaret på.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Tänk om alla svenskar mosar på knapparna så blir kanske inte världen knökfull och vi blir väldigt rika.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Jag personligen ser det som en väldig skillnad gentemot min fråga.
Jag skulle inte kunna mörda någon som jag har framför mig, en väldigt psykisk stor skillnad.


Du tar ett liv för 10 000 i båda fallen, skillnaden är alltså att du inte skulle våga göra det själv? Den personen som "knappen" rycker bort har väl oxå familj osv eller den personen är lika fiktiv som knappen?
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det roliga är ju egentligen att man kan sitta här och säga bäst man vill att man antingen skulle el inte skulle trycka på den jäkla knappen.
Så länge man inte sitter i sitsen kan man egentligen inte veta hur man skulle agera.
tror att jag skulle nog tyvärr ta chansen men börjar när jag tänker efter lite mer tvivla på om jag faktiskt skulle göra det. Hehe
*förvirrad individ*
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Skulle jag bara få trycka 1 gång så... aldrig..


Får man trycka hur många som helst börjar det lukta pengar man faktiskt vill ha (10k kan man både ha och miste, det är 2 kostymer, knappast värt någons liv).



Däremot skulle jag trycka 100 ggr gratis om jag fick välja offer!
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Det borde inte vara det om du bara tänker ett steg längre. Saker sker oavsett om du blundar för dom eller ej.

Här ser vi skillnaden på en jasägare och en nejsägare. Vi värderar saker och ting annorlunda. Troligtvis blundar vi för olika saker också, därav våra svar.

För mig är det fortfarande en väldig skillnad på att se personen framför mig (räcker att jag ens bara vet vem det är som fick offra livet pga mig) och att trycka på en knapp och fysiskt sett inte märka nån skillnad i min vardag.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Du tar ett liv för 10 000 i båda fallen, skillnaden är alltså att du inte skulle våga göra det själv? Den personen som "knappen" rycker bort har väl oxå familj osv eller den personen är lika fiktiv som knappen?

Jag förstår vad du menar men som jag precis skrev här ovan så påverkar det mycket att jag aldrig kommer få reda på vem/vilka det är som dött pga mig.
Hade jag haft en bild eller lite fakta om personen jag ska trycka bort med knappen så blir frågan helt annorlunda. Förstår du vad jag menar?

EDIT: Klart jag är medveten om att jag kan ta livet av en ensamstående mamma men det kommer jag aldrig få reda på och då säger samvetet att det lika gärna kan bli en pedofil nånstans på klotet som får tacka för sig.
Ja-sägaren är troligtvis villig att ta den risken till skillnad mot t ex dig.
 
Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Jag förstår vad du menar men som jag precis skrev här ovan så påverkar det mycket att jag aldrig kommer få reda på vem/vilka det är som dött pga mig.
Hade jag haft en bild eller lite fakta om personen jag ska trycka bort med knappen så blir frågan helt annorlunda. Förstår du vad jag menar?

Jo jag förstår precis ditt resonemang, tyvärr.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Folk som trycker på knappen ser jag som jävligt ego (o fega).

Antar att ni aldrig hjälper nån ni inte känner (hjälpa tant över vägen heller eftersom det inte gynner er på nåt sätt)

Sånna här saker får man alltid tillbaka på nåt sät... tänk om du inser att din blivande (om 10 år) partners mamma och pappa försvann väldigt mystiskt...för 10 år sedan.

Fiffan, jävla mördare! :mad:
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Har du nåt husdjur? (om inte så bortse från min fråga)

Tryck på knappen 10 gånger utan att få en krona och rädda ditt husdjurs liv eller rädda 10 människor men låta hunden/katten whatever gå miste om sitt?

Vad säger samvetet nu, ett liv är ju som sagt ett liv :)?

Att rädda någon man känner framför någon man inte känner, skulle jag välja alla gånger. Men jag skulle aldrig offra någon för pengar. Pengar jobbar man ihop.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Folk som trycker på knappen ser jag som jävligt ego (o fega).

Antar att ni aldrig hjälper nån ni inte känner (hjälpa tant över vägen heller eftersom det inte gynner er på nåt sätt)

Då du hjälper tanten över vägen påverkar det ju ditt ego och du mår bra för att du har gjort en god gärning. Vad ego du är som bara vill dig själv väl :mad:.

Sånna här saker får man alltid tillbaka på nåt sät... tänk om du inser att din blivande (om 10 år) partners mamma och pappa försvann väldigt mystiskt...för 10 år sedan.

Fiffan, jävla mördare! :mad:

Kommer aldrig hända, läs om inlägg nr 1.
 
Last edited:

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Jag hade nog tryckt ett par gånger iaf :tummenupp

Om det inte drabbar någon man känner så lider man ju inte av det...:näsblod

Vara skuldfri och ha schysst villa i STHLM vore bra. Blir rätt många tryckningar iofs :gnissla

Men då kan lika gärna någon som du inte känner trycka på knappen så några som du känner inklusive dig själv kan dö...
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Då du hjälper tanten över vägen påverkar det ju ditt ego och du mår bra för att du har gjort en god gärning. Vad ego du är som bara vill dig själv väl :mad:.

Jag riskerar ju inte att bli överkörd heller.

Att ta emot pengar är helt klart jävligt moraliskt fel. Det räcker väldigt gott som motivering att skita i trycka på knappen.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Men då kan lika gärna någon som du inte känner trycka på knappen så några som du känner inklusive dig själv kan dö...

Säg att du har ca 200 bekanta. Isf är risken att någon av dom skulle dö
1/12 000 000 om någon på andra sidan jorden trycker på knappen.

Det är inte relevant i frågan egentligen eftersom du är den enda på jorden som får denna möjlighet till knapptryckeri, tyckte bara det kunde vara värt att räkna på.

Jag riskerar ju inte att bli överkörd heller.

Att ta emot pengar är helt klart jävligt moraliskt fel. Det räcker väldigt gott som motivering att skita i trycka på knappen.

Jag tänker inte tvinga dig att trycka på knappen, du gör som du vill och jag gör som jag vill. Vad vi sen tycker om det är en annan femma.

Argumentationen mellan ja och nej-sägare påminner litegrann om då en man och en kvinna försöker förstå sig på varandra.
 
Last edited:

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Säg att du har ca 200 bekanta. Isf är risken att någon av dom skulle dö 1/12 000 000 om någon på andra sidan jorden trycker på knappen.

Det är inte relevant i frågan egentligen eftersom du är den enda på jorden som får denna möjlighet till knapptryckeri, tyckte bara det kunde vara värt att räkna på.

mitt svar är iaf nej
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top