Jepp, Clymer rekommenderar att komprimera gaffeln och sedan mutterknack.Ang att lossa bulten i botten av gaffeln, det funkar utmärkt att spänna fast gaffeln i skruvstädet, med allt innehåll i sen så komprimerar du gaffeln med ett spännband. (Eller en kompis, jag hade ingen kompis så spännband var mitt alt.) sen är det enkelt att dra loss bulten med mutterknack. Jag gjorde så på min. Som för övrigt var den som Kawa-Arnold sedan färdigställde..
Ja det finns säkerligen många sätt att fräscha upp motordelarna.Bra fråga!
Har själv funderat på hur jag skulle göra om min gamla XT skulle få sig en uppfräschning. Pensla på bromsvätska?
Betpasta kanske, eller tar det bort alut också?
Och i nästa steg, att få dit färgen igen, vad är tanken då? Det blir mycket smågrejor att maskera, menar jag, allt är ju inte svart på en motor? Är det bara att borra ner huvudet och börja maskera, eller blir motorn helsvart?
Glanex i Mörarp. Liten firma men mycket trevliga.Mycket tjusigt med nylackat .. får man fråga var du lämnat för pulverlack? Söker själv, mailat några företag men får inte de svar jag vill ha.
Skall komma ihåg Heidenau tills nästa byte.TKC 80 funkar utmärkt!
Bakdäcket håller runt 4-500 mil beroende på hur gasglad du är Heidenau K60 Scout 7-800 med delad slitbana 1800 mil med hel slitbana, jag vet!
Ja den har ju hängt med ett tag, 28 år.Såg ju lite sliten ut på sina ställen inuti..
Nipplar heter det min käre herre!
Har jag inte redan sagt att Svinto och såpvatten löser allt utom färg? Ekrarna blir som nya på nolltid. Varför kan du inte köpa 8 nya?
Petitesser, klart det heter nipplar. Hade jag hittat 8 nyaNipplar heter det min käre herre!
Har jag inte redan sagt att Svinto och såpvatten löser allt utom färg?
Ekrarna blir som nya på nolltid. Varför kan du inte köpa 8 nya?
Jepp, jag är restriktiv med Autosol sedan moppeåldern. Där låg man ochTänk dock på att all ytbehandling, förzinkning, krom osv slits ordentligt av både
disksvamp och sliparken.
Även autosol har lätt slipande yta - så har du krom som är
fint, men nedskitat så använd diskmedel och en mjuk trasa istället.
Petitesser, klart det heter nipplar. Hade jag hittat 8 nya
nånstans så hade jag köpt dem.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!