Plast
Småvild
Jag kommer ner till åsen om en vecka. Tar med både tenere och 890adv.Låter som att vi ska köra tillsammans
Jag kommer ner till åsen om en vecka. Tar med både tenere och 890adv.Låter som att vi ska köra tillsammans
Jag förstår hur du resonerar men, det kan hända (höhö) att det går 230 kg på ett hjul.S12xc har jag kört själv och haft med ktm 990 och superenduro som haft på men xc:finns väl inte längre tror jag .
Slanglöst crossdäck kan du nog glömma Är lite förtjust i Michelin efter diverse bottennapp så jag hade nog kikat på Michelin tracker om det inte finns nåt med xc stomme i sortimentet
Du har inte 230kilo på ett hjul och det lever snällare på en 1090 än en crossbana.
Sett en superenduro ladda bra i platåhopp på crossbana utan att ta kål på däcken så du behöver nog inte oroa dig för det
4mm slang klarar det mesta om du inte gör hål i den själv
Hojta till ett par dagar i förväg du vill ha sällskap ?Jag kommer ner till åsen om en vecka. Tar med både tenere och 890adv.
Nej då har du bekymmer för ett däck som ska klara lera och blött gräs är av naturliga skäl inte optimalt på asfalt men det funkar om du inte högfartstourarJag förstår hur du resonerar men, det kan hända (höhö) att det går 230 kg på ett hjul.
Det stora problemet är dock asfalt, inte det du beskriver..
Har dock hört gott om det så kanske kan bli ett test fram! ?
Kör Michelin tracker nu på xren och det ersatte väl starcross 5 eller s12 ?,tracker är jag helnöjd medMichelin starcross 5 hard 90/100-21
Mitas c-O2 130/80-17
Till Yamaha tenere 660 1997
Vill åka grus väg i moderat fart för att utforska . Och ibland på mindre vägar stigar .
Får ta kortaste asfalt ditt.
Skulle detta passa tro?
Mvh Daniel Mauritzell
Varför co2 ? Kollade nu och du får ju två crossbakdäck för priset av ett co2 när du specade det bak ihop med starcross 5 fram co2 är ju inte direkt prisvärd då inte livslängden är såpass mycket bättre direktKör mitas E-07 på teneren idag både fram o bak kan dem likna lite mera dem Maxxis 6006 tro i egenskap?
Michelin starcross 5 hard 90/100-21
Mitas c-O2 130/80-17
Till Yamaha tenere 660 1997
Vill åka grus väg i moderat fart för att utforska . Och ibland på mindre vägar stigar .
Får ta kortaste asfalt ditt.
Skulle detta passa tro?
Mvh Daniel Mauritzell
Som du beskriver vad du ska ha dom till funkar väl mitas e-07 rätt okej.Möjligen ett lite grövre framdäck typ TKC 80.Kör mitas E-07 på teneren idag både fram o bak kan dem likna lite mera dem Maxxis 6006 tro i egenskap?
En tanke om man sätter på cross däck o olyckan är framme kan det bli problem med försäkringsbolaget?Varför co2 ? Kollade nu och du får ju två crossbakdäck för priset av ett co2 när du specade det bak ihop med starcross 5 fram co2 är ju inte direkt prisvärd då inte livslängden är såpass mycket bättre direkt
Tracker är godkänt för gata men inte starcross 5 tror jag och det hade du ju med i första inlägget , tror inte försäkringsbolaget kikar på just det heller så hårt på en grusskorv .En tanke om man sätter på cross däck o olyckan är framme kan det bli problem med försäkringsbolaget?
TKC80 är nog det sämsta du kan sätta fram, om bra offroadegenskaper är prio.Sitter o granskar nätet på diverse forum o youtube .
Tkc80 kan låta väldigt bra i fram .
Maxxis m6006 ibak
Men sen har jag hittat Mitas E09
Men det står att det ät Tubeless Men går att använda slang.
Är det någon skillnad på stomme hårdare?
Kör ju inte något direkt avancerat så kan väll igentligen kvitta för min del.
Vad säger ni hör M6006 vs E09 ?
Mitas E12 fanns bara 18"
Har du kört tractionator desert h/t också boost 3? Enda motoz jag kört men det var bara dugligt på Sten/grus absolut inget annat vare sig gräs eller lera/asfalt var dom rent livsfarliga på då dom släppte helt oprovocerat på både torrt och blött men dom känns absolut inte prisvärda nu längre med den prislappen i länken ovan livslängden var bra men det berodde ju på extremt höga klackar ocksåJust nu provar jag Motoz Adventure däck bak på min KTm 990. Jag har numera 21" fram och 18" hjul bak modell endurofälgar. Motoz däcket är de hållbaraste jag kört i hela mitt liv, de slår tom HEIDENAU K60! De är dyra men de håller också 2-4 ggr längre än de flesta andra märken. Greppet i Motoz Adventure däcket är ruskigt bra och de beter sig bra vid uppställ i kurvor.
Jag har kört Starcross 5 Hard och CO2 på KLR:en till för en dryg vecka sen.
Som ni vet sålde ju "vänster föraren" in Maxxis 6006 däcket för effektsvaga maskiner så jag köpte ju ett som har stått oanvänt i garaget till för en dryg vecka sen då det åkte på inför semestern då hojen fick åka med på släp.
Nu har jag väl fått ihop ca 45 mil med kombinationen 6006 och Starcross 5 Hard och för den körning jag kört här sista veckan tycker jag att det är riktigt bra. Har kört grusväg men även en del asfalt och jag gillar verkligen Maxxis 6006 däcket till den körningen då det verkar snällare och känns på nåt sätt mindre svajigt. Det är också roligare på grusväg än CO2 då man kan sladda lättare på grusvägarna.
På hemmaplan där det brukar bli mer sämre grusvägar, traktorvägar och allmänt sämre underlag vet jag inte hur Maxxis 6006 står sig då tror jag att Mitas CO2 kan vara bättre val med bättre grepp.
Skulle jag bara åka grusvägar skulle jag ta Maxxis 6006, lätt sladdat och känns stadigare på nåt vis. Sämre grusvägar, traktorvägar, stigar och sånt tror jag Mitas CO2 är ett bättre val.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |