Offroadkörning i mellanskåne med omnejd!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
usch, måste duscha sen hämta hojen, tanka och köra den långa vägen dit :mad: varför kan jag inte bo nära en crossbana/grustag/SMbana ?????????????????????????????

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
-Rosen- skrev:
2389256 usch, måste duscha sen hämta hojen, tanka och köra den långa vägen dit :mad: varför kan jag inte bo nära en crossbana/grustag/SMbana ?????????????????????????????

Ni grabbar har det inte lätt asså, själv så har man knappt 10 minuter till grustaget (50 väg nästan hela vägen).

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
härligt åkande idag, blir förhoppningsvis fler gånger, fast gärna med annan hoj då :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ja fan va kul det var.. speciellt mot slutet (sorry nexxor och anark, ni missade det bästa :D)

kom ni hem tillslut?

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Ljunghusen skrev:
2389951 Ja fan va kul det var.. speciellt mot slutet (sorry nexxor och anark, ni missade det bästa :D)

kom ni hem tillslut?

Jo tyvär så missade ni höjdpungten på hela historien...:arsele

Har ni fått hem hojen nu, men du får se till att den inte går sönder till nästa gång, 2 av 2 gånger är lite väll mycket:mad:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ljunghusen skrev:
2390053 Den banan är redigt go

vaffö kom inte du?

Hade ingen bakbroms, höll på att fixa den i eftermiddags.

Men jag såg er när ni körde förbi :tungan

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Var mer precis körde ni på revinge?

Det är nämligen strängeligen förbjudet att köra i svarta hål på endurobanan och den lilla crosslinga som ligger vid vägkorset.....

Anledningen är att vi inom FMCK Malmö arrangerar enduroträning där och vi får stora problem om folk svartkör utanför de arrangerade träningarna. Skall ni köra där så bli medlemmar.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Boris JR skrev:
2390069 Var mer precis körde ni på revinge?

Det är nämligen strängeligen förbjudet att köra i svarta hål på endurobanan och den lilla crosslinga som ligger vid vägkorset.....

Anledningen är att vi inom FMCK Malmö arrangerar enduroträning där och vi får stora problem om folk svartkör utanför de arrangerade träningarna. Skall ni köra där så bli medlemmar.

Det är därför man inte kör där... I alla fall inte jag. Kanske inte alla som vet det?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Boris JR skrev:
2390069 Var mer precis körde ni på revinge?

Måste ha missat skyltarna
Vet inte exakt.. Tänkte bli medlem men banan är ju stängd mitt i säsongen??? :confused:

Finns det slingor som man får köra utanför träningstid?

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Ljunghusen skrev:
2390115 Måste ha missat skyltarna
Vet inte exakt.. Tänkte bli medlem men banan är ju stängd mitt i säsongen??? :confused:

Finns det slingor som man får köra utanför träningstid?

Jo det är vid svarta hål som vi körde. Men jag vet inte om det är förbjudet för man följer ju bara "vägar" som går där. Det är vid korset och kör mot skogen och så tar man vänster in på första grusvägen och så följer man den så kommer man in till ett stort område där det finns endurospår och 2hjuliga spår="vägar".

Jag har funderat på att bli medlem, men har ju inte den ultimata hojen för att köra på slingorna inne i skogen, den är för tung och klumpig för det. Får se om jag skaffar en 400cc så blir jag självklart medlem!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
whitesnake skrev:
2390216 Jo det är vid svarta hål som vi körde. Men jag vet inte om det är förbjudet för man följer ju bara "vägar" som går där. Det är vid korset och kör mot skogen och så tar man vänster in på första grusvägen och så följer man den så kommer man in till ett stort område där det finns endurospår och 2hjuliga spår="vägar".

Jag har funderat på att bli medlem, men har ju inte den ultimata hojen för att köra på slingorna inne i skogen, den är för tung och klumpig för det. Får se om jag skaffar en 400cc så blir jag självklart medlem!

Ok, vi får kika närmare på var man får köra. Får man inte köra där kan vi ju inte köra där. Men det lär finnas endel ställen man får köra på ändå

650 eller 400cc, det är ju lika kul att köra ändå :) Sålänge man inte tävlar spelar det ju ingen roll om man kan kapa 15 sek med ny hoj. Bra träning med stor hoj också!

Jag har kikat lite på väla (hgb) bana också.. nån klubb ska jag gå med i iaf

Ber om ursäkt Boris!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Ljunghusen skrev:
2390279 Ok, vi får kika närmare på var man får köra. Får man inte köra där kan vi ju inte köra där. Men det lär finnas endel ställen man får köra på ändå

650 eller 400cc, det är ju lika kul att köra ändå :) Sålänge man inte tävlar spelar det ju ingen roll om man kan kapa 15 sek med ny hoj. Bra träning med stor hoj också!

Jag har kikat lite på väla (hgb) bana också.. nån klubb ska jag gå med i iaf

Ber om ursäkt Boris!
synd om man inte får köra där för det var jäkligt fint, men det såg ju inte ut till att vara en riktig slinga utan mer en massa spår överallt :va

jag hade sattsat på en 450, mest pga vikten (jag föredrar lite vikt>mer effekt, på bana iaf på gata är det tvärtom)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
-Rosen- skrev:
2390352 synd om man inte får köra där för det var jäkligt fint, men det såg ju inte ut till att vara en riktig slinga utan mer en massa spår överallt :va

jag hade sattsat på en 450, mest pga vikten (jag föredrar lite vikt>mer effekt, på bana iaf på gata är det tvärtom)

De ställen vi körde på spelar vikten inte sååå stor roll - jag blev inte ens trött i armarna

Vi körde nog lite tvärs över banan men mkt på "ängar", grusvägar och liknande...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Ljunghusen skrev:
2390360 De ställen vi körde på spelar vikten inte sååå stor roll - jag blev inte ens trött i armarna

Vi körde nog lite tvärs över banan men mkt på "ängar", grusvägar och liknande...
nä det kanske är sant, fast jag fick ont i händerna :gråta

hmm det kanske är sant, fast jag tyckte att det som påminde om en bana gick mycket korsochtvärs

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Där är träningsuppehåll under sommaren för att inte störa djuren och låta naturen läka samt ha fältet öppet för andra intressen än just enduroåka (fågelintresserade och hundfolk)...

Vi i FMCK malmö har redan nog med problem att försvarsmakten ger oss färre tider och motager klagomål på svartåkning något som hotar vår verksamhet där ute. Det hänger egenteligen inte på om ni använder slingan eller håller er i militärens bandvagnspår och småvägar då folket som anmäler inte vet skillnaden. Skall ni leka på revinge så rekomenderar jag skogen närmast kasernen då där finns mängder av bra småvägar och stridsvagnspår. Annars lös medlemskap och träna med oss andra det är kul även om man inte har en värstingmoppe...

http://fmck.malmo.just.nu/

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...