Offroadkörning i mellanskåne med omnejd!

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
-Rosen- skrev:
2390369 nä det kanske är sant, fast jag fick ont i händerna :gråta

hmm det kanske är sant, fast jag tyckte att det som påminde om en bana gick mycket korsochtvärs

Ja vi får be om ursäkt om man inte får köra där, men det finns fler platser som man kan köra på, som iaf inte fmck lider av.

Och sen det bra med en 400 är att den är stor nog att köra på landsväg och liten nog att köra i skogen. Problemet är bara att hitta en lv-reggad.

Och sen ju fortare man kör ju mer av vikten försviner=Grusvägar kör man fort på, då käns inte vikten av men om man kommer in i ett litet spår som går kringelikrog som det går att köra i max 20km/h käns vikten av ganska fort.

EDIT: Boris kan man komma och pröva på eller måste man vara medlem innan man prövat:va

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Boris JR skrev:
2390462 Där är träningsuppehåll under sommaren för att inte störa djuren och låta naturen läka samt ha fältet öppet för andra intressen än just enduroåka (fågelintresserade och hundfolk)...

Vi i FMCK malmö har redan nog med problem att försvarsmakten ger oss färre tider och motager klagomål på svartåkning något som hotar vår verksamhet där ute. Det hänger egenteligen inte på om ni använder slingan eller håller er i militärens bandvagnspår och småvägar då folket som anmäler inte vet skillnaden. Skall ni leka på revinge så rekomenderar jag skogen närmast kasernen då där finns mängder av bra småvägar och stridsvagnspår. Annars lös medlemskap och träna med oss andra det är kul även om man inte har en värstingmoppe...

http://fmck.malmo.just.nu/

Tack så mkt för tipsen boris (ska kolla upp det där) och jag (vi) ber om ursäkt igen

whitesnake skrev:
2390476 Ja vi får be om ursäkt om man inte får köra där, men det finns fler platser som man kan köra på, som iaf inte fmck lider av.

Och sen det bra med en 400 är att den är stor nog att köra på landsväg och liten nog att köra i skogen. Problemet är bara att hitta en lv-reggad.

Och sen ju fortare man kör ju mer av vikten försviner=Grusvägar kör man fort på, då käns inte vikten av men om man kommer in i ett litet spår som går kringelikrog som det går att köra i max 20km/h käns vikten av ganska fort.

EDIT: Boris kan man komma och pröva på eller måste man vara medlem innan man prövat:va

Ja det vore jäkligt smutt om man kunde pröjsa en hundring och köra nån timme

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
whitesnake skrev:
2390476 Ja vi får be om ursäkt om man inte får köra där, men det finns fler platser som man kan köra på, som iaf inte fmck lider av.

jo det är kanske sant, men hur ofta kör man bara rakt fram på en enduro bana :D alla exc är väl reggade fom 04 elelr 05? och de är inte jättedyre beggade, typ 40 - 50k får man ge för en med enduro sulorna på

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Hejsvej gott folk! Att åka cirkus 3 mil på en GasGas400 utan några som helst aningar till skjutsmöjlighet eller fotstöd rekommenderas helst inte :rolleyes: Släpade in åbäket i en minibuss och fick hem, orkade inte ens titta på vad som hänt med slangen utan jag slängde på SM-hjulen och körde till Halmstad. Kom hit nyss, är lagom trött och ska gå upp 8! :tummenupp

Tack allihop för en mycket fin runda trots att man missa det sista och bästa (?). Jag satsar på generalras till nästa gång och har därför köpt in några backar punkaspray! Nästa helg kanske?

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Malmö-motard skrev:
2390769 Nån som vill köra grus imorgon söndag?

Om du kommer upp till halmstad och tar med dig mina endurohjul, kanske lagar punkan åt mig också så GÄRNA :D Hör med Anarchist, han är säket sugen imorrn om han inte är för bakis!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nexor skrev:
2390699 Hejsvej gott folk! Att åka cirkus 3 mil på en GasGas400 utan några som helst aningar till skjutsmöjlighet eller fotstöd rekommenderas helst inte :rolleyes: Släpade in åbäket i en minibuss och fick hem, orkade inte ens titta på vad som hänt med slangen utan jag slängde på SM-hjulen och körde till Halmstad. Kom hit nyss, är lagom trött och ska gå upp 8! :tummenupp

Tack allihop för en mycket fin runda trots att man missa det sista och bästa (?). Jag satsar på generalras till nästa gång och har därför köpt in några backar punkaspray! Nästa helg kanske?

Hahaha gott snack!

Malmö-motard skrev:
2390769 Nån som vill köra grus imorgon söndag?

Nae jag är halvbakis och har endel att göra idag :(

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
Fan! tänkte väl att det var för bra för att vara sant.. ber om ursäkt att vi körde där vi inte fick.
Ja, man får väl helt enkelt köpa en gård med mycket mark så man kan bygga sig en egen bana :tomten

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ljunghusen skrev:
2402348 På lördag och söndag ska jag köra Nygårdbanan i malmö... nån som ska på?
Vad är det? Värsta crossbanan eller?

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
FMCK malmö.. 100kr/år om du är 19 eller yngre, annars 150kr/år

Ringde och snacka med dom nyss...
Om du blir medlem nu och inte hinner få medlemskort tills helgen är det lugnt att köra ändå.

Komplett crossutrustning eller motsvarande krävs

Lägger du sen på 150kr/säsong får du köra på Revinge

Träffas där 12.00 lördag och söndag (jag är där båda dagarna iaf) :tummenupp

Last edited:

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Ljunghusen skrev:
2403398 FMCK malmö.. 100kr/år om du är 19 eller yngre, annars 150kr/år

Ringde och snacka med dom nyss...
Om du blir medlem nu och inte hinner få medlemskort tills helgen är det lugnt att köra ändå.

Komplett crossutrustning eller motsvarande krävs

Lägger du sen på 150kr/säsong får du köra på Revinge

Träffas där 12.00 lördag och söndag (jag är där båda dagarna iaf) :tummenupp

Med andra ord är det ok att köra i gortex? Kan nog komma båda dagarna, sattsar på Lördagen iaf. 100kr/år e inte så farligt ändå.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
whitesnake skrev:
2403465 Med andra ord är det ok att köra i gortex? Kan nog komma båda dagarna, sattsar på Lördagen iaf. 100kr/år e inte så farligt ändå.

Du måste ha benskydd, det har väl inte goretex?

Sen rekomenderas regnställ :D

Obs, det är en ganska liten bana mest för att öva kurvteknik

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Ljunghusen skrev:
2404004 Du måste ha benskydd, det har väl inte goretex?

Sen rekomenderas regnställ :D

Obs, det är en ganska liten bana mest för att öva kurvteknik

Där finns ju nått som ska likna knäskydd i dem:tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vilka kommer på lörd? jag och whitesnake.. nexxor och anark skulle ni komma?
malmö_motard kommer troligen oxå

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
Ljunghusen skrev:
2406962 Vilka kommer på lörd? jag och whitesnake.. nexxor och anark skulle ni komma?
malmö_motard kommer troligen oxå

På lördag är nog lite tveksamt för jag och nexor ska dra ner till malmöfestivalen ikväll... Men på söndag skulle jag nog kunna häga på iaf.. om jag hittar några bra kläder så jag slipper ta min mammas byxor som är ett par storlekar för små.. :näsblod mina blev ju "förbrukade" när nexor och jag välte lite... hehe..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept