Offroadkörning i mellanskåne med omnejd!

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Du har inte funderat på en annan hoj då? Hittade denna på plocket och det låter som ett riktigt objekt! :D http://www.blocket.se/vi/7930663.htm?ca=23_6_s
Eller varför inte den här?
http://www.blocket.se/vi/7937574.htm?ca=23_6_s
Hur mkt pengar har du tänkt o lägga förresten? :)
TTR:en är det väl inget fel på heller för den delen? http://www.blocket.se/vi/8222549.htm?ca=23_6_s
Lycka till iaf !

Ljunghusen skrev:
2171547 Mja grejen är att jag provkört en Dr650 :) och jag tyckte den va lite tung och tråkig om man jämför med xr

Kowal; haha, karnivalen är väl inte att hänga i granen? ;) Mja din va lite gammal (äldre gaffeln, ingen skiva bak m.m) och lite allmänt skabbig, men billig va den :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tack för att du tar dig tid! men jag har bestämt mig för xr. Kikat endel på olika modeller. Jag fick sålt cbr´en för 26, men hoppas kunna lägga nån tusenlapp under, dvs 25. Tittade på en fin xr 25kw för 25 i höstas, men bestämde mig att behålla gathojen då. Fan det skulle jag inte ha gjort :tungan Nu är den såklart såld

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ljunghusen skrev:
2171873 Mmm jag har sett den. Verkar klockren. Men den är inte på 25kW. Jag håller på att leta reda på Darko. Se om han har lust att hjälpa mig till ett vettigt pris! Grejar han det billigt åker jag och kikar på den där i helgen

Måste komma under 26k för en hoj strypt och klar

Okidokey, regbes kostar typ 1000kr, svindyrt! :mad:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nexor skrev:
2171882 Okidokey, regbes kostar typ 1000kr, svindyrt! :mad:

Jag har tyvär inga pengagömmor att ta fram :/

650 kostar det. Vad fixade han papprena åt dig för? Stryper jag den med egna medel och bänkar på mc-huset blir det inkl reg.bes 2200kr ca. Innebär att jag skulle behöva pruta ner den där till 23500kr :/ Kanske inte allt för populärt

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ljunghusen skrev:
2171889 Jag har tyvär inga pengagömmor att ta fram :/

650 kostar det. Vad fixade han papprena åt dig för? Stryper jag den med egna medel och bänkar på mc-huset blir det inkl reg.bes 2200kr ca. Innebär att jag skulle behöva pruta ner den där till 23500kr :/ Kanske inte allt för populärt

500kr totalt, för en bänkning på papper och sen ett separat "bevis" som han skrev ut där han intygade att effekten var sänkt genom "begränsning i tändsystem" eller nåt sånt :) Fast jag sänkte bara från 12kw till 11 hehe, så det behövdes ju inga ingrepp.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fått tag på Darko nu. Han va på semester och ville inte snacka jobb men jag skulle ringa han på söndag. Får vi se om han kan greja det!

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ljunghusen skrev:
2171975 Fått tag på Darko nu. Han va på semester och ville inte snacka jobb men jag skulle ringa han på söndag. Får vi se om han kan greja det!

Du får väldigt gärna dela med dig av hans nummer då jag har mer jobb åt honom :D För övrig är han alltid på semester... vet du om han fortfarande håller till på samma ställe i Eslöv? Vad jag minns är han duktig som fan men han verkade inte ha många kunder.. :brinnerup

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nexor skrev:
2172088 Du får väldigt gärna dela med dig av hans nummer då jag har mer jobb åt honom :D För övrig är han alltid på semester... vet du om han fortfarande håller till på samma ställe i Eslöv? Vad jag minns är han duktig som fan men han verkade inte ha många kunder.. :brinnerup

Nepps han har flyttat verksamheten till Marieholm!

Pmar telenumret då jag inte vet om det är hans privata. Ring efter söndag iaf :)
Vad är det för jobb? Jag är nog billigare ;)

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ljunghusen skrev:
2172652 Nepps han har flyttat verksamheten till Marieholm!

Pmar telenumret då jag inte vet om det är hans privata. Ring efter söndag iaf :)
Vad är det för jobb? Jag är nog billigare ;)

Ja "strypa" ner min hoj till 25kw och samtidigt trimma sej lite för en pillig peng :D

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hehe okej! Min flickvän har lovat att låna ut några tusenlappar om det behövs, så jag tittar nog på den där xr´en i helgen :)

Hoppas han kan fixa det bara.. .mc-huset hade kö på bänkning till 15e juni :(

Last edited:

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Ljunghusen skrev:
2173561 Hehe okej! Min flickvän har lovat att låna ut några tusenlappar om det behövs, så jag tittar nog på den där xr´en i helgen :)

Hoppas han kan fixa det bara.. .mc-huset hade kö på bänkning till 15e juni :(

Glöm inte att XRn väger så lite så du måste strypa mer än 25KW.. Tror min XR låg på 20kw... du vet 0.16kw/kg

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Mm thx jag vet

kollade på den xr i karlskoga idag, tog tjuvluft, dåligt svinglager, och allmänt häckigt... blä

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
så , nästa lördag , saxtorp , någon som är på o se vad en gatreggad båge kan göra på en bana ?

/Glad amatör

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
WebGringo skrev:
2194480 så , nästa lördag , saxtorp , någon som är på o se vad en gatreggad båge kan göra på en bana ?

/Glad amatör

Öppen körning då eller?

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
WebGringo skrev:
2194480 så , nästa lördag , saxtorp , någon som är på o se vad en gatreggad båge kan göra på en bana ?

/Glad amatör

Javisst! Säg bara till när o lite mer var hehe :) Jag o några till kommer säkert! Ska bara passa ihop SM-fälgar på min hoj så är jag ready to go! :)

Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
måste lämna in bågen på service på fredag , så kan tyvär inte dra ut i helgen.

*snyft*

btw , kräver bankörning najning o dyl , eller det är bara på plastraketer ?

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
WebGringo skrev:
2205836 måste lämna in bågen på service på fredag , så kan tyvär inte dra ut i helgen.

*snyft*

Det är olika regler beroende på vad det är för nåt du kör såklart :tomten Kolla upp med arrangören! Ang. service så varför inte göra sj? Är det oljebyte och ventiler det gäller? Du får gärna komma över o få hjälp i mitt garage om du inte kan ordna eget, det blir mkt billigare så plus att man lär sig massa :)

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
WebGringo skrev:
2205836 måste lämna in bågen på service på fredag , så kan tyvär inte dra ut i helgen.

*snyft*

Aj! du lämnar inte in hojen?! gör som nexor säger och ta den till honom så fixar vi det på ett kick! :tummenupp

Jag kan iofs inte heller köra i helgen.. hojen måste lämnas in på highland för den läcker olja.. saknar den enkla motorn på min gamla dr, där var det inte mycket man inte kunde lösa själv!

Om vi ska köra på banan så får vi nog först och främst kolla upp om vi får köra där med lv-hojar överhuvudtaget också.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept