Offroadkörning i mellanskåne med omnejd!

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Någon som vill ut o leka på söndag ?

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
WebGringo skrev:
2229656 Någon som vill ut o leka på söndag ?

Jamen javisst! Hojen funkar och jag är sugen som fan! Alla som vill måste hänga med nu, oavsett hoj eller erfarenhet, det är fett med mkt folk :) Kan ni som läser tråden men inte svarar boka söndagen för lite grusbus så vore det kanon :tungan

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
Landar i grustaget runt 12 , om det inte regnar vill säga.

Ses då =o)

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Det blev väl inte så mycket körning idag men men, det var ju kul att komma ut lite i alla fall.Nästa söndag kommer man med en lite bättre hoj! Dock funkade det ju att köra med yamahan oxå! :D :hihi :tomten

Last edited:

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
yes , tack som fan för i dag. var kul.

nästa gång ska jag dock komma ihåg att ha halsduk på , den där sanden i lungorna gav en satans huvudvärk =o/

ses nästa söndag

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Kan bli problem för mig på söndag, hojen har fått för sig att skjuta av förgasaren när man är ute o kör... smått irriterande!! Ska fulmeka helvetet idag så får vi se, börjar störa mig på min fina TM40 knasare nu!

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Nexor skrev:
2257985 Kan bli problem för mig på söndag, hojen har fått för sig att skjuta av förgasaren när man är ute o kör... smått irriterande!! Ska fulmeka helvetet idag så får vi se, börjar störa mig på min fina TM40 knasare nu!

Var och när är det ni kör?
Är sugen på att hänga med någon gång!

Mvh Dennis

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
whitesnake skrev:
2258136 Var och när är det ni kör?
Är sugen på att hänga med någon gång!

Mvh Dennis

Ja sist körde vi runt lite i Södra Sandby faktiskt hehe. Det beror på, oftast är vi i Flyinge sandtag. Det är inget bestämt direkt, det blir vad man gör det till :) Du är välkommen att hänga med, precis som alla andra som vill! :) :fyllisar

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Pissråttor ni ska inte köra ;)

Snark hojen är nog på väg ihop snart. ..... lite fattig bara

Väntar på vevlager och stake från usa

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Nexor skrev:
2258140 Ja sist körde vi runt lite i Södra Sandby faktiskt hehe. Det beror på, oftast är vi i Flyinge sandtag. Det är inget bestämt direkt, det blir vad man gör det till :) Du är välkommen att hänga med, precis som alla andra som vill! :) :fyllisar

Kommer det upp i denna tråden när det ska köras? Jag är på att köra i morron om någon annan vill det :tummenupp

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
whitesnake skrev:
2258162 Kommer det upp i denna tråden när det ska köras? Jag är på att köra i morron om någon annan vill det :tummenupp

Yepps! Webgringo ville köra imorrn, jag har problem som sagt och de andra 2 som brukar köra har också problem. Kowal som filmar har jag inte koll på, men jag fulmekar som fan nu så kanske kanske kanske det blir nå imorrn :) Får hoppas :tomten

Ljunghusen skrev:
2258141 Pissråttor ni ska inte köra ;)

Snark hojen är nog på väg ihop snart. ..... lite fattig bara

Väntar på vevlager och stake från usa

Heja heja heja! :) Säg till så fort du är klar, håller på o planera en större grej inom de närmsta veckorna. Rekade lite grusvägar innan skiten dog... Lycka till med resten nu också förresten!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
sure thing! Hoppas den är ihop ganska snart. Är äckligt körsugen

Vad kör ni i för kläder..? Jag kör skinnställ när jag köra gata, och mina gamla crosspaltor när jag kör grus/skog i närheten.. men när man ska iväg några mil för att köra grus/skog då? :confused:
Lite surt att vurpa på asfalt med crosskläder, samtidigt som det är helpissigt att köra offroad med skinnställ

Vad är de för fel på din hoj?

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ljunghusen skrev:
2258174 sure thing! Hoppas den är ihop ganska snart. Är äckligt körsugen

Vad kör ni i för kläder..? Jag kör skinnställ när jag köra gata, och mina gamla crosspaltor när jag kör grus/skog i närheten.. men när man ska iväg några mil för att köra grus/skog då? :confused:
Lite surt att vurpa på asfalt med crosskläder, samtidigt som det är helpissigt att köra offroad med skinnställ

Vad är de för fel på din hoj?

Jag kör alltid i gortex eftersom det är det enda jag har :) Börjar dock bli lite pissvarmt så jag ska snart köpa in en uppsättning som jag kan använda till cross/enduro. Har inte sett en jäkel som kör offroad i skinnställ faktiskt, är det ännu varmare än goretex? Kan tänka mig att det inte är så smidigt heller...

Min hoj har fått för sig att avlägnsna förgasaren från insugsgummit då och då (skjuta av alltså). I min iver att lösa problemet drog jag gängpaj eller vad man ska kalla det i slangklämman som håller fast förgasaren. Vet inte riktigt varför det händer men antar att den baktänder utav helvete ibland, kan bero på att förgasaren har ställt om sig totalt nu när det blivit fint väder :näsblod Förutom det rullar den faktiskt på :) Ska iväg o cadda en adapter till bromsoket fram just nu faktiskt så jag kan få på SM-fälgarna snart. Vi ses och hörs gott folk!

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Nexor skrev:
2258240 Jag kör alltid i gortex eftersom det är det enda jag har :) Börjar dock bli lite pissvarmt så jag ska snart köpa in en uppsättning som jag kan använda till cross/enduro. Har inte sett en jäkel som kör offroad i skinnställ faktiskt, är det ännu varmare än goretex? Kan tänka mig att det inte är så smidigt heller...

Min hoj har fått för sig att avlägnsna förgasaren från insugsgummit då och då (skjuta av alltså). I min iver att lösa problemet drog jag gängpaj eller vad man ska kalla det i slangklämman som håller fast förgasaren. Vet inte riktigt varför det händer men antar att den baktänder utav helvete ibland, kan bero på att förgasaren har ställt om sig totalt nu när det blivit fint väder :näsblod Förutom det rullar den faktiskt på :) Ska iväg o cadda en adapter till bromsoket fram just nu faktiskt så jag kan få på SM-fälgarna snart. Vi ses och hörs gott folk!

Jag kör faktist i skinnställ... Men ska köpa goretex så fort jag får råd. Men annars funkar det rätt bra att köra med det (har aldrig provat något annat, så jag har inte så mycket att jämföra med). :tungan

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
whitesnake skrev:
2258294 Jag kör faktist i skinnställ... Men ska köpa goretex så fort jag får råd. Men annars funkar det rätt bra att köra med det (har aldrig provat något annat, så jag har inte så mycket att jämföra med). :tungan

Jag är gärna med o kör i sandtaget också, ingen som vill dela bil o släp dit :) ?
jag kan filma också...

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Nexor skrev:
2258163 ........håller på o planera en större grej inom de närmsta veckorna. .....!

Jaså, jag vill höra mer!!

Tyvär kommer jag inte imorgon då jag ska jobba, dessutom håller jag på att fixa hojen lite också! (varför ska saker paja!! :mad: )

Ha det så kul imorgon!! :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
om ni ska på en heldag till grustaget så pma mig för jag är kanske på, (trots sulorna)

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
Uteblir tyvär i morgon =o/

Honan går som hon ska , och har trollat till fjädringen. Är riktigt sugen på o känna skillnaden i terrängen , men har lovat en kompis att hjälpa till och flytta.

Karta finns tidigare i tråden.

Tid , söndagar kl 12 i grustaget , sen får vi se vad som händer.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
whitesnake skrev:
2258294 Jag kör faktist i skinnställ... Men ska köpa goretex så fort jag får råd. Men annars funkar det rätt bra att köra med det (har aldrig provat något annat, så jag har inte så mycket att jämföra med). :tungan

Skinställ är piiissigt varmt.. men kör man grus i 50-130 hela tiden så funkar ju helt ok
Väldigt osmidigt i tät terräng
Inte så kul att repa stället när man vurpar heller

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar