Offroadkörning i mellanskåne med omnejd!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nexor skrev:
2276078 Sönderkörd you say? Min tar fan topp 3 placering på den punkten, kanske tom en förstaplats! Vad gäller styre är det lätt att eloxera om i malmö, kostar nästan gratis osså får man välja färg själv! Ta nu ÄKTA rosa så det blir lite 80tal på hojen! :)

EDIT: Jag kan inte låta bli att tänka på ventliplaceringen i din hojs topplock! Det är en såndär med ventilerna i en cirkel va? Stencoolt :yoparty

Najnaj det är vanligt placering dvs som en fyrkant :)

Bifogat

• STA_0017.JPG
    STA_0017.JPG
    51 KB · Visningar: 48
  • renoveringXR 021.JPG
    renoveringXR 021.JPG
    99.3 KB · Visningar: 53
Last edited:

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Söndagen började ju rätt bra igår, men efter ett tag när jag provade Nexors hoj började allt gå fel. Jag började med att skjuta av förgasaren (händer rätt ofta på den hojen vad jag förstog).

Därför åkte vi till Sandby för att köpa en ny slangklämma så att förgasaren stannar på plats, Nexor åker då med Anarchist. Vi lyckas hitta en slangklämma där Thell servera sina bussar, när var en som meckade med sin bil så Nexor köpte en av honom. På vägen tillbaka till sandtaget i flyinge så ramlar Anarchist med nexor där bak, och Nexor har inga hanskar på sig :huvet

Han skrapar upp vänster handen och armen, Anarchist klarar sig utan skader, efter ca. 20 minuter kommer det två ambulanser och hämtar Nexor.

Hur är det med dig? Har du kommit ut ur sjukan? :confused:

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
whitesnake skrev:
2278775 Söndagen började ju rätt bra igår, men efter ett tag när jag provade Nexors hoj började allt gå fel. Jag började med att skjuta av förgasaren (händer rätt ofta på den hojen vad jag förstog).

Därför åkte vi till Sandby för att köpa en ny slangklämma så att förgasaren stannar på plats, Nexor åker då med Anarchist. Vi lyckas hitta en slangklämma där Thell servera sina bussar, när var en som meckade med sin bil så Nexor köpte en av honom. På vägen tillbaka till sandtaget i flyinge så ramlar Anarchist med nexor där bak, och Nexor har inga hanskar på sig :huvet

Han skrapar upp vänster handen och armen, Anarchist klarar sig utan skader, efter ca. 20 minuter kommer det två ambulanser och hämtar Nexor.

Hur är det med dig? Har du kommit ut ur sjukan? :confused:

Jo jag lever än :tomten Hände lite väl mkt igår hehe, men allt som allt var det en lärorik dag. Hade även bra byxor och jacka (textil) som tog en hel del stryk utan att jag fick mer än ett litet blåmärke, samma med Anarchist.

Läxa nr. 1: HA ALLTID HANDSKAR PÅ ER FOLK! SKINNHANDSKAR! :huvet
Läxa nr. 2: Bromsa inte lagom hårt på raksträcka i 50 med crossdäck för då går det åt helvete :confused:

Tack både Whitesnacke och Per för all hjälp i min svåra stund :) Lindrade som fan med vatten på min stackars hand! :Bugar Tack återigen för allt :tummenupp

Sen fick jag åka plingplongtaxi till Lund där jag blev ompysslad och massor med annat, fick i mig lite härlig morfin också :yoparty Kom hem på kvällen och hämtade min hoj i sandtaget, efter det har jag inte mått riktigt bra... Går på antibiotika och lite andra medeciner nu, har dessutom fått en ordentlig fökylning! Men jaja det löser sig, är väl snart i sandtaget igen! Sjukskriven i 2 veckor nu så man har lite tid över så att säga... ska nog lacka Anarchist skrapade hoj om jag får :tomten Ha det bra folk, och glöm aldrig att använda full utrustning, även om det är varmt och ni är extremt lata som mig!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Låter som det gick vilt till i söndags...

Har ni inga bilder på spektaklet?

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ljunghusen skrev:
2276121 Najnaj det är vanligt placering dvs som en fyrkant :)

Jo du har rätt såklart :) Jag formulerade frågan fel och nu ser jag att jag tänkte rätt trots allt! Ventilerna är placerade radiellt ut från centrum, i "vanliga" fall så ligger båda avgas- och insugsventiler paralellt med varandra. Kanske svårt att förstå min förklaring med man ser skillnaden direkt om man jämför de båda konstruktionerna. Ska försöka slänga upp en bild på min gamla DR650 topp senare så förstår du nog vad jag va ute efter!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nexor skrev:
2280689 Jo du har rätt såklart :) Jag formulerade frågan fel och nu ser jag att jag tänkte rätt trots allt! Ventilerna är placerade radiellt ut från centrum, i "vanliga" fall så ligger båda avgas- och insugsventiler paralellt med varandra. Kanske svårt att förstå min förklaring med man ser skillnaden direkt om man jämför de båda konstruktionerna. Ska försöka slänga upp en bild på min gamla DR650 topp senare så förstår du nog vad jag va ute efter!

Mmm sure do that. Krya på dig nu!!!

Jag beställde i söndags motorprylar från usa för 5000kr så snart är hojjäveln ihop!!

Säljer nu mitt gayrosa styre. Först till kvarn :lol

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
fan, kan tyvärr inte komma på söndag :( . Var där dock för första gången i tisdags och testade.

Fy vad kul det var men fy vad man trillar :) . Tur det är så mjukt underlag så man bara får en flabb full med sand.

Nästa gång är jag dock med!

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Köra idag

Någon som har tänkt köra idag?!?!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
I den eviga väntan av reservdelar ska man väl ha nåt att göra!! Gayrosastyret är borta, och tom sålt (haha). Nej plåten sitter rakt

hur går det med din hoj nexor? Har han börjat med topplocket?

Bifogat

• fram1.JPG
    fram1.JPG
    78.2 KB · Visningar: 810
  • hojbak.jpg
    hojbak.jpg
    62.3 KB · Visningar: 631

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ljunghusen skrev:
2303734 I den eviga väntan av reservdelar ska man väl ha nåt att göra!! Gayrosastyret är borta, och tom sålt (haha). Nej plåten sitter rakt

hur går det med din hoj nexor? Har han börjat med topplocket?

Mkt snyggt o stilrent! Det dära styret gjorde sig inte bra i rosa :) Gillar baklampan också, var det svårt att få till?

Min hoj ligger i 1000bitar, toppen har Brink (vet ej hur det går) och jag håller på att köpa ett helsystem i titan för 1500 haha :) Ska bli kul och testa den sen!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nexor skrev:
2303799 Mkt snyggt o stilrent! Det dära styret gjorde sig inte bra i rosa :) Gillar baklampan också, var det svårt att få till?

Min hoj ligger i 1000bitar, toppen har Brink (vet ej hur det går) och jag håller på att köpa ett helsystem i titan för 1500 haha :) Ska bli kul och testa den sen!

1500kr det va inte illa =) Får du se till att boka tid hos Darko för bänkning sen då!
Har han snackat nåt om prestandaökning efter att ha tittat på toppen?

Njae inte svårt. Nrplåten och belysningen är en aluplåt som sitter med 4 skruv i skärmen, de 2 bakre skruvarna satte jag även två vinkeljärn för att fäste baklyset i

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nexor skrev:
2303823 Låter väldigt bra det där! Vad sägs om att alla försöker bli redo tills nästa söndag? Är det rimligt Ljunghusen?

På måndag sticker jag på min efterlängtade semester och är borta 10 dagar +

:näsblod

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ljunghusen skrev:
2303876 På måndag sticker jag på min efterlängtade semester och är borta 10 dagar +

:näsblod

Det kommer fler söndagar och fler grustag! Fan vad lyxigt o ta semester :gnissla Njut för fullt när du är borta och längta samtidigt efter lite grusåka så ska du se att tiden går fort. :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nexor skrev:
2303895 Det kommer fler söndagar och fler grustag! Fan vad lyxigt o ta semester :gnissla Njut för fullt när du är borta och längta samtidigt efter lite grusåka så ska du se att tiden går fort. :tummenupp

Tackar :tummenupp
Det ska bli skitkul att komma iväg. Speciellt då jag slitit hela helgen (flyttat)
Men ÄNNU roligare att få köra hoj :lol

Mina prylar har skickats nu iaf :yoparty

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Ljunghusen skrev:
2309073 Tackar :tummenupp
Det ska bli skitkul att komma iväg. Speciellt då jag slitit hela helgen (flyttat)
Men ÄNNU roligare att få köra hoj :lol

Mina prylar har skickats nu iaf :yoparty
kommer du ut till rakan i barsebäck o fotar lite idag? ska köra där 1700. men jag e där innan :tummenupp

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Dagz igen?!

Då är det väl dax att köra igång med körningarna på söndagar. Nexors hand har läkt, anarchisten är tillbaka från semestern och själv börjar man få rätt på hojen så att den går att köra med!

Någon som är sugen??!?!!?!:)

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Marcin_go skrev:
2329399 Då är det väl dax att köra igång med körningarna på söndagar. Nexors hand har läkt, anarchisten är tillbaka från semestern och själv börjar man få rätt på hojen så att den går att köra med!

Någon som är sugen??!?!!?!:)

Jag är inte hemma på hela helgen, ska upp till småland och köra hoj :tungan

Men kanske nästa vecka

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...