Offroadkörning i mellanskåne med omnejd!

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Nexor snacka något om en runda till.. Hoppas alla som var med kan igen, förhoppningsvis fler.

Att vurpa är inget att skämmas för ;) Vi får bestämma ett datum, solen verkar vara stabil i skåne nu.

Isf kan vi ta med stativ och grejor

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
kowal skrev:
2133890 Nexor snacka något om en runda till.. Hoppas alla som var med kan igen, förhoppningsvis fler.

Att vurpa är inget att skämmas för ;) Vi får bestämma ett datum, solen verkar vara stabil i skåne nu.

Isf kan vi ta med stativ och grejor

Låter skitbra.. Ska ta och snacka med nexor så ska vi se vad vi kan fixa.
Vi skulle ju kunna köra lite grusvägar också... Nexor och Robin_heij visste tydligen några gryma grusvägar här omkring.

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
Körning?

Är gärna med och sprätter lite grus nån gång, skriv en rad när ni kör!

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Weo skrev:
2138708 Är gärna med och sprätter lite grus nån gång, skriv en rad när ni kör!

Tänkte sätta ett preliminärt datum nu p åsöndag 14/5... Söndagar brukar alla kunna.

Kan ta med DV-cam igen.

Jag kan, kan ni?

BTW, en sjuk grej hände i veckan. En argentinare hade sett några av mina filmer bland annat den från sandtaget och han sa att jag måste komma till argentina och köra hoj i bergen där. Han bjuder på en XR600. Haha? Han var helt seriös. Jag blev bara lite fundersam när han avslutade brevet med Hugs från Michael... Vadå hugs? :)

Last edited:

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
kowal skrev:
2142823 Tänkte sätta ett preliminärt datum nu p åsöndag 14/5... Söndagar brukar alla kunna.

Kan ta med DV-cam igen.

Jag kan, kan ni?

BTW, en sjuk grej hände i veckan. En argentinare hade sett några av mina filmer bland annat den från sandtaget och han sa att jag måste komma till argentina och köra hoj i bergen där. Han bjuder på en XR600. Haha? Han var helt seriös. Jag blev bara lite fundersam när han avslutade brevet med Hugs från Michael... Vadå hugs? :)

Nexor och jag sitter här och är jävligt sugna(dragna) på att köra så för oss går vilken tid och vilken plats som helst bra.. vi har hittat skitfina grusvägar idag för övrigt! (och nicho körde in i skogen ofrivilligt :banana )

Sikken lirare som vill att du ska "köra" med honom alltså... hoppas du har sett lilja 4-ever innan du svarar honom bara.. :tungan

Jag kanske till och med kan fixa med en filmare som kan ha stativ och bra kameror etc. etc... Så söndag it is! :banana :fyllisar

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Grusbus!

Söndag it is! Fast lördag vore bättre... :tungan Jag o Anarchist ska ut o reka det andra grustaget idag, kanske kan också vi dra dit sen? Kowal du har det inte lätt du haha! Fråga om killen har lust o komma hit så kan ni ju "reda ut det" på plats :hihi Fast alltså köra XR i argentina verkar JÄVLIGT nice!

Alla ni som vill men inte vågar (?) köra med oss SKRIV UPP ER HÄR! Alltså preleminärt på söndag den 14. Det blir väl en hel/halvdag med grusbus och liknande, även filminspelning! OBS ni har alltså chansen att få era filmstjärnedrömmar förverkligade!! OBS Ju fler vi blir desto bättre, oavsett hoj eller förkunskap :)

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Dr350 rmz250
Nexor skrev:
2143981 Söndag it is! Fast lördag vore bättre... :tungan Jag o Anarchist ska ut o reka det andra grustaget idag, kanske kan också vi dra dit sen? Kowal du har det inte lätt du haha! Fråga om killen har lust o komma hit så kan ni ju "reda ut det" på plats :hihi Fast alltså köra XR i argentina verkar JÄVLIGT nice!

Alla ni som vill men inte vågar (?) köra med oss SKRIV UPP ER HÄR! Alltså preleminärt på söndag den 14. Det blir väl en hel/halvdag med grusbus och liknande, även filminspelning! OBS ni har alltså chansen att få era filmstjärnedrömmar förverkligade!! OBS Ju fler vi blir desto bättre, oavsett hoj eller förkunskap :)

Jag är iväg nästa helg tyvärr, jag skicka ett pm med mitt telnummer.. nån som vet hur långt från hässleholm det är där ni kör hittar inget vidare här i Skåne :tomten ha de

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
kowal skrev:
2142823 Tänkte sätta ett preliminärt datum nu p åsöndag 14/5... Söndagar brukar alla kunna.

Kan ta med DV-cam igen.

Jag kan, kan ni?

han avslutade brevet med Hugs från Michael... Vadå hugs? :)

Count me in!!!!!!!!!!! :banana :banana :banana

Hugs, hihihi :rofl

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Eh lessen grabbar men cout me out, jag kan nog inte. Har en fet redovisning i skolan på måndag o jag har inte ens börjat :näsblod Får se hur jag löser det men just nu måste jag prioritera den skiten först! :mad: Bör veta hur det är på torsd/fre iaf. Lessen!

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
hur blir det? ska vi skjuta upp det? Ju roligare ju fler kan. Jag har ingen brådska. har fan hela sommaren på oss :)

Nexor

Full gas, mera ras?
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Ruski motard
Ja hur tänker alla andra? Jag kan fortfarande inte i helgen, och inte nästa heller :näsblod Tentaperiod n shit... Det kanske skulle passa bättre på en lördag eller så? Kan inte alla som vill skriva det här o säga vilka helger de kan så får vi komma fram till nåt smart :)

Jo förresten, körde upp till Halmstad idag med nypåsatta crossdäck! Kom väl sisådär till Örkelljunga när det plötsligt kändes lite "halt" där bak hehe. Min fina punkalagning hade släppt SOM FAN och jag fick köra sista biten in till stan med världens wobbel :) Väl på plats körde jag runt o letade i säkert en hel timme innan ett par sjyssta grabbar på Däckia ville ta emot mig. Efter lite fulmek och allmän oordning då de aldrig tagit av mchjul förr fick vi av skiten och kunde konstatera att hela jävla däcket va skrot eftersom jag kört på det en bra bit :död Snälla som de var ringde de runt en del o letade slutligen fram däck och slang hos Nilsson Motor i Skånes Fagerhult där jag har varit 10 000 gånger innan fast i andra ärenden! Nåväl... ena killen från verkstan tog sin privata bil och körde mig upp dit o så köpte jag ett svindyrt däck o slang för totalt 1K och så ner o sätta på det igen! Allt gick extremt jävla smidigt förutom kostnaden förstås :brinnerup Men tack så in i helvete till killarna på Däckia i Örkelljunga!!! :Bugar Finare service finns fan inte! Ska dit o bjuda på fika nån gång :fyllisar (En liten parantes: de typ 5-6milen jag sen körde till Halmstad slet väl av sisådär 10% av det nya däcket :3freak)

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Nexor skrev:
2156218 Ja hur tänker alla andra? Jag kan fortfarande inte i helgen, och inte nästa heller :näsblod Tentaperiod n shit... Det kanske skulle passa bättre på en lördag eller så? Kan inte alla som vill skriva det här o säga vilka helger de kan så får vi komma fram till nåt smart :)

Jo förresten, körde upp till Halmstad idag med nypåsatta crossdäck! Kom väl sisådär till Örkelljunga när det plötsligt kändes lite "halt" där bak hehe. Min fina punkalagning hade släppt SOM FAN och jag fick köra sista biten in till stan med världens wobbel :) Väl på plats körde jag runt o letade i säkert en hel timme innan ett par sjyssta grabbar på Däckia ville ta emot mig. Efter lite fulmek och allmän oordning då de aldrig tagit av mchjul förr fick vi av skiten och kunde konstatera att hela jävla däcket va skrot eftersom jag kört på det en bra bit :död Snälla som de var ringde de runt en del o letade slutligen fram däck och slang hos Nilsson Motor i Skånes Fagerhult där jag har varit 10 000 gånger innan fast i andra ärenden! Nåväl... ena killen från verkstan tog sin privata bil och körde mig upp dit o så köpte jag ett svindyrt däck o slang för totalt 1K och så ner o sätta på det igen! Allt gick extremt jävla smidigt förutom kostnaden förstås :brinnerup Men tack så in i helvete till killarna på Däckia i Örkelljunga!!! :Bugar Finare service finns fan inte! Ska dit o bjuda på fika nån gång :fyllisar (En liten parantes: de typ 5-6milen jag sen körde till Halmstad slet väl av sisådär 10% av det nya däcket :3freak)

Hehe.. otur.. men vad var det jag sa innan du åkte?
Men det låter ju som grabbarna på däckia var jävligt hjälpsamma.. Gött när man stöter på sånna människor!
Hur gick det med grusvägarna då? hade du inte grusvägar på G hela vägen till halmstad?

Hur som helst så kan jag köra praktiskt taget när som helst.. .så det är bara säga tid så dyker jag upp.. hehe :tomten

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hallå! Jag letar offroadhoj (xr600) för fullt och så snart jag hittat en hänger jag gärna ut och åker

Har lite svårigheter att hitta en på max 25kw i papprena bara

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Ljunghusen skrev:
2167904 Hallå! Jag letar offroadhoj (xr600) för fullt och så snart jag hittat en hänger jag gärna ut och åker

Hehe.. jag har en skitfin Dr650r annars! 25 kw på pappret och allt..
:tummenupp

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
pm a om det blir något efter helgen. har ett par saker jag måste styra upp med nya hojen innan jag vågar piska henne.

Last edited:

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZ 600
Ljunghusen skrev:
2168198 nja den är la lite väl tung :tungan

Du skulle köpt min när chansen gavs... Finns inte många XR600 som gick som min :))) gick ju upp med gas i femmans växel för fan med lite teknik.. Ajja hoppas du hittar.. FINns ju ett par stycken på blocket som ser mkt fina ut... LundaKARNEVALEN.se till helgen så de blir inget körandes för mig

Peace !

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Ljunghusen skrev:
2167904 Hallå! Jag letar offroadhoj (xr600) för fullt och så snart jag hittat en hänger jag gärna ut och åker

anarchist har en dr 650 med de rätta papperna. skulle bli en perfekt cykel för dig , o den har det rätta ljudet också :tummenupp

hör av dig till honom för en provkörning så vi allihopa kan komma ut o skita ner oss lite

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Mja grejen är att jag provkört en Dr650 :) och jag tyckte den va lite tung och tråkig om man jämför med xr

Kowal; haha, karnivalen är väl inte att hänga i granen? ;) Mja din va lite gammal (äldre gaffeln, ingen skiva bak m.m) och lite allmänt skabbig, men billig va den :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept