Ofrivillig pappa....

Är detta någonsin ok?

• Antal röstningar
    0

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Nu har det hänt igen.. En kompis till mig berättade att han ska bli pappa...

I de flesta fall så är väl det jättegoda nyheter och exakt hur mysigt som helst.. MEN...

Killen är helt förtvivlad då hans flickvän berättar att hon är med barn. Hon har velat haft barn ett tag men han vill verkligen inte. Nu har hon tydligen slutat äta piller för ett tag sedan och blivit med barn och kommer, såklart, att behålla barnet. Hon är helt förstörd och förvånad över att han inte vill ha barnet, att han känner sig lurad, sviken och att han kanske aldrig kan lite på henne igen.

Alltså.. Hur jävla dum i huvudet får man bli... Är det NÅGONSIN ok att vara så fantastiskt egoistisk?

Vem sa man och ja???

Tycker de e självklart att det går under bedrägeri..

Biturbo skrev:
Alltså.. Hur jävla dum i huvudet får man bli... Är det NÅGONSIN ok att vara så fantastiskt egoistisk?

Nej! Problemet kan ju ligga i om det händer en olycka...ett barn kommer till fast det inte alls var planerat från något håll och trots skydd.... Hur gör man då om mamman vill behålla och pappan inte? Det är fortfarande bådas ansvar...

Att skaffa barn planerat (som det är när man slutar med piller od) utan att planera det med pappan ifråga är idioti och inte ok! Jag vet tjejer som gråtit och bönat och bett att de ska skaffa barn, när killen inte vill har de skrutit för väninnor om att de minsann slutat med piller och att "han" inte har något val..... Undrar hur en tjej skulle gilla att killen hon lever ihop med medvetet låter bli att dra ut den i tid, om de kör avbrutet, för att han vill ha barn men inte hon??? Eller om han byter ut hennes piller mot sockerpiller?? Eller gör små hål i kådisen??

Nienna skrev:
Nej! Problemet kan ju ligga i om det händer en olycka...ett barn kommer till fast det inte alls var planerat från något håll och trots skydd.... Hur gör man då om mamman vill behålla och pappan inte? Det är fortfarande bådas ansvar...

Det här är inte lätt.. Men om jag ser till mig själv.. Skulle jag vilja ha barn med någon som inte vill.. Nä.. Troligen inte.. Blev min flickvän gravid pga en olycka och (om jag nu inte vill) hon fortfarande vill behålla barnet så skulle jag göra allt i min makt för att stödja, hjälpa osv.. Inget snack om saken.

Nienna skrev:
Att skaffa barn planerat (som det är när man slutar med piller od) utan att planera det med pappan ifråga är idioti och inte ok! Jag vet tjejer som gråtit och bönat och bett att de ska skaffa barn, när killen inte vill har de skrutit för väninnor om att de minsann slutat med piller och att "han" inte har något val..... Undrar hur en tjej skulle gilla att killen hon lever ihop med medvetet låter bli att dra ut den i tid, om de kör avbrutet, för att han vill ha barn men inte hon??? Eller om han byter ut hennes piller mot sockerpiller?? Eller gör små hål i kådisen??

Precis.. Skillnaden är att om en kille gör samma sak är att kvinnan alltid har valet att göra abbort. Killen är helt rättlös i det här läget. Han bli pappa vare sig han vill eller inte. Å även om han väljer den fega vägen att aldrig träffa/bry sig om sitt barn så får han iaf betala för det i 18 år.

Personligen skulle jag även i det här läget ta mitt ansvar och se till att vi fick delad vårdnad och försöka vara en bra far osv. Jag har svår att se mig själv stanna kvar hos mamman dock..

Mirran skrev:
Så får man väl inte göra :fatta!

Det viktiga beslutet att skaffa barn måste man ju vara överens om......

Man måste vara medveten om att det är ett liv man sätter till jorden. En liten skit som förhoppningsvis skall vara lycklig och få en bra uppväxt och massor med människor som älskar och tar hand om honom/henne. Få den hjälp och stöd som behövs i väldigt många år...

Så.. Det är inte skaffa barn det handlar om, tycker jag.. Det är den enkla biten..

Mirran skrev:
Så får man väl inte göra :fatta!

Nej men det är vanligare än man tror.

En del kvinnors P-piller tycks sluta fungera runt 30......

Jag har haft en sambo som "blivit med barn" när det börjar skita sig och vi skulle dela på oss.

Jag har haft en annan sambo som helt sonika sagt -nu slutar jag att äta P-piller ,utan att det överhuvudtaget hade disskuterats (eller gick att disskutera) hurvida vi skulle ha barn eller inte.

Förtronde för kvinnor och P-piller......jo du tjena Kerstin.

Långa farbron skrev:
Nej men det är vanligare än man tror.

En del kvinnors P-piller tycks sluta fungera runt 30......

Jag har haft en sambo som "blivit med barn" när det börjar skita sig och vi skulle dela på oss.

Jag har haft en annan sambo som helt sonika sagt -nu slutar jag att äta P-piller ,utan att det överhuvudtaget hade disskuterats (eller gick att disskutera) hurvida vi skulle ha barn eller inte.

Förtronde för kvinnor och P-piller......jo du tjena Kerstin.

Jag har själv aldrig råkat ut för det.. Men jag har flera bekanta som har gjort det..

Så, ja.. det verkar vara vanligare än man tror...

Biturbo skrev:

Nej aldrig.
Skulle jag någonsin bli så desperat, skulle jag hellre välja en spermadonation än att förstöra andra människors liv. Dels den ofrivilliga pappans och sedan barnets. Det finns inget barn som förtjänar en ointresserad pappa!!

Såna här jävla psykobrudar ställer bara till det för oss normalt funtade kvinnor! Jävla tackor och höns. :gnissla

Det här är speciellt idiotiskt!

Ett beslut om barn är man TVÅ om och har hon gjort såhär så är det tyvärr vi som får stå kastet men det skulle inte förvåna mig om det tar slut nu och hon får sitta med ungen själv sen. Idiotiskt!! :kocko

jag har fått barn på detta viset..... Hade inget att säga till om.
blev padre vid 19 bast..... Självklart ångrar jag inte min dotter.... Men jag hade gärna flyttat fram det några år......

Förövrigt så träffade jag en brud för ett tag sen som slängde ur sig att hon va med barn och minsann skulle behålla, i samband med att jag gjorde slut.
detta trots att hon tala om för mig att jag inte alls behöver vara orolig för befruktning :rullandeu ....
Har P-sprutorna kommit föresten? Då ska jag ta en bumms!!!

Ofrivillgt pappa sedan -00 året då jag fyllde 20.
Är förmodligen det värsta som hänt mig i mitt liv, aldrig mått så dåligt.
Började med 3 månaders försök till övertalning att göra abort - lönlöst.
I efterhand, och med facit i hand, så skulle jag inte stannat kvar alls utan stuckit på en gång.
När aborttiden gått ut var hoppet borta och endast 6 månader ångest kvar.

Alla planer man överhuvudtaget hade om skola, resa och ha allmänt skoj gick så klart i kras.
Vill minnas när man träffa folk och dom hört rykten och säger -"hörde att du skulle bli pappa, åhhh va roligt".
Enda man tänkte va, "mm, tycker du? Varför skaffar du inte barn själv då?"
Iställe ett krystat -"ajo" lyckade man forma läpparna till.

Än idag brukar jag inte säga åt folk som jag nyss träffat att jag ens har barn, har släppt lite grann men jag orkar inte höra den något förvånade rösten säga? -"Jasså, har du barn?"

Summa av det här är att jag har svårt att överhuvud taget glädjas åt folk som är på väg att skaffa barn, samt att jag troligtvis aldrig kommer att skaffa barn igen och kanske om det finns någon lycka i det, inte få vara med om det.

Jag har tagit mitt ansvar(?) och vet att jag är en bra förälder. Älskar grabben i fråga som nu är 5.5 år.

M.G.F skrev:
Det här är speciellt idiotiskt!

Ett beslut om barn är man TVÅ om och har hon gjort såhär så är det tyvärr vi som får stå kastet men det skulle inte förvåna mig om det tar slut nu och hon får sitta med ungen själv sen. Idiotiskt!! :kocko

Skulle bli mycket förvånad om det håller.. Han har förövrigt tagit sina kläder och bor hos en polare just nu... Låter inte som att han kommer att flytta tillbaka.. Abort eller inte..

[Bullenmode ON)

Det här har hänt en kompis..
Alla namnen är fiktiva..

Nasse och lisa hade vart ihop i flera år(7)
hade sen innan 1 gemensamt barn.
Nu blev Lisa på smällen..helt oplanerat.
ca 1,5 år efter den förra graviditeten..

Nasse blir överlycklig och trippar runt i flera veckor..

Lisa däremot är inte alls lika lycklig och bestämmer sig för abort.

Nasse bönar och ber men Lisa har bestämt sig..det är inte rätt tidpunkt.
"jag vill inte ha fler barn....det känns inte rätt"

Nasse försöker hålla gott mod men gråter i förtvivlan när Lisa inte ser detta(nätterna)

Så...Lisa åker till farbror doktorn och gör ingreppet..Fast att Nasse har förklarat att han inte vill ta bort barnet.

Nu lever Nasse o Lisa fortfarande ihop...
Lisa har ngn gång yttrat sig om just barn..Nasse säger då:
Nä...jag vill inte mer...Jag gav dig ett barn som du inte ville behålla,nu får det vara nog.

FRÅGA: Är Nasse ett svin som tänker så. Elr har han rätt?

Paret lever lyckliga än idag...

[Bullenmode OFF]

:confused:

Optimalt skrev:
Ofrivillgt pappa sedan -00 året då jag fyllde 20.
Är förmodligen det värsta som hänt mig i mitt liv, aldrig mått så dåligt.
Började med 3 månaders försök till övertalning att göra abort - lönlöst.

Det värsta är väl att om man inte vill/kan/har möjlighet att försörja för ett barn. Om man inte har livet i ordning på ett eller annat sätt.. Att då få ett barn "på halsen" gör ju knappast saken bätrre.. Å defenitivt inte för barnet..

Optimalt skrev:
Jag har tagit mitt ansvar(?) och vet att jag är en bra förälder. Älskar grabben i fråga som nu är 5.5 år.

:tummenupp

Easy_Mike skrev:
Nä...jag vill inte mer...Jag gav dig ett barn som du inte ville behålla,nu får det vara nog.

FRÅGA: Är Nasse ett svin som tänker så. Elr har han rätt?

:confused:

Rätt och rätt.. Jag tycker det verkar vara korkat att "hålla fast" vid att han minsan en gång...

Om han inte vill ha barn ska han inte.. Men det ska inte vara av ovan nämnda anledning... Bitterhet leder aldrig till något gott..

det är konstigt.......

man måste ha div tillstånd,körkort,regler o paragrafer, men......

sätta barn till värden kan/får vilken idiot som helst göra...... :3freak

och jag skulle bli jävligt "pist off" om jag fick beskedet att: du ska bli pappa! utan att ha diskuterat det innan!

Kan inte fatta hur man kan göra nåt sånt... Så jäkla lågt. :kocko
Hur mycket jag än skulle vilja ha ett barn så skulle jag aldrig lura och svika min pojkvän på det viset... Stackars kille...

//Veronica

Biturbo skrev:
Jag har själv aldrig råkat ut för det.. Men jag har flera bekanta som har gjort det..

Så, ja.. det verkar vara vanligare än man tror...

Men det har jag...
Blev ganska knäckt under en period. Såhär i efterhand kan man ju inte säga så mycket heller. Har världens sötaste dotter på snart 2 år som jag tyvärr inte träffar så ofta än... Men jag kommer ha bättre kontakt senare. När relationen med dottern inte bygger på att mamman är med...

Vill inte prata om mitt specifika fall på ett öppet forum, men kan säga att det är helt sjukt vad lite makt vi killar har om tjejen bestämmer sig för att köra ett eget race. Det här med föräldrapenningen t ex. Samhället vill att båda ska vara hemma med barnet. Men om man inte har ngn relation och mamman bestämmer sig för att inte dela vårdnaden så får hon ju automatiskt ensam vårdnad eftersom hon är mor. Såvida inte pappan vänder sig till tingsrätten för att bråka...men bråk kanske inte är direkt något man vill börja med. Föräldraskap borde ju bygga på ngn slags gemensamt försök att samarbeta för barnets bästa även om man inte har ellar aldrig haft en djupare relation!

Killar! Ett tips från mig. Använd kondom for fuck sake!

Jag anser att om någon av "föräldrarna" inte vill ha/är redo för barnet så ska det bli abort.

Precis som om pappan inte har något att säga till om?

MI - Manligt Initiativ....

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...