Ofta över 200 ?

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Över 140 är inte bekvämt längre stunder... över 200 är aldrig bekvämt för varken nacke eller armar.
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Har ni kört 200?
Det är lite som att fråga om någon kört över 80 med bilen.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
200 var gång man kommer utanför stan i stort sett. Går rätt fort upp dit.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag var nog över den farten varje gång jag var ute å körde när jag hade R6an. Det var ju bara så grymt skönt att accelerera den. Det är en av anledningarna till varför jag inte kör gata längre...

Att ligga å nöta över 200 var inte något jag provade ofta.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Kom hem efter lite toruing Sthlm - Luleå - Tärnaby - Trofors (Norge) - Trondheim - Röros -Sthlm. I Norge höll jag mig under 30 över tillåtet överallt. Hem genom Sverige blev det 160-180 på 90-110 väg. Hjälmfan gör att det är obekvämt att köra över 200+ några längre sträckor - kinderna får ta emot trycket. En SHOEI XR-1000 som satt stenhårt första månaden men den har blivit lite stor.
 

Enkie

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
ZX-7R -97, R1 -10, 888 -93
Sällan det lönar sig att köra över 200km/h .... man får tanka så ofta att det tar ut sig. Har ägnat långa touringpass på R1 för att reda ut den saken!

Annars försöker jag hitta vägar där det är tillräckligt många kurvor för att man inte ska kunna köra 200km/h.

/Oscar
 

Räzer

Live fast,Die young and be....Forgotten!
Gick med
20 Jul 2005
Ort
ÅSA
Hoj
Fireblade
Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h :banana med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Håller med. Den drar så förbannat mycket då. Däremot fick jag till en all time low i Norge. Regn och farter kring 80-110 i 20 mil på kurvig väg och jag kom ner på 0,5 l/mil! Har aldrig varit i närheten. Brukar dra ca 0,75-0,85 för vanlig gatkörning med obligatoriska tok-acc m.m. när jag har räknat.

Enkie skrev:
Sällan det lönar sig att köra över 200km/h .... man får tanka så ofta att det tar ut sig. Har ägnat långa touringpass på R1 för att reda ut den saken! Annars försöker jag hitta vägar där det är tillräckligt många kurvor för att man inte ska kunna köra 200km/h. /Oscar
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Blir man inte helt slut i nacken av att ligga i såna farter? Vad drar en Blackbird i de farterna förresten? På R1:an skulle det vara en virvel i tanken i alla fall. Med 17 liters tank kommer man inte så långt då. :)

Räzer skrev:
Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h :banana med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Ja du ,,, du e väl en given fartdåre som oss alla andra ,,, :D
hur fort har du kört med bilen då ?
jag har lagom lyckats med att pressa mig till 200 med min 9000Cd från 93 (ej turbo) har äcklat mig i en DeTomaso Pantera i dryga 270 ,, de var spännande :tuttar

duckie skrev:
Jag har bara kört över 200 två gånger. Första gången mosade jag en fågel och jag fick ta bort likdelar i timmar efteråt. Andra gången var igår, då visade mätaren ruskiga tvåhundratio kilometer i timmen !! !!

Om jag hade en snabbare hoj skulle jag åka så fort hela tiden.
 

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Ort
K-dala
Hoj
trajumf äräss!!
Har varit över 200 knyck ett handfull gånger.Kalla mej feg,kyckling,tönt, jag är bara rädd om livet..
 

Räzer

Live fast,Die young and be....Forgotten!
Gick med
20 Jul 2005
Ort
ÅSA
Hoj
Fireblade
Nicke skrev:
Blir man inte helt slut i nacken av att ligga i såna farter? Vad drar en Blackbird i de farterna förresten? På R1:an skulle det vara en virvel i tanken i alla fall. Med 17 liters tank kommer man inte så långt då. :)

Nä, det var grymt bra vindavvisare på Blackbirden. Men över 250 började det rycka å närmre 300 så drog å ryckte det överallt. Framför allt skallen.... Man fick ju typ gam-nacke av det.... det förklarar varför ja ser ut som jag gör.... hmmm. Var nästan jobbigt att hålla sig kvar. Det ska nämnas att jag hade typ 330km/h på mätaren. När jag körde längre sträckor i den fartn så drog den upp emot 1,5 l/m... Men det är ju ett touring-åk så tanken var väl på typ 23 l. om jag minns rätt...
 

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Ort
kingrivertown
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
hmm.. är inte därför vi köper sporthojar? för hastigheten, de snabba accen och att få drömma om knäskrap? :va (ivf jag)

det är snarare svårt att låta bli att slinta på gasen och inte komma upp i hastighet. sen hur många av våra cyklar är bekvämma att åka på i 70 eller 90?
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Försöker att köra över 300 varje gång...öhh jaha de va 200 ni prata om :hihi
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Man måste ju upp i minst 120-130 för att det skall bli bekvämt, men sen ligger jag sällan i mer än kanske 160 någon längre sträcka. Å andra sidan kör jag mest på ganska trafikerade vägar och man kan aldrig lita på bilarna.
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top