Ofta över 200 ?

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Räzer skrev:
Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h :banana med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
kalibrera om gps:en.
Den visar fel.

Citat:
Inskickat av SvartR1a
Va häftigt om det hade tagit och ni åkt i diket

Kul idé.
Men hur tänkte du att det skulle gått till?
Om han byter fil får han ju skylla sig själv. Man ska ha uppsikt.
Hade det hänt hade han lärt sig en ordentlig läxa.

Busan (min) drog 0,7 när jag tourade till norge en gång. Farten var konstant 230-250.
Vid 200 varvar den lite drygt 5400rpm, av 11 500 möjliga.
Det enda man känner att att det surrar lite stilla under rumpan.
Fett nice om man ska köra långt.

Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Någon gång har jag klöst upp Beemern i över 200 knutar. Är för snål för att köra så fort längre stunder, sitter bara och tänker på vilka enorma mängder bensin som trycks in i kubbarna varje sekund. Kawwan skulle nog skjuta alla 4 kolvar genom tanken i den farten så gammal som den är, så den har inte gjort mer än 160 med mig på ryggen.

Sedan är det en förbannelse att vara så intelligent som jag är! Man är så medveten om risker hela tiden vilket gör att man sänker farten. Man får aldrig några brudar på det sättet!

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Kurt skrev:
Sedan är det en förbannelse att vara så intelligent som jag är! Man är så medveten om risker hela tiden vilket gör att man sänker farten. Man får aldrig några brudar på det sättet!

Nu när du har insikten är det bara att gå ut och polera Z750:n och plocka upp brudarna.

mickelin

Guest
.

Som så många andra här (verkar det) så har jag tvångstankar och känner mig tvungen att åka över 250 på mätaren varje gång jag är ute och kör, jobbigt när man bara ska ta en raggarrunda på stan... Marschfart däremot ligger oftast emllan 140-170. Mest beroende på hur kurvigt det är.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Med bilen: Hela tiden
Med hojen: 125cc power... eller nja... det var ju inte så

beafcake

hej
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
yamaha r6
När lusten, väglaget, vägens storlek, samt sikten är bra så! klart man drar på :tummenupp .Skulle inte ha en sporthoj om jag inte gillade att gasa ibland :va . men det har kanske med åldern att göra, när man blir gubbe så kör man vell lugna turer med fransarna på customhojen :lol men den dagen den sorgen :yoparty

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
hayabusa turbo 06
Comi skrev:
Den visar fel.

Citat:
Inskickat av SvartR1a
Va häftigt om det hade tagit och ni åkt i diket

Kul idé.
Men hur tänkte du att det skulle gått till?
Om han byter fil får han ju skylla sig själv. Man ska ha uppsikt.
Hade det hänt hade han lärt sig en ordentlig läxa.

Busan (min) drog 0,7 när jag tourade till norge en gång. Farten var konstant 230-250.
Vid 200 varvar den lite drygt 5400rpm, av 11 500 möjliga.
Det enda man känner att att det surrar lite stilla under rumpan.
Fett nice om man ska köra långt.
Morsning. Då har du 1 kugg större fram, och 5 kugg mindre bak. Eller?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Räzer skrev:
Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h :banana med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
Du menar att denna blackbird var standard?
Garttis isf till ett lysande ex. vad jag har sett går de knappt 290 i verklig fart.
DE knäckte aldrig 300 gränsen.

Räzer

Live fast,Die young and be....Forgotten!
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
Fireblade
Comi skrev:
Den visar fel.

:va å varför skulle den göra det? Det går för det första inte att "kallibrera" en GPS. För det andra har du en felmarginal med en civil gps mottagare på 0,05m/s vilket gör ca 0,15km/h. Ända möjligheten för gps'en att visa fel är om den tappar mottagning under tex. 1 sek, (den tar sin position 1 gång per sekund, och sen räknar den ut hur lång tid det har tagit mellan två positions mätningar) och loggar först den 3:e, som en andra. Då luras den att tro att den färdats dubbelt så långt på två sekunder. Alltså skulle max loggen ligga på betydligt mer än 302 km/h. Om det inte va så att jag körde i 150km/h... å höll på att blåsa av.... :fatta! Dhaaaa

Räzer

Live fast,Die young and be....Forgotten!
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
Fireblade
Silwer skrev:
Du menar att denna blackbird var standard?
Garttis isf till ett lysande ex. vad jag har sett går de knappt 290 i verklig fart.
DE knäckte aldrig 300 gränsen.

Jag vet inte om den var helt standard, jag var andra ägaren på den. När jag lämnade den på service så konstaterades det att NÅGOT var gjort på den, typ annat luftfilter och så. Men den krånglade aldrig så förgasare å sånt blev aldrig isär skruvat, därför nöjde jag mig med det.
Men jag vill minnas att Japanerna visst fick upp den officiellt i över 300km/h.
304km/h tor jag var den första siffran som kom ut.... Men över 300 var det iaf, det är jag säker på. Sen kom Busan och Kawa 12:an så då var den trea helt plötsligt.... :gnissla

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Njä, det är väl tveksamt om en zx12an klarade gränsen, ibland och ibland inte.
Nåja det var din hoj, och jag hart ju inte kört den så det är väl ingen idé att bråka.

mator

Kör hellre långsamt än fort... eller?
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
VFR750F -96
Hmmm ... jag har bara lyckats skrämma upp min VFR750 till 250.
Men den hastigheten var helt ok för mig. :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept