kalibrera om gps:en.Räzer skrev:Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
Kurt skrev:Sedan är det en förbannelse att vara så intelligent som jag är! Man är så medveten om risker hela tiden vilket gör att man sänker farten. Man får aldrig några brudar på det sättet!
Comi skrev:Nu när du har insikten är det bara att gå ut och polera Z750:n och plocka upp brudarna.
Morsning. Då har du 1 kugg större fram, och 5 kugg mindre bak. Eller?Comi skrev:kalibrera om gps:en.
Den visar fel.
Citat:
Inskickat av SvartR1a
Va häftigt om det hade tagit och ni åkt i diket
Kul idé.
Men hur tänkte du att det skulle gått till?
Om han byter fil får han ju skylla sig själv. Man ska ha uppsikt.
Hade det hänt hade han lärt sig en ordentlig läxa.
Busan (min) drog 0,7 när jag tourade till norge en gång. Farten var konstant 230-250.
Vid 200 varvar den lite drygt 5400rpm, av 11 500 möjliga.
Det enda man känner att att det surrar lite stilla under rumpan.
Fett nice om man ska köra långt.
Du menar att denna blackbird var standard?Räzer skrev:Tidigare hade jag en Blackbird, då låg jag sällan under 200. 230-250 var lagom touringfart när man väl vant sig. Som mest loggade jag 302 km/h med GPS på Blackbirden. Numera på bladen är det obekvämt över 200... ligger sällan kvar i den farten. Normal touringfart ligger snarare kring typ 180 km/h
Comi skrev:kalibrera om gps:en.
Den visar fel.
å varför skulle den göra det? Det går för det första inte att "kallibrera" en GPS. För det andra har du en felmarginal med en civil gps mottagare på 0,05m/s vilket gör ca 0,15km/h. Ända möjligheten för gps'en att visa fel är om den tappar mottagning under tex. 1 sek, (den tar sin position 1 gång per sekund, och sen räknar den ut hur lång tid det har tagit mellan två positions mätningar) och loggar först den 3:e, som en andra. Då luras den att tro att den färdats dubbelt så långt på två sekunder. Alltså skulle max loggen ligga på betydligt mer än 302 km/h. Om det inte va så att jag körde i 150km/h... å höll på att blåsa av.... Dhaaaa
Silwer skrev:Du menar att denna blackbird var standard?
Garttis isf till ett lysande ex. vad jag har sett går de knappt 290 i verklig fart.
DE knäckte aldrig 300 gränsen.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |