Ogillaknappen???

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Skillnaden på konstruktiv kritik och mobbing/personliga påhopp är tyvärr för hårfin på SH, vi är helt enkelt inte värdiga en sådan knapp, då vi inte kan hantera THE POWER. Bra att den försvann!

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Kärringgnäll, svensk nationalsport.
Inte undra på att folk vill ha en gnällknapp så de slipper motivera varför de gnäller.

Ungefär som när jag ifrågasatte en person varför han gav mig negativ kritik, svaret blev nåt i stil med. "Öhh...jag måste ha tryckt av misstag"

:rolleyes:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
om man inte kan ha en "ogilla" ska de fan inte finnas en "Gilla" knapp häller, de är ju helt stört att bara kunna ge positiv kritik, folk får fan växa upp å kunna ta negativ kritik å inte bara positiv.. welcome to the real world lixom...

Sen kan det ju vara så också att det inte är vårat ansvar att uppfostra "folk" och lära dem att ta kritik.
Personligen förstår jag inte riktigt varför det är så viktigt för folk att berätta för världen att de ogillar något. Jävligt lätt att kritisera åsikter och medmänniskor så länge man slipper förklara sin ställning djupare.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Inte alla former av "ogilla" behöver en motivation... Ibland säger det sig självt varför ett inlägg får (fick?) en jävla massa "ogilla"... Och i de fallen känns det ganska meningslöst att alla som ogillar quotar och förklarar varför personen i fråga är dum i huvudet, när det i själva verket hade räckt med att trycka på en knapp. Finns det en "gilla"-funktion, så borde även "ogilla" få finnas. Tycker jag.

På den gamla "ogilla-tiden" kunde man skriva rena faktamässiga inlägg som man inte kan ogilla men likt f*rbaskat kom något smartskaft och tryckte ogilla, så frågade man varför då fick man antingen ett "jag tryckte fel" eller inget svar alls. Känns bättre att citera och stå för sin åsikt att man inte tycker om inlägget än att gömma sig bakom "feltryck" :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
På den gamla "ogilla-tiden" kunde man skriva rena faktamässiga inlägg som man inte kan ogilla men likt f*rbaskat kom något smartskaft och tryckte ogilla, så frågade man varför då fick man antingen ett "jag tryckte fel" eller inget svar alls. Känns bättre att citera och stå för sin åsikt att man inte tycker om inlägget än att gömma sig bakom "feltryck" :tummenupp

Tycker nog att den lilla nackdelen med systemet är en fis i vinden mot fördelarna, men tja...:)

Vill man ha en motivation för ogillandet så får man väl be om en (om meningen nu inte är underförstådd), och får man då ingen så finns väl ingen motivation och man hade därmed inte så himla fel ändå. När däremot tio personer trycker ogilla på något fuckoinlägg så är det väl ganska tydligt att inlägget är dåligt och/eller rentav felaktigt?:)

Jag tycker nog att man måste ha någon form av balanserat system, dvs både gilla och ogilla eller inget av det. förstår inte varför man kan gilla utan att motivera men inte ogilla... Och som sagt, inte alla ogillanden behöver en motivation. Ibland är det ganska underförstått. Och då känns det ganska onödigt att tio personer ska quota och förklara för personen vad han gjort för fel. Trådarna blir snabbt fyllda av gnäll på det sättet.

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Yamaha R1 -07
sätt färg på tillvaron, ha färg som förut för + inlägg.

Tycker också ogilla ska tillbaka, men helst ser ja det att de går tbx till +/-, röda o gröna färger för dessa, ger enkel och snabb överblick.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Tycker nog att den lilla nackdelen med systemet är en fis i vinden mot fördelarna, men tja...:)

Vill man ha en motivation för ogillandet så får man väl be om en (om meningen nu inte är underförstådd), och får man då ingen så finns väl ingen motivation och man hade därmed inte så himla fel ändå. När däremot tio personer trycker ogilla på något fuckoinlägg så är det väl ganska tydligt att inlägget är dåligt och/eller rentav felaktigt?:)

Jag tycker nog att man måste ha någon form av balanserat system, dvs både gilla och ogilla eller inget av det. förstår inte varför man kan gilla utan att motivera men inte ogilla... Och som sagt, inte alla ogillanden behöver en motivation. Ibland är det ganska underförstått. Och då känns det ganska onödigt att tio personer ska quota och förklara för personen vad han gjort för fel. Trådarna blir snabbt fyllda av gnäll på det sättet.

Egentligen skulle man nog varken ha en gilla eller ogillaknapp då man själv kan dra slutsatsen om inlägget är bra eller dåligt ;)

Själv saknar jag tiden då man fick en sammanlagd poäng för alla bra och dåliga omdömmen man fått, dock ändrade Swedie detta så fort en användare frågade vad meningen var :gråta En rätt meningslös funktion men kul ändå på något skumt sätt :D

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Det finns fler olika åsikter på sporthoj än det finns i en polsk riksdag. Jag vill ha tillbaka ogilla-knappen. Jag anser inte att man i alla lägen måste kommentera varför man ogillar något, bara för att man ogillar. Framför allt inte när man ogillar ett gammalt inlägg. Ska man då citera honom och berätta för personen att man ogillar att han tycker att prison break är bättre än idol 2010? Det räcker med ett klick att förklara att man inte håller med. Vill man mer information av personen som ogillar så kan man ifrågasätta med. Går att skicka information mellan medlemmar åt båda hållen...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag är också för återinförande av ogilla-knapp. Har man en gilla-knapp så br man i rimlighetens namn ha en ogilla-knapp.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jepp, jag saknar den också. Visst blev det en del sporadiska "ogilla" som man verkligen kunde undra varför de delades ut, men oftast behövde man bara ta en titt på vem som satt dem för att inse att man inte skulle fästa för stor vikt vid dem.

Däremot tyckte jag att "ogilla" fyllde en viktig funktion. När någon gav idiotiska råd så blev de raskt ogillade ett antal gånger, och därmed visste folk att det inte var en bra idé att följa dem.

+1 för återinförande.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
det var bättre som de var förrut när det lös grönt när de va plus och rött när de va minus.
Väldigt många inlägg förtjänade de där minus och röda . Tillbaka med det!

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Ser gärna ett återinförande av gilla/ogilla funktionen, men då med möjligheten (kravet?) att motivera sitt ogillande. Oftast räcker det med en mening eller några få ord

- sakfel
- korkat/irrelevant inlägg
- du trollar nu, eller hur?

Kanske kan finnas ett gäng förvalda alternativ tillsammans med alternativet att köra lite mer ad lib.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det känns knappt värt att svara i reflexvästtrådar eller SMC är bäst -trådar längre, nu när den inte finns.... :gråta

Men jävligt irriterande när man skriver ett inlägg baserat på fakta och får -1 utan reply.. morr..

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Jag gillar inte pizzabagare med håriga underarmar (99,9%), ser så vidrigt ut när dom bankar en calzone med dom... uuuuuuhh (hade lätt tryck ogilla på det om det gick)

Tänk dig då de håriga armarna när han blandar pizzasallad i en stor plastbalja. De är nedkörda i salladen åtminstone upp till armbågarna.
Det förklarar till stor del hårmängden i all pizzasallad.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
99% här har facebook, hur gör ni där? Där det oxå bara finns "Gilla" och inget mer.

För ofta har jag sett att man slänger en Ogilla (eller -1 som det var tidigare) för minsta sak, eller av att någon säger rätt men stavar fel osv.

Att enbart ha Gilla = positivare stämning
Att ha Ogilla = bidrar till ofta negativ stämning, både i tråd och i framtiden mellan medlemmarna. Sådant vill jag inte ha på SH. Fjolligt o inte få bråka? Visst. Men ni kan bråka via PM eller utanför SH.

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Vad va det för fel med + och minus? ska allt va som på facebook? Jag som är motsträvare och emot facebook tycker det blev liter larvigt när man kunde gilla

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Att enbart ha Gilla = positivare stämning
Att ha Ogilla = bidrar till ofta negativ stämning, både i tråd och i framtiden mellan medlemmarna. Sådant vill jag inte ha på SH. Fjolligt o inte få bråka? Visst. Men ni kan bråka via PM eller utanför SH.

Förstår din tanke, men ganska negativt tex i teknikforumet om någon tipsar om vatten istället för olja och killen får ett "gilla" rent ironiskt, sen tror folk att det är korrekt :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO