Biltmore
Blood Group: Red
En "jävla idiot-knapp" skulle vara bra, ofta.....
Kärringgnäll, svensk nationalsport.
Inte undra på att folk vill ha en gnällknapp så de slipper motivera varför de gnäller.
om man inte kan ha en "ogilla" ska de fan inte finnas en "Gilla" knapp häller, de är ju helt stört att bara kunna ge positiv kritik, folk får fan växa upp å kunna ta negativ kritik å inte bara positiv.. welcome to the real world lixom...
Inte alla former av "ogilla" behöver en motivation... Ibland säger det sig självt varför ett inlägg får (fick?) en jävla massa "ogilla"... Och i de fallen känns det ganska meningslöst att alla som ogillar quotar och förklarar varför personen i fråga är dum i huvudet, när det i själva verket hade räckt med att trycka på en knapp. Finns det en "gilla"-funktion, så borde även "ogilla" få finnas. Tycker jag.
På den gamla "ogilla-tiden" kunde man skriva rena faktamässiga inlägg som man inte kan ogilla men likt f*rbaskat kom något smartskaft och tryckte ogilla, så frågade man varför då fick man antingen ett "jag tryckte fel" eller inget svar alls. Känns bättre att citera och stå för sin åsikt att man inte tycker om inlägget än att gömma sig bakom "feltryck"
Tycker nog att den lilla nackdelen med systemet är en fis i vinden mot fördelarna, men tja...
Vill man ha en motivation för ogillandet så får man väl be om en (om meningen nu inte är underförstådd), och får man då ingen så finns väl ingen motivation och man hade därmed inte så himla fel ändå. När däremot tio personer trycker ogilla på något fuckoinlägg så är det väl ganska tydligt att inlägget är dåligt och/eller rentav felaktigt?
Jag tycker nog att man måste ha någon form av balanserat system, dvs både gilla och ogilla eller inget av det. förstår inte varför man kan gilla utan att motivera men inte ogilla... Och som sagt, inte alla ogillanden behöver en motivation. Ibland är det ganska underförstått. Och då känns det ganska onödigt att tio personer ska quota och förklara för personen vad han gjort för fel. Trådarna blir snabbt fyllda av gnäll på det sättet.
Jag gillar inte pizzabagare med håriga underarmar (99,9%), ser så vidrigt ut när dom bankar en calzone med dom... uuuuuuhh (hade lätt tryck ogilla på det om det gick)
Att enbart ha Gilla = positivare stämning
Att ha Ogilla = bidrar till ofta negativ stämning, både i tråd och i framtiden mellan medlemmarna. Sådant vill jag inte ha på SH. Fjolligt o inte få bråka? Visst. Men ni kan bråka via PM eller utanför SH.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|