Ojdå...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fasen då Emil. Är det tacken va? Här ställer man upp o lånar ut hojen, du lyckas ta körkortet och sen ryker lappen fortare än du hann säga "VA?"

Men var lugn, gamla bettan står redo när du nu får köra upp igen.

Vilken tråd, skryts det om att man kör över 100 blås på 50väg kan man inte vara klok :kocko

EBS, tänker inte heller klämma ur mig nåt. Du vet säkert vad jag tycker.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Bikerbitch skrev:
Vilken tråd, skryts det om att man kör över 100 blås på 50väg kan man inte vara klok :kocko

EBS, tänker inte heller klämma ur mig nåt. Du vet säkert vad jag tycker.

När ska folk fatta!?!?!?!? ALLT är Nasses fel!!! :kocko :kocko Det är han som borde bli av med kortet, men snuten bara kollade konstigt på Emil när han sa det.... :va

/FW

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
watson skrev:
När ska folk fatta!?!?!?!? ALLT är Nasses fel!!! :kocko :kocko Det är han som borde bli av med kortet, men snuten bara kollade konstigt på Emil när han sa det.... :va

/FW

Sa han det? Då kanske han inte ska bli förvånad om det i rapporten finns misstankar om att han var drogpåverkad/hög på något... :rolleyes:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Bikerbitch skrev:
Sa han det? Då kanske han inte ska bli förvånad om det i rapporten finns misstankar om att han var drogpåverkad/hög på något... :rolleyes:

Räknas ardrenalin? va:

//EBS

Emil är väll ALLTID hög på ett eller annat.... Nikotin, koffein, alkolin, kärlekolin eller helt vanliga morötter?!

/FW

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Men lilla gubben då! Så du gör! Men du kan få övningsköra med mig eftersom du måste ta om kortet :hihi Och så kan du få sitta bakpå min lilla bumse om du vill ut en sväng i vinter! :skrämd

Fredda66 skrev:
Fick precis tillbaka min lapp, mmm var ute och körde lite granna i söndags. Kände sig som en kung, inte en enda hoj möte jag.

Jag var oxå ute i söndags! Åkte förbi olycksplatsen i Täby och sen en tur över Täby kyrkby. Men jag såg minsann fyra hojar!

Visst känns det lite som på våren när man är ute på första turen.. Det är kallt, blött, mörkt och ensamt.. ..och alldeles alldeles underbart!!! Fast man har lite ont i halsen nu när man skrikit sig hes i hjälmen..

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Silwer skrev:
jomen körkortet är väl borta i vilket fall han körde ju mer än 30km/t över så de lär ju inte ta kortet ännu mer för att han körde ännu fortare, klart böterna blir ju högre.

Ja, men spärrtiden blir längre vilket inte är så kul. En av killarna i Huddinge MCK fick skaka galler efter sin fortkörning, kände inte killen så jag kan inte uttala mig om tid. Det är ju en viss skillnad på fyra månaders spärrtid och två års spärrtid om man säger så.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
OLJEKYLD GSXR skrev:
Ja, men spärrtiden blir längre vilket inte är så kul. En av killarna i Huddinge MCK fick skaka galler efter sin fortkörning, kände inte killen så jag kan inte uttala mig om tid. Det är ju en viss skillnad på fyra månaders spärrtid och två års spärrtid om man säger så.

Riktlinjen för 111 - 120 för fort på 50-väg är 5 månader. Skulle gissa att det är typ det jag får.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Haha, apropå åka pendeltåg.

Jag har övningskört, pluggat teori,
jag har bott på Emmes körkortsterapi.
Jag har läst varenda pärm som finns,
skitit i polare, å lösa kvinns.
Raserat hela min ekonomi,
sömnlösa nätter passerar förbi.
Allmänt deppig känner mig låg,
står jag här och väntar på mitt pendeltåg!

Ååhh åka pendeltåg
jag är en loser babe
jag har inget körkort

Sorry EBS :tungan

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
EBS skrev:
Kan ju tillägga att jag körde i 119 i kanske 0,5 sekunder. Sen slog jag av. Jag gasade ur hojen på den växel som var i bara. Var en fil mellan mig och dom bilar som fanns på samma väg.

Men jag kan inte försvara att jag körde så fort på 50-väg. Det är dum, farligt och omoget.
edit: Det var på Vallhallavägen ner mot Norrtull. Jag låg i bussfilen och alla bilar låg längst till vänster.

Ooops, vars var det någonstans? Var ner med hojen till mc-varuhuset vid 14 tiden, och kom ut på Valhalla i höjd med stadion. Räknade kallt med att detta var säsongens sista åk (med allt vad det innebär i chanstagning / hastighet), så dina 119 hade varit moraliskt försvarbart i jämförelse om farbror blå hade stått där när jag kom. Det händer något i skallen när man tror att det är säsongens sista körning, man tar den den där extra chansningen, tyvärr. Nä, nu skall jag gå och köpa en trisslott.

Hepp!

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
loser skrev:
Ooops, vars var det någonstans? Var ner med hojen till mc-varuhuset vid 14 tiden, och kom ut på Valhalla i höjd med stadion. Räknade kallt med att detta var säsongens sista åk (med allt vad det innebär i chanstagning / hastighet), så dina 119 hade varit moraliskt försvarbart i jämförelse om farbror blå hade stått där när jag kom. Det händer något i skallen när man tror att det är säsongens sista körning, man tar den den där extra chansningen, tyvärr. Nä, nu skall jag gå och köpa en trisslott.

Hepp!

Nere mot rondellen på Vallhalla, låga nummer.

Dom packade ihop efter att dom tagit mig typ. Lite surt, hade jag åkt där 10 min senare hade dom varit borta.

Fick idag veta att det har höjd kontrollnivå på alla större vägar i Stockholm nu. Så ta det lungt alla där ute.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
EBS skrev:
Nere mot rondellen på Vallhalla, låga nummer.

Dom packade ihop efter att dom tagit mig typ. Lite surt, hade jag åkt där 10 min senare hade dom varit borta.

Fick idag veta att det har höjd kontrollnivå på alla större vägar i Stockholm nu. Så ta det lungt alla där ute.

Hepp, "tur" för mig iaf. Nu e hojen på verkstaden och lär nog inte se dagens ljus på ett tag.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Baby-ninja skrev:
Trist killen!! Tror iofs att pålle söker cyklister till vintern... :huvet

Du vet ingen som vill köpa en mountainbike billigt??? :blah

Börja cykla då så kan jag ta ditt jobb. :D :rolleyes:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Fan va trist!!! :( Men stanna ALDRIG!! Va det än är! Och 119 där inne är väl inte så jävla farligt? Jag har haft tur med budbilen hittils iaf, som tur e :)

Hygglo

Solskens knutte...
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
XV1600
:fatta! Hade du reg. skylten synlig??? Synd ! Annars hade du ju bara kunna gasat lite till så hade problemet (snuten) varit ur världen !! :gnissla
:Bugar Ghost Rider :yoparty

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Macho Woman skrev:
Tuff skit! Vad ska du skryta med för damerna nu då?

Gick förbi några ungar i 13 - 14 årsåldern när jag stog där med snuten och skrek "TITTA GHOST RIDER!". Så... Det är jag som e Ghost Rider. :D

Går väl att impa lite med iallafall? :rolleyes:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hygglo skrev:
:fatta! Hade du reg. skylten synlig??? Synd ! Annars hade du ju bara kunna gasat lite till så hade problemet (snuten) varit ur världen !! :gnissla
:Bugar Ghost Rider :yoparty

Jag åkte på en lånad hoj och farbror Polisen stog i hela körbanan. Va inte att bara gasa direkt.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...