Ojdå...

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
EBS skrev:
Jag åkte på en lånad hoj och farbror Polisen stog i hela körbanan. Va inte att bara gasa direkt.

Det är bara ta straffet som en man. Ingen vits att fundera på något som redan har skett. Antar att du också har skrivit på lappen vilket gör det helt hopplöst...

Det är trist, men det går. Allt handlar bara som vanligt om tur/otur...
Var glad för det lilla.

//Fredda

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Fredda66 skrev:
Det är bara ta straffet som en man. Ingen vits att fundera på något som redan har skett. Antar att du också har skrivit på lappen vilket gör det helt hopplöst...

Det är trist, men det går. Allt handlar bara som vanligt om tur/otur...
Var glad för det lilla.

//Fredda

Skrivit på?! aldrig... man förlorar ju inget på att inte erkänna på plats. nej, åklagaren ska få jobba lite också. ;)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
För moralkärringar som blir av med körkortet finns bara ett straff och en destination: eldsjön. För detta kommer du att brinna :arsele

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
För moralkärringar som blir av med körkortet finns bara ett straff och en destination: eldsjön. För detta kommer du att brinna :arsele

Jag är väl ingen moralkärrning när det gäller hastighet? :va

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
EBS skrev:
Jag är väl ingen moralkärrning när det gäller hastighet? :va
Hjälps inte. Är du moralkärring alls så blir det eldsjön. Du kommer att brinna :brinnerup

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Tror du det räcker med 2000 i böter?! Kommer inte du få knalla till domstolen? När jag blev tagen (19sep) så körde jag 120.2 på 70 väg,,, och hade jag haft 121 så hade det blivit domstol! För är det mer än 50 så får dem inte skriva ut böterna på plats,, och jag antar dem kan bli lite girigare i domstolen = Dyrare!
,, men lycka till iaf! ,, jag fick 3månader o 2000:- böter,, och det kan man nästan leva med,,, inte en dräglig tillvaro,, men man överlever!

,,jaha,, halva sporthoj han o skriva innan jag skrivit klart det här,,,, ser att du hamnar hur som hellst i domstol,,, kanske du har tur o dem slarvar bort skiten! :3freak

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Hygglo skrev:
:fatta! Hade du reg. skylten synlig??? Synd ! Annars hade du ju bara kunna gasat lite till så hade problemet (snuten) varit ur världen !! :gnissla
:Bugar Ghost Rider :yoparty

EBS skrev:
Jag åkte på en lånad hoj och farbror Polisen stog i hela körbanan. Va inte att bara gasa direkt.

Va ju tur att de inte va skylten de hängde på eftersom de va jag som skruva fast den.

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
EBS skrev:
Ja jag har haft åsikter och jag kör i regel lungt. Jag hade just varmkört hojen och skulle gasa ur den en gång för att den skulle gå rent.[/
:dummer
...ja just som det börjar röra på sej så var det trafikkontroll... o vad gjorde du då? stannade o fråga vad dom ville? när rätta receptet borde varit att lägga i nästa växel o nästa nästa nästa..... så var det problemet borta! o man kunde lugnt återgå till det man höll på med.
O så fick du nåt o dra för alla pooolare vid bästa tillfälle! va? det e ju skitskoj att sätta nya rekord i tävlingen "vägdåre 2003"
Mitt eget persbästa är: 233km/h på en polisvideo, jag har sett den själv men inte sittandes i baksätet på en snutbil! utan genom lite kontakter.. O tänk... tillochmed poliserna fick ur sej upphöjande komentarer om min körning!! va?! aktierna steg nu pga detta... yes i´m bad.
hej & hå härma på!
/E

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Ernst skrev:
EBS skrev:
Ja jag har haft åsikter och jag kör i regel lungt. Jag hade just varmkört hojen och skulle gasa ur den en gång för att den skulle gå rent.[/
:dummer
...ja just som det börjar röra på sej så var det trafikkontroll... o vad gjorde du då? stannade o fråga vad dom ville? när rätta receptet borde varit att lägga i nästa växel o nästa nästa nästa..... så var det problemet borta! o man kunde lugnt återgå till det man höll på med.
O så fick du nåt o dra för alla pooolare vid bästa tillfälle! va? det e ju skitskoj att sätta nya rekord i tävlingen "vägdåre 2003"
Mitt eget persbästa är: 233km/h på en polisvideo, jag har sett den själv men inte sittandes i baksätet på en snutbil! utan genom lite kontakter.. O tänk... tillochmed poliserna fick ur sej upphöjande komentarer om min körning!! va?! aktierna steg nu pga detta... yes i´m bad.
hej & hå härma på!
/E

Är´e du som jobbar i Trollhättan eller?
:hihi :hihi :hihi :hihi

//Fredda

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
Fredda66 skrev:
Är´e du som jobbar i Trollhättan eller?
:hihi :hihi :hihi :hihi

//Fredda

Nix, jag jobbar på att vinna "vägdåre 2003" :hihi
O det krävs lite för att va med på topp 10 listan... :tummenupp
F ö så slackar man väl mest...¨
/E

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
EBS skrev:
För att jag låg på typ 3an eller vad det var och bara gasade. Tänkte aldrig på att växla ner.

HAHAHAHA :rofl :rofl :rofl Det var den sämsta bortförklaringen jag hört tror ja! Brukade du säga till fröken att det vart punktering på tunnelbanan när du kom försent till skolan också??

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
HAHAHAHA :rofl :rofl :rofl Det var den sämsta bortförklaringen jag hört tror ja! Brukade du säga till fröken att det vart punktering på tunnelbanan när du kom försent till skolan också??

:rolleyes:

Det är ju en 2-taktare och dom MÅSTE ju faktiskt gasas ur för att gå rent, så det var det jag gjorde. :rolleyes:

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
Oj då *2

Goines skrev:
..för övrigt så är det hans ENDA bra rolltolkning någonsin, genom alla tider.
Kan meddela att jag åkte dit med 102 på 70 sträcka i onsdags. Åkte bil
(Saab 9-3 Aero). Blev av med kortet (2km/h)! Gränsen går vid 100. Kan lova alla här att om polisen står vid kanten och jag har mc. Försök att stoppa mig då. Har lärt mig att man inget tjänar på att vara snäll.
Som man säger "det är inte farten som dödar, det är de plötsliga stoppen"
Polisen :arsele

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu har beslut om straff kommit. 6e April får jag ta om kortet.

Fråga, om jag begär omprövning i frågan (pga. att jag inte har hunnit yttra mig i fallet än). Kan jag då får längre spärrtid?

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
EBS skrev:

Fråga, om jag begär omprövning i frågan (pga. att jag inte har hunnit yttra mig i fallet än). Kan jag då får längre spärrtid?

Då missar du ju hela vintersäsongen :rolleyes:

Böter då!?!? Åkte du på nåt för "vårdslöshet i trafik" eller blev det "bara" fortkörning?

Ingen aning om hur det funkar med omprövning tyvärr. Men om du har nåt mer att tillägga i fallet som kan påverka så du kan få kortare "straff" ska du ju självklart ta chansen!

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Polly skrev:
Då missar du ju hela vintersäsongen :rolleyes:

Böter då!?!? Åkte du på nåt för "vårdslöshet i trafik" eller blev det "bara" fortkörning?

Ingen aning om hur det funkar med omprövning tyvärr. Men om du har nåt mer att tillägga i fallet som kan påverka så du kan få kortare "straff" ska du ju självklart ta chansen!

Verkar "bara" bli fortkörning som tur är. Står inget om vårdslöshet i papprerna som jag har fått iallafall.

Vill försöka få ner det till iallafall 4 månader. Jag förlorar ju ändå mitt jobb pga detta. Ska bifoga intyg från arbetsgivare m.m.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Du kan aldrig få högre straff om du överklagar en dom. Frågan är ju om de blir så värst imponerade av ett papper från din arbetsgivare som talar om att du ska arbeta som mc-bud som ju kör mycket mc just i stan.... :rolleyes: Var jävligt glad att det inte blev någon vårdslöshet.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
EBS skrev:

Säg till om du behöver låna FWS.en igen och köra upp på Emil!

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Hum, undrar om det blir fängelse för 200 på 50 väg.. Kanske inte ska göra det igen... HAH! :yoparty

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...