-= David =-
Ny medlem
Har under senaste dagarna jagat info om just denna hoj och det verkar efter vad jag hittat handla om kamaxlar och oljetryck som största problem.
Har ringt runt å snackat med handlare och mekaniker och alla har sagt samma sak: - LÅT BLI DEN MASKINEN !
Alla utom en.
Hade ett mycket trevligt samtal med en äldre herre som servat och pillat med just tidiga Honda V4 både 750F och 1000F i över 20 år. På nåt konstigt sätt fick han, utan att på nåt sätt vara påstridig, mig att börja tvivla på alla andra jag snackat med. Hojen jag fått under luppen har han varit ägare på (utanför min vetskap) och har bytt oljetrycksrören till topparna i ett mycket tidigt stadium. Tydligen var detta en ombyggnadssats som Honda tillhandahöll relativt snabbt efter att problemen började med -83'orna.....
De efterföljande ägarna har varit pedantiska med cykeln och den är i ett mycket trevligt skick än idag.
Eftersom det inte går att höra på motorn när kammarna börjar ge sig står jag nu i valet och kvalet....
Hur i helsicke ska jag göra ?
Den äldre herren sa att det var betydligt vanligare att kammarna i 750F gav upp, och att det var mycket ovanligt på 1000F.....
Ett kambyte börjar på 8000:- enligt de tre firmorna jag pratat med. Och det vill man ju slippa.
Så.....dela med er av era erfarenheter, snälla....
Kunskapen finns ju där ute.....
/David
Har ringt runt å snackat med handlare och mekaniker och alla har sagt samma sak: - LÅT BLI DEN MASKINEN !
Alla utom en.
Hade ett mycket trevligt samtal med en äldre herre som servat och pillat med just tidiga Honda V4 både 750F och 1000F i över 20 år. På nåt konstigt sätt fick han, utan att på nåt sätt vara påstridig, mig att börja tvivla på alla andra jag snackat med. Hojen jag fått under luppen har han varit ägare på (utanför min vetskap) och har bytt oljetrycksrören till topparna i ett mycket tidigt stadium. Tydligen var detta en ombyggnadssats som Honda tillhandahöll relativt snabbt efter att problemen började med -83'orna.....
De efterföljande ägarna har varit pedantiska med cykeln och den är i ett mycket trevligt skick än idag.
Eftersom det inte går att höra på motorn när kammarna börjar ge sig står jag nu i valet och kvalet....
Hur i helsicke ska jag göra ?
Den äldre herren sa att det var betydligt vanligare att kammarna i 750F gav upp, och att det var mycket ovanligt på 1000F.....
Ett kambyte börjar på 8000:- enligt de tre firmorna jag pratat med. Och det vill man ju slippa.
Så.....dela med er av era erfarenheter, snälla....
Kunskapen finns ju där ute.....
/David