Ok, slutsnackat om vad man ska ha för hoj...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3069510 Asså hade nu någon annan startat denna tråd så hade det som vanligt blivit en ducce mot SH tråd....

Kul att så många funnit intresse för duccati...

Och vem vet om fler köper så kanske den tappar sin exklusivitet sin själv mm


jag ska sakffa en 1198 när jag e klar med min utbildning :) om den e ute då
Det är väl bara för att Sandsream inte varit här ännu? :hihi
 

Ahono

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00

R1-01 (du har en så´n va) Är en kannonhoj! Jag hade den från ny till 2.900 mil. Den är iof livsfarlig att åka kurvor med, man är på väg av hela tiden.

Har en 00 R1 och jämförde den med polarens 06 -R6. Tyckte R6 kändes mycket bättre i kurvorna och man kunde högre snabbare kurvhastighet med den. I samma kurvor vill R1:an sträva ut från körbanan medans R6 håller sig klistrad och har mer att ge. Självklart är den tyngre och större, och "omodern" jämfört med en 06 R6, men hur uppträder den sig jämfört med sporthojar av samma årsmodell i kurvorna? Jag har själv bara sporthojar av årsmodell 03 uppåt att jämföra med så man blir ju inte klokare av det.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har en 00 R1 och jämförde den med polarens 06 -R6. Tyckte R6 kändes mycket bättre i kurvorna och man kunde högre snabbare kurvhastighet med den. I samma kurvor vill R1:an sträva ut från körbanan medans R6 håller sig klistrad och har mer att ge. Självklart är den tyngre och större, och "omodern" jämfört med en 06 R6, men hur uppträder den sig jämfört med sporthojar av samma årsmodell i kurvorna? Jag har själv bara sporthojar av årsmodell 03 uppåt att jämföra med så man blir ju inte klokare av det.

Gamrettan är lite nyckfull, brant gaffelvinkel och hetsig. All heder åt Dan The Man som piskade i stort sett allt med sin gamla -98 orginal.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top