Ok, slutsnackat om vad man ska ha för hoj...

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
en sporthoj ska ha 4cyl tycker jag, så är det bara.

Smaken är ju som tur är som baken.
Kört och ägt en del rad-4'or, men sedan jag gav mig in på twin så går jag inte tillbaks.
Sen att jag för tillfället kör en snäll twin är ju en annan sak. Men skulle jag skaffa sporthoj igen, så står valet mellan Ducce och Aprillia, då tvekar jag inte ens..

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Fint då.. :)

Och den blir bättre och bättre desto mer man kör med den och lär sig hojen.. :tummenupp

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
ett råd, testa inte 1098, gör ni det i alla fall -skyll er själva :tungan
det är nog en brutal hoj. men för mig som vuxit upp med ylanden man vaknar av, varje kväll, varje sommar, några kilometer ifrån tyresövägen finns inga andra alternativ för en sporthoj :tummenupp

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Om man räknar in ångesten rörande reservdelar/försäkring på en sån dyr hoj/klotrisken/den absurda stöldrisken på såpass exklusiva hojar så vetefan... men snygg är den

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
1098 är säkert en kanonhoj, om man gillar v-twins. Dock verkar den väl inte vara speciellt överlägsen japshojarna om man kollar tester, eller har jag fel? :confused:

En R1 -04 är snyggare dock, och låter skönare. :yoparty Jag saknade den där "wow"-känslan när jag såg 1098 på gatan första gången.

Last edited:

Karsten

Va fan..!!
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
not now...!
Fast den kom bara på femte plats av fem möjliga i bikes test av de ledande literhojarna......men de e klart den är fin.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Det är en Ducati, vad mer kan man säga....................:D :D :tummenupp :tummenupp

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
1098 är säkert en kanonhoj, om man gillar v-twins. Dock verkar den väl inte vara speciellt överlägsen japshojarna om man kollar tester, eller har jag fel? :confused:

En R1 -04 är snyggare dock, och låter skönare. :yoparty Jag saknade den där "wow"-känslan när jag såg 1098 på gatan första gången.

Ta en närmre titt nästa gång, kolla in detaljarbetet, ex bromsok och fäljar. Jämför sedan. det finns nog allt en anledning till att det skiljer i pris...
Som att jämföra Lidl med en delikatessbutik.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Fast den kom bara på femte plats av fem möjliga i bikes test av de ledande literhojarna......men de e klart den är fin.
Den kom riktigt långt ner i FastBikes SBOTY test också, mest för att den inte funkade särskilt bra på gata (var iof långt ifrån snabbast på banan också). Jag kommer behålla min testvinnare :tummenupp Twin har aldrig varit min grej. Som nån sa; Fyra cylindrar måste ju va dubbelt så kul!

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Ta en närmre titt nästa gång, kolla in detaljarbetet, ex bromsok och fäljar. Jämför sedan. det finns nog allt en anledning till att det skiljer i pris...
Som att jämföra Lidl med en delikatessbutik.
Självklart är det så. Jag pratade framförallt om grunddesignen som jag gillar bättre hos R1:an, men 1098 hör också till toppskiktet när det gäller de snyggaste hojarna på marknaden.

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Fan dom e riktigt fina duccarna,välkommen tillbax i matchen när du köpt en sådan ironmike:tummenupp :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln