Okej då startar jag då som jag låvat (sv 650)

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Om du inte har allt för ont om cash så kan en sån här funka......:banana
varvräknare.hastighet, trip, shift light.....
http://www.motogadget.com/en/msm.html

msm_pol_01_300.jpg

Vad säger SBP om en sån mätare? Nån som provat?

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
Tack

Okej tak för tipsen. Jag ska försöka med en cykeldator tror jag för jag har ju fått en ide att den ska sänkas ner i lamphuset så man har ju inte så mycket plats då.

Mätaren på bilden ser smutt ut men penga frågan kan var lite stram jag har just skrivit på för en barre nu så det är budget som gäller.

Prövade att pinnstrippa tanken mellan det bruna å creamvita det var visst något man inte kan alls det :tungan

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
el el el

Dessa tarmar som hänger ut:confused: el el el

Vilken tid det tar med el nu har jag äntligen sorterat bort och hittat ett bra gömställe:tummenupp

Bifogat

• Bild0098.jpg
    Bild0098.jpg
    216.3 KB · Visningar: 183

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Pinstriping kräver år av övning, inget som görs i en handvändning.
Vet hur du känner dig med elen.. har hållit på flera dagar själv.

Kämpa på!

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
cykeldator

Nästa grej som ska hända på moppen är hastighetsmätare samt nödvändiga varningslampor.

Jag valde en cat eye velo 5 pga att jag har det på hondan (har aldrig trasslat) samt att den nyare har knappen på ovansidan.

Hitta en skitsmutt utan kabel samt med belysning men den gick bara till 109kmh lite lågt. synd!

Varningslampor blir helljus samt blinkersindikator. Har försökt med diod men den tar ju bara ström från ett håll så det blir ju att den bara fungerar på ena sidan:huvet Jag har inte plats för motstånd å sådant.
samt blå diod till helljus lyser ju så starkt att det blir jobbigt för ögonen.

Jag tar nog vanliga lampor om jag hittar något bra

Cykeldatorn ska nu (när posten har lev den) sänkas ner i lamphuset hoppas den får plats och att den inte kommer så nära reflektorn så den smälter hihi. skickar bilder på det nästa gång

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
då har jag gjort lite till

Då har jag gjort lite till sänkt ner en velo 5 som blev en velo 8 vid lev (Dom lag nog ner fel. Bra då kan jag mäta kalorieförlusten med :D)

Bilder frän insidan av lamphuset samt utsidan.

Bifogat

• Bild0111.jpg
    Bild0111.jpg
    231.3 KB · Visningar: 287
  • Bild0112.jpg
    Bild0112.jpg
    177.1 KB · Visningar: 195

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
mer

PÅ föregående bild er man heljus samt blinkers indikatorlampor som jag satt i hålen efter det raka fighterrodret. Var okej tycker jag:tummenupp.

Här ar en bild på hur sadeln ev. kommer att se ut:confused: förmodligen tills lacken blir sprutad serriöst i alla fall.

Bifogat

• Bild0122.jpg
    Bild0122.jpg
    209.3 KB · Visningar: 185

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
bild

Här är lite bilder på hur den ser ut idag dock innan sadeln kom på så lite fantasi nu.

Har tyvär inte blivit så mycket gjort på hojen. Bilen har gått varm så var tvungen att byta toppackning för den läckt in glykol sen small främre vevaxelpackningen så efter det bakre :huvet Å nu orkar jag inte mer för det är så dåliga ringar i den så det är inte vär det. Som ett avgasrör ur vevhusventilationen:gnissla Det kanske är någon som har en sjyst B20 liggandes bytes mot "nästan färdig caferacer" hahah kanske en annan cool bil:D

Här ser ni ju bakljuset/blinkers/skyltbelysning var ju okej eller?

Bifogat

• IMGP5064.jpg
    IMGP5064.jpg
    221.6 KB · Visningar: 368
  • IMGP5062.jpg
    IMGP5062.jpg
    241.1 KB · Visningar: 507
  • IMGP5057.jpg
    IMGP5057.jpg
    227.5 KB · Visningar: 340

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
vilket sju helsikes jobb, fan impad:yoparty men en sak är fel...fääääärgen varför den där gräsliga färgen??????:gnissla

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
va

vilket sju helsikes jobb, fan impad:yoparty men en sak är fel...fääääärgen varför den där gräsliga färgen??????:gnissla

:D Hahha Den är ju lattebrun och gräddvit det är ju en CAFEracer ju!

Vad tycker du att den ska vara då?

(Den är än så länge bara provsprutad väldigt matt med i verkligheten)

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Hej! Kul bygge! Skulle du kunna mäta hur långa dina hundben är? Centrum -centrum mellan bultarna. Har en SV 650-01 som jag bygger på men tror den är sänkt.

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
:D Hahha Den är ju lattebrun och gräddvit det är ju en CAFEracer ju!

Vad tycker du att den ska vara då?

(Den är än så länge bara provsprutad väldigt matt med i verkligheten)

hahahaha caferacer ja...den bruna färgen gillar jag inte alls hellre en mörkare brun mer åt kaffehållet och gräddvita behöver då bli lite mer lattefärgat så det inte blir sån skarp kontrast. :)

annars skulle jag hellre se den med nån parisierblå/cobolt , mattsvart eller kadmiumrött. smaragdgrönt är schysst också:)

en annan färg jag gillar är en mörk färg som ser ut som svart men som i solen är mörk plommonlila, så jäkla snyggt med skiftningen.

Last edited:

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Håller med om att allt ser bra ut förutom färgen. Kunde aldrig tro att man kunde göra något snyggt av dom gamla SVarna :)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det är första gången någonsin jag säger detta. Ever!
Men, fan va snygg Sv !
Det gjorde du riktigt bra.

Sv orginal är en av världens fulaste hojar. Det är lite som att sminka en gris när folk ska fixa till sina Sv. Men du lyckades bra! thumbs up

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Läckert!

Med tanke på arbetet du lagt ner och formerna du fått fram så tycker jag VERKLIGEN att du ska plöja ner lite lite lite mer pengar och lite lite mer energi! (Tolka det inte fel nu, jag tycker hojen är skitläcker!)

Det jag menar är att du inte ska slutföra hojen pronto bara för att April närmar sig. Vad gör det om hojen blir klar i Maj - Juni istället medans den i gengäld blir skitgrym?

D.vs när du är ""färdigbyggd"" med allting, avgassystem o.sv o.sv river du ner hojen. Lämnar sving, ram, fälgar, gaffelkronor, avgasfästen?? o.sv o.sv på pulverlack.

Kostnaden behöver inte bli så hemsk, men du kommer få en cykel som är DIN egen och 100 gånger grymmare!

Tro mig, skillnad är otrolig.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Faan har missat lite här ser jag.
Den blir ju riktigt schyst gillar speciellt färgsättningen, däremot så klurar jag på ifall inte en baybyblå rand skulle va snygg emellan de 2 färgfälten. Det känns ju med retro, nåväl lycka till & köp en till trimmad b20 pendlade 7mil om dan i en 70:a i ca 5 år grymma bilar ( trimmade alltså).

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Faan har missat lite här ser jag.
Den blir ju riktigt schyst gillar speciellt färgsättningen, däremot så klurar jag på ifall inte en baybyblå rand skulle va snygg emellan de 2 färgfälten. Det känns ju med retro, nåväl lycka till & köp en till trimmad b20 pendlade 7mil om dan i en 70:a i ca 5 år grymma bilar ( trimmade alltså).

Det ska bli en rand men jag tror den blir grön

Läckert!

Med tanke på arbetet du lagt ner och formerna du fått fram så tycker jag VERKLIGEN att du ska plöja ner lite lite lite mer pengar och lite lite mer energi! (Tolka det inte fel nu, jag tycker hojen är skitläcker!)

Det jag menar är att du inte ska slutföra hojen pronto bara för att April närmar sig. Vad gör det om hojen blir klar i Maj - Juni istället medans den i gengäld blir skitgrym?

D.vs när du är ""färdigbyggd"" med allting, avgassystem o.sv o.sv river du ner hojen. Lämnar sving, ram, fälgar, gaffelkronor, avgasfästen?? o.sv o.sv på pulverlack.

Kostnaden behöver inte bli så hemsk, men du kommer få en cykel som är DIN egen och 100 gånger grymmare!

Tro mig, skillnad är otrolig.

Den kommer ta nästa vinter med säkert Jag kör på sommaren skruvar en kväll i veckan på vinterhalåret. Du vet annat som behöver min uppmärksamhet som gamala bilar, Hus, Barn, och min kära Kvinnas.Samt dock jobbet med så klart.:banana

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...