Olagligt med trim?

dt_johan

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
yamaha Dt 125r
Linkan_Dt125r skrev:
2427761 Fattar inte riktigt vad du menar.. alltså jag menar att om jag köper ett trimsystem till min dt så att de blir ca 25hk är de olagligt att köra den då med lätt mc kort? om snuten tar mig kan jag få böter då?

Jag menar den går ju över 110 original och helt strypt så jag tycker inte det borde vara olagligt att stoppa på trim så att den accelerar bättre och får lite högre toppfart så länge man håller sig till hastigheterna? :va

Lagen sejjer 11kw...:) Men tro inte att nån någonsin kommer att kolla det enda di tar dej för skulle vara om den låter för jävlgt... :D

:tummenupp

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
dt_johan skrev:
2428322 Lagen sejjer 11kw...:) Men tro inte att nån någonsin kommer att kolla det enda di tar dej för skulle vara om den låter för jävlgt... :D

:tummenupp

Hahha okej.. sätter man trimsystem så låter det nog ganska mkt, men inte fan bryr jag mig :tummenupp

Men jag vet inte om jag orkar köpa nått trimsystem :confused: för det kostar ju ganska mkt och jag vet inte om det ger så himla mkt mer än det ostrypta originalsystemet :va ska då först prova fixa ypvsen :tummenupp

Men finns det nån som kan säga mig vilket trimsystem som är bäst? gianelli eller dep pipes? och finns det nån här som först har haft ostrypt originalsystem och sen satt på trimsystem? gav de mkt isåfall?

hehe nu e jag lite tjatig :D

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Linkan_Dt125r skrev:
2428338 Hahha okej.. sätter man trimsystem så låter det nog ganska mkt, men inte fan bryr jag mig :tummenupp

Men jag vet inte om jag orkar köpa nått trimsystem :confused: för det kostar ju ganska mkt och jag vet inte om det ger så himla mkt mer än det ostrypta originalsystemet :va ska då först prova fixa ypvsen :tummenupp

Men finns det nån som kan säga mig vilket trimsystem som är bäst? gianelli eller dep pipes? och finns det nån här som först har haft ostrypt originalsystem och sen satt på trimsystem? gav de mkt isåfall?

hehe nu e jag lite tjatig :D

SKa du trimma innan du ens fått din ypvs att fungera?

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Saabmosare skrev:
2428420 SKa du trimma innan du ens fått din ypvs att fungera?
ja det ska han fast jag sagt att det inte kommer ge alls mycket (mer än ett vassare ljud) än om han bara har ett avstryp original med en fungreader ypvs...

men det är hans val..

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
hur är det när man kör ostrypt egentligen. Blir man av med körkortet osv.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
ekenz skrev:
2428800 hur är det när man kör ostrypt egentligen. Blir man av med körkortet osv.

Japp. Så fort du sätter dig på hojen så ryker kortet. DirekCt. Rena magin typ.

Ifall polisen stoppar dig och anser att den är avstrypt så måste de ändå ha papper på den relevanta effekten. Detta får de genom att köra den i en bänk. Jag vet inte om de får beslagta fordonet tills de har fixat en bänkning, men jag tvivlar på det. De kan ge dig en ombesiktning och att du måste ha nytt papper med uppmätt effekt.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
AntiAntonAnt skrev:
2427758 Stryper du ner det så att hojen ligger på 11kw så är det lungt. Och ja såklart att det inte är för mycket db.

Stämmer men du måste besiktiga om hojen mä nya röret för att de ska vara lagligt.

Håller mä kalle:D detta kan bil en kul tråd...:corn

Edit: de va redan en kul tråd:D jävla moppefucko...

Last edited:

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
hej, nu måste jag flika in lite när vi ändå är inne på detta med avstrypta hojar, hur är det, om man som jag, har tungt kort (utan begränsning) och kör på en hoj som på pappret är 11kw men i verkligheten har 20kw,

Hur tror ni polisen reagerar om dem skulle ta en? Antar att det fortfarande är olovlig körning då hojen en reggad 11kw men trimmad? men å andra sidan får jag ju lov att köra alla hojar?!!

*liten nöt att knäcka kanske?*

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
nej , det blir inte olovlig körning.

framförande av oregistrerat fordon tror jag det blir , visst , den är reggad , men stämmer inte med papperna. om de skulle komma fram till det dvs.

RawR

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
dröm
t4pp3r skrev:
2429149 Stämmer men du måste besiktiga om hojen mä nya röret för att de ska vara lagligt.

Håller mä kalle:D detta kan bil en kul tråd...:corn

Edit: de va redan en kul tråd:D jävla moppefucko...

ooooch där kom de, tänk, jag höll på o bli utpekad som moppefucko för att jag fråga lite lätt mc frågor.. men denna killen har inte ens kortet än och snackar redan om trimning :D

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Bärgren skrev:
2429472 Det blev lite fel.
erkän att du skrev ett svar sen ver nån annan som svarade å då lät det mycket bättre å då vågade inte du ta konsekvenserna :hihi+ eller?

(jag driver)

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Mr EmCom skrev:
2430057 erkän att du skrev ett svar sen ver nån annan som svarade å då lät det mycket bättre å då vågade inte du ta konsekvenserna :hihi+ eller?

(jag driver)

Nej. Jag förstod inte att han svarade på inlägget ovanför utan trodde han svarade på trådskaparens fråga. Kan lätt bli fel utan quote.

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Saabmosare skrev:
2428420 SKa du trimma innan du ens fått din ypvs att fungera?

Näe det ska jag inte alls göra! jag ska först få ypvsen att fungera.. man ställer ju frågorna om trim innan man köper trimmet så man vet om man verkligen ska köpa det eller inte.. alltså har jag inte köpt trim och jag vet inte om jag alls ska göra det heller... ska först få ypvsen att fungera rätt iaf.

Ledsen att jag börjar snacka om annat nu :D Nån som vet vart det finns billiga kolvar till DT? Jag har inte fixat ypvsen än för att jag ska byta kolv först

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Reckless Rider skrev:
2429452 ooooch där kom de, tänk, jag höll på o bli utpekad som moppefucko för att jag fråga lite lätt mc frågor.. men denna killen har inte ens kortet än och snackar redan om trimning :D

fattar inte riktigt... snackar du om mej och vad vill du få sagt? om du snackar om mej så kan jag ju säga att jag antagligen kommit längre än dej mä körkortet efterssom jag vet att det inte är lagligt att trimma.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
t4pp3r skrev:
2431301 fattar inte riktigt... snackar du om mej och vad vill du få sagt? om du snackar om mej så kan jag ju säga att jag antagligen kommit längre än dej mä körkortet efterssom jag vet att det inte är lagligt att trimma.

Men det är fel.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...