Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Det resonemanget köper jag. Jag har dock inte mod och kompetens nog att under en kort tid uppskatta och utnyttja det extra grepp som de mjuka däcken har och därför har jag aldrig upptäckt det. Däremot har jag märkt att endurance håller i FINT!!! även efter 40 varv och det tycker jag inte en SC2:a eller ett soft däck gör.
Kör man endurance-race och verkligen kör slut på däcken innan man byter under ett race så finns det verkligen ingen anledning att köra soft
Soft är bra ifall man kör korta sprintrace och har mycke pengar eller bra sponsring. Det känns faktiskt ganska "stor" skillnad på soft och medium ifall man är på rätt ställe på jorden och vågar ladda på direkt. Men det förutsätter ju att man verkligen åker på gränsen av vad däcken klarar av, annars äre verkligen ingen poäng med att använda dem. Det jag tycker skiljer dem åt är när man ligger med fullt nerlägg, med soft kan man lägga ner lite till eller öppna gasen lite tidigare. Gör kanske inte många hundradelar på varvet men det känns mycket När man får spinn på soft så känns det som att det är sämre grepp än de hårdare däcken dock