Richo
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2004
- Hoj
- GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Som sagt det finns risker med dessa lösningar... Men de kan också vara räddaren i nöden. Jag har bara testat bars leak och det funkade bra för mig.
Om du googlar på ämnet så ser du nog fler som lyckats täta tillfälligt än skapa haveri... Sedan att det inte ser så roligt ut i systemet efteråt och att det säkert kommer lossnar rester då och då osv det betvivlar jag inte.
Om du googlar på ämnet så ser du nog fler som lyckats täta tillfälligt än skapa haveri... Sedan att det inte ser så roligt ut i systemet efteråt och att det säkert kommer lossnar rester då och då osv det betvivlar jag inte.
Man får nog inte glömma bort att bosse bildoktorn är en artist och underhållare. Jag jobbar på bilverkstad och vi brukar lyssna på bosse ibland. Tror dock inte att vi kommer att använda någon metod till reparationer som bosse nämnt. Vi har ju faktiskt en kund som betalar för kvalitet och ska få det också. Däremot har vi ofta roligt åt han.
Som sagt var en underhållare.
Har faktiskt rengjort ett kylsystem och bytt en läckande kylare på en bil där kunden hällt i ägg för att täta efter tips från bosse. Det mesta som det ägget tätade var väl kylarens lameller invändigt och värmepaketet. Det ägget kostade kunden många pengar
Last edited: