Oljeblandare till Cagiva Freccia C12R

Spyker

Motorcykeln eller bruden?
Gick med
13 May 2010
Hoj
Cagiva Freccia C12R - 89
Hejsan!
Jag är ny här på SH men jag ser framemot att förbruka en liten del av min tid här!

Oljeblandaren på min Cagiva verkar krångla! Jag köpte hojen för ett halvår sen och då var blandaren ur kopplad.
Nu när jag fixar i ordning hojen så fick jag för mig att fixa blandaren så att jag slipper blanda själv. Det va strul men jag fick på allting men nu så strular allt! När jag startar motorcykeln så drar den upp till 4000 varv och stannar där tills den dör(efter ca 4 sekunder)... Hjälp snälla!

EDIT: Sitter alla slangar rätt? Vad ska jag ändra o.s.v.?

Bild på förgasaren (Ursäkta för kvaliteten, min halogen lampa funkade inte)

Bifogat

• DSC01839.jpg
    DSC01839.jpg
    180.8 KB · Visningar: 70

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Gick den bra innan när du blandade i tanken? Antagligen går den för fett nu dvs, testa att sänka nålen och/eller byta munstycke.

Spyker

Gick med
13 May 2010
Hoj
Cagiva Freccia C12R - 89
Gick den bra innan när du blandade i tanken? Antagligen går den för fett nu dvs, testa att sänka nålen och/eller byta munstycke.

Vad är det för "nål" du menar? Den som sitter i förgasaren som trycks ner när man gasar?

Jag har en Dellorto PHBH förgasare och undra också om jag har placerat på slangarna rätt för att det är en slang (den vid min tumme på bilden) som inte sitter i någonstans. Det är inte olja slangen utan någon annan slang. Om ni vet vad det är för slang snälla berätta är körsugen!! :confused:

Tack för svaret BTW! :)

EDIT: Svennen100 har du kort på din förgasare om vi har samma då vill säga?

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Kolla varifrån slangen kommer. Dumpslang från tanken?

Jag har också PHBH men min är nog inte helt lik din. Man kan inte se så bra på bilden, har du någon bättre kamera?

Spyker

Gick med
13 May 2010
Hoj
Cagiva Freccia C12R - 89
Kolla varifrån slangen kommer. Dumpslang från tanken?

Jag har också PHBH men min är nog inte helt lik din. Man kan inte se så bra på bilden, har du någon bättre kamera?

Ja det kommer en ny bild imorgon då med en 12 megapixel kamera istället :)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
usch cagiva freccia är ingen fn hoj direkt, men den har sin charm:)

välkommen!
och angående din förgasare om den dör när du försöker ge gas så dränks tändstiftet vilket är pågrund av för fet blandning,

de vet du säkert redan och med tanke på de kan du sänka nålen något clips ner och gå ner lite i huvudmunstycke :)

hör gärna även av dig om bandagar på knutstorp och sturup, skulle va trevligt med fler yngre som kör runt på 125or ;)

Spyker

Gick med
13 May 2010
Hoj
Cagiva Freccia C12R - 89
usch cagiva freccia är ingen fn hoj direkt, men den har sin charm:)

välkommen!
och angående din förgasare om den dör när du försöker ge gas så dränks tändstiftet vilket är pågrund av för fet blandning,

de vet du säkert redan och med tanke på de kan du sänka nålen något clips ner och gå ner lite i huvudmunstycke :)

hör gärna även av dig om bandagar på knutstorp och sturup, skulle va trevligt med fler yngre som kör runt på 125or ;)

Hejsan! Tack så mycket för välkomsten och svaret, ska fylla tanken imorgon och fixa så att blandningen blir bra igen (tanken är nästan tom nu).

Ännu en gång tack för välkomsten, det värmer :) och ja jag har 3 kompisar som kör 125cc hojar! Kan ju dra med dom upp till någon bandag! Jag och min ena kompis har pratat om att köra bana med våra 125 or så tack för tipset! Vart kan man hitta när dessa bandagar är?

Mvh
Spyker:yoparty

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Hejsan! Tack så mycket för välkomsten och svaret, ska fylla tanken imorgon och fixa så att blandningen blir bra igen (tanken är nästan tom nu).

Ännu en gång tack för välkomsten, det värmer :) och ja jag har 3 kompisar som kör 125cc hojar! Kan ju dra med dom upp till någon bandag! Jag och min ena kompis har pratat om att köra bana med våra 125 or så tack för tipset! Vart kan man hitta när dessa bandagar är?

Mvh
Spyker:yoparty

Om jag har tagit kortet så hakar jag också på :)

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Tycker att vi ska planera en södra Sverige träff :) Så många som möjligt på 125:a men större hojar också. Köra lite, tälta någonstans och sen köra lite till :p

Ta gärna bilder från olika vinklar sen så att man ser bättre ;)

Spyker

Gick med
13 May 2010
Hoj
Cagiva Freccia C12R - 89
Tycker att vi ska planera en södra Sverige träff :) Så många som möjligt på 125:a men större hojar också. Köra lite, tälta någonstans och sen köra lite till :p

Ta gärna bilder från olika vinklar sen så att man ser bättre ;)

Ja det hade varit nice! Typ i sommar eller nått ;)

Ja jag ska ner till garaget nu och ta mer bilder! Lägger upp dom senare :)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
http://www.sydskanesemse.nu/

Bli medlem där så får du reda på allt du behöver :)
svenne du behöver inte ta kort för att köra bandag ifall du kan fixa släp och förälder som kör dig !:) samma gäller för dig spyker, sen e de inte kul att köra genom helsingborg för att ta sg till sturup/knutstorp :) hehe

det är bara höra av sig om en träff så fixar de sig, kortet måste man ju dock ha först hehe

Spyker

Gick med
13 May 2010
Hoj
Cagiva Freccia C12R - 89
http://www.sydskanesemse.nu/

Bli medlem där så får du reda på allt du behöver :)
svenne du behöver inte ta kort för att köra bandag ifall du kan fixa släp och förälder som kör dig !:) samma gäller för dig spyker, sen e de inte kul att köra genom helsingborg för att ta sg till sturup/knutstorp :) hehe

det är bara höra av sig om en träff så fixar de sig, kortet måste man ju dock ha först hehe

Okej låter bra! Tack!:yoparty

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Det är inte likadan förgasare på min och din. Du har PHBH28RD och jag har BD.

Spyker

Gick med
13 May 2010
Hoj
Cagiva Freccia C12R - 89
Det är inte likadan förgasare på min och din. Du har PHBH28RD och jag har BD.

Aha:( Men jag har fler bilder nu, yay! :yoparty

På bild "2" så ser ni att jag håller i en slang som sticker ut där vart bensinslangen ansluts till förgasaren. Jag undra vad detta är för slang? Har manual fast det strå absolut ingenting om oljeblandare och förgasare...

Bifogat

• DSCF0002.jpg
    DSCF0002.jpg
    248.7 KB · Visningar: 67
  • DSCF0003.jpg
    DSCF0003.jpg
    232.8 KB · Visningar: 53
  • DSCF0010.jpg
    DSCF0010.jpg
    255.4 KB · Visningar: 47

Svenne100

Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Det är väl slangen som ska gå från oljepumpen till förgasaren? :va Om det inte är det så är det en dumpslang.

Spyker

Gick med
13 May 2010
Hoj
Cagiva Freccia C12R - 89
Det är väl slangen som ska gå från oljepumpen till förgasaren? :va Om det inte är det så är det en dumpslang.

Ja det var vad jag trodde också fast slangen som sitter på oljepumpen är betydligt kortare och når därför inte någon annanstans + att den sitter fast med hjälp av metall o.s.v. men då sitter allt som det ska då! :)

Tack så himla mycket Svenne100! Skit schysst verkligen!

Mvh

Spyker

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...