Linda_jkpg
Ny medlem
Hej! Jag har precis köpt en hoj som stått stilla i tre år, förra ägaren bytte olja och filter precis innan den ställdes av. Måste jag nu byta olja och filter igen även om den inte rört på sig sedan förra servicen?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att byta olja och filter kostar inte många kronor så varför chansa![]()
Nästan alla jag har frågat har sagt att den måste bytas för att oljan oxiderar så det var intressant att läsa ovanstående inlägg av Boris JR..Jag kan ju givetvis inte vara helt säker på att förra ägaren verkligen gjorde det, men jag förstår inte heller varför han skulle ljuga om det? Haha, nu lät jag väldigt naiv
Jag ska kika på hur oljan ser ut!
Tack för alla input!
Nästan alla jag har frågat har sagt att den måste bytas för att oljan oxiderar så det var intressant att läsa ovanstående inlägg av Boris JR..Jag kan ju givetvis inte vara helt säker på att förra ägaren verkligen gjorde det, men jag förstår inte heller varför han skulle ljuga om det? Haha, nu lät jag väldigt naiv
Jag ska kika på hur oljan ser ut!
Tack för alla input!
Jag håller med Gixxerhoffa, varför låta bli när det är så lätt och så viktigt att oljan är bra? Det står väll i servisboken när den måste bytas och om jag inte minns helt fel så borde det vara en gång varje år
Skulle det vara min hoj hade jag inte tvekat att byta oljan.
Du behöver inte byta. Men kan du vara helt säker på att tidigare ägare
verkligen bytte innan han ställde av den?
Om jag inte var 100% säker på det hade jag bytt ändå bara för att det skulle
kännas bra. Ta en titt på hur oljan ser ut.
Jag byter alltid oljan å filter när jag köper mig en begagnad hoj.
Hur fan ska man veta vilken olja förra ägarn har kört med eller när det va han sist bytte olja .
Ne en billig investering anser jag ,
Olja är en färskvara PUNKT.
Olja är en färskvara PUNKT. Varför har alla fått för sig att allting handlar om mil. Jag byter olja minst en gång om året, oberoende om jag har kört lite mil.
Olja är en färskvara PUNKT. Varför har alla fått för sig att allting handlar om mil. Jag byter olja minst en gång om året, oberoende om jag har kört lite mil.
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning