För att slippa göra om allt jobb två veckor in i hojsäsongen när de börjar läcka?Silwer skrev:...men varför byta innan de läcker?
Mattias skrev:Oljemängd i gaffelben brukar anges i volym, men det säkraste sättet är att mäta nivå. Nivån anges i millimeter, med gaffeln ihoptryckt och utan fjädrar. Ska du byta olja i gaffeln, gör det rätt. Annars finns risken att det blir sämre än vad det var innan.
Har man plockat loss hela benet är det ju lättare att lossa bottenskruven. Och framförallt lättare att återmontera eftersom bottenskruven inte är fjäderbelastad.K-Micke skrev:Tar man loss gaffelbenet finns ju ingen anledning att ta loss bottenskruven.
Ta loss toppmuttern och vänd uppåner på benet för att tömma oljan.
Pumpa gaffeln flera gånger. Jag brukar sen hälla i en skvätt ny olja,
och sen pumpa ut den också så får man ut det mesta av "gunket" som
brukar samlas längst ner i gaffelbenet.
MR X skrev:Man tackar för alla bra tipsen.
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |