Kawwa
Sporthojsnörd
Jag har en 91 1100 som jag mosat dit en RS36 brygga på. Har haft lite strul med den. Nu har jag kommit så lång så att den inte går ordentligt på 1:ans cylle på tomgång eller lågfart. Vid uppstart och tomgångskörning så blir grenröret bara ljummet (ca 45 grader). När jag pumpar med gasen så att axxpumpen ger sitt så kommer värmen i grenröret, det gör att jag utesluter tändningen. Jag har dessutom bytt tändkablar och flyttat stiften. Idag har jag plockat med munstyckena och tittat på silarna till nivånålarna. En hel del skräp plockades bort kan jag säga. Efter det så gick den bättre och renare på lågfart, men ettan vill inte vara med. När man kör så går den oroligt och rappligt på lågfartsmunstyckena men så fort man tar upp den så att nålarna lyfter går den fint och bra och rent, vad jag kan höra. Sen så smäller det en hel del från avgassystemet på gas släpp. Vad tror ni? mera göra rent eller vad skall jag titta efter? Kan det vara tändningen ändå? Eller är det soppa och tändproblem samtidigt. Kan tillägga att jag tankat ny soppa (17 liter 98) och hällt ner injectioncleaner.
Nu i veckan så skall jag ta mig lite tid till att pilla på luftskruvarna för lågfarten, kan ju vara så enkelt att den inte får luft eller för mycket luft. Vi får se, men kom gärna med förslag och eventuellt egna erfarenheter.
Nu i veckan så skall jag ta mig lite tid till att pilla på luftskruvarna för lågfarten, kan ju vara så enkelt att den inte får luft eller för mycket luft. Vi får se, men kom gärna med förslag och eventuellt egna erfarenheter.
Last edited: