Ja, det är en tvärdum lösning! Det är ju lite tårta på tårta, dom har ju trots allt nivåfönster också Ju mer jag skruvar med min retta, desto mindre impad av elsystemet blir jagHalloj!
Har precis samma problem med min rackare. Men frågan jag har är, vad indikerar på att det inte finns något oljetryck då? Om oljelampan bara anger nivå?
Är det när motorn skär man vet att trycket inte är bra eller? Hade ju varit nice om man fått reda på det lite innan mao..
Adam
Vet inte precist hur det ser ut på en R1:a, men kan man inte montera på en vanlig oljetryckskontakt (typ Biltema a 49,95;-) nånstans på nån oljeslang/ledning till oljekylet alternativt på motoren?
Evt. få tillverkat nån alu-bit att skruva samma kontakt i?
Och koppla den till lampan i instrumenteringen,,,så den lysar når kontakten jordar,,för det är väl så den är kopplat nu, fast till en nivämåtare,,eller?
Så har man iaf koll på trycket.
Bara en tanke.
Frostie.
Ja, det är en tvärdum lösning! Det är ju lite tårta på tårta, dom har ju trots allt nivåfönster också Ju mer jag skruvar med min retta, desto mindre impad av elsystemet blir jag
Om oljepumpen tackar för sig då? Då har du fortfarande gott om olja och lampan är släckt, ända tills kammarna inte är kammar längre och resten smälter ihopTvärdum lösning - tycker jag inte.
När nivålampan börjar lysa så har du fortfarande relativt gott om tid på dig att fylla på olja. Börjar en trycklampa lysa är det som regel försent ändå. Bror min ringde till General-agenten för Yamaha och frågade varför dom har nivålampa, och svaret var det jag nämner ovan.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|