2FAST4U
Medlem
- Gick med
- 7 Mar 2003
- Hoj
- CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Köpte bättre begagnad Aprilia RSVR i vintras med slitna däck,så till årets säsong så har jag lackat om fälgarna och satt på nya däck,och idag var allt klart för första provturen,tog bara en kort sväng runt kvarteret iochmed att hojen ej är försäkrad(jag vet att man inte ska göra så men var tvungen o prova)kom tillbaka till garaget och klev av och ser att det droppar ganska rejält med olja,blir självklart fundersam och irriterad köpte hojen på firma nybesiktigad och nyservad enligt butiken,så självklart är det ju deras fel,nu till problemet,oljan sprutade ju ner det nya bakdäcket var väl kanske tur att det bara var en kort provtur för hade jag börjat svänga lite häftigare hade jag nog klottat,men hur reagerar däcket på en sån sprutbehandling suger det åt sig oljan för att sen krypa ut igen när däcket blir varmt eller är det ingen fara att köra med det om man ger det en ordentlig avfettning ?