Olle, en ikon på vägarna...

AndreasLundberg

Saknar dig morfar
Gick med
27 May 2010
Ort
Skokloster
Hoj
87 Yamaha FZR1000
Vila i frid

Hej alla hojåkare.

Igår skedde en hemsk tragedi för många hojåkare och oss anhöriga.
Min morfar, Olle. En mycket älskad och omtyckt man lämnade oss alla när han tog sin sista tur på Bulten. Det gick fort, och det var precis så han ville att det skulle gå till.
Beklagar olyckan med den andra killen som var inblandad och hoppas allt kommer gå bra med han. Och ett stort tack till er alla som var med på platsen och hjälpte till och försökte rädda hans liv.

Må han vila i frid.

Kommer alltid att älska dig morfar! /Andreas
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Vila i frid, hojbroder.

Beklagar verkligen Er sorg men kan tyvärr meddela att Tobbe eller Lurken som han heter här på SH inte mår något vidare. Han hann inte reagera innan det var för sent och träffades av Olles hoj. Han ligger på KS med flertalet frakturer i nacke, rygg, skuldra samt nyckelben. Det ser inte så ljust ut för hans del även om han fortfarande lever.


//Anders
 
Last edited:

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Tanken finns hos er anhöriga

Tankarna finns hos er anhöriga, En mycket tragisk händelse som bara inte ska få ske...
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Vila i frid!

tankarna går till anhöriga och vänner.

som Nash skrev, jag kör gärna en minneskortege för dig på Bulten.
 

macal

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Tyresö
Hoj
1983 Suzuki Katana 1100
Vila i frid

Vilken förlust!
Ni som var så glada i onsdags och skulle köpa trisslotter!!!!
Vila i frid Olle

Matte
 

Lonny

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Suzuki 1000 K4
Vila i frid min vän

Finner inga ord vad man ska skriva när en 30-årig lång vänskap nu är borta, men i mina tankar kommer du alltid att finnas där. Det finns så många glada och roliga minnen vi gjort tillsammans där Mc'n alltid stått i focus. Säger bara helvetes fan, 30 min innan satt vi ju, du jag och Staffan o garvade i solen och drog några gamla mc-minnen innan vi åkte åt varsitt håll. Mina tankar ängnar jag åt släkt och nära vänner, jag vet att det är svårt men ni måste vara starka. Jag hoppas verkligen även att den andra killen återhämtar sig även fast det ser trist ut för honom just nu. // Lonny
 

Slike

Bikerboyz.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Norrby
Hoj
XR650R Crf450x
Vila i frid Olle.

Nära å kära, kan bara beklaga eran sorg.
Det var otroligt tungt att möta er nere på KS, kunde inte finna några ord. Vad kan man säga i ett sådant läge. Lider med er.

Tobbe
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Finner inga ord vad man ska skriva när en 30-årig lång vänskap nu är borta, men i mina tankar kommer du alltid att finnas där. Det finns så många glada och roliga minnen vi gjort tillsammans där Mc'n alltid stått i focus. Säger bara helvetes fan, 30 min innan satt vi ju, du jag och Staffan o garvade i solen och drog några gamla mc-minnen innan vi åkte åt varsitt håll. Mina tankar ängnar jag åt släkt och nära vänner, jag vet att det är svårt men ni måste vara starka. Jag hoppas verkligen även att den andra killen återhämtar sig även fast det ser trist ut för honom just nu. // Lonny


Fina ord Lonny!! Pappa vart så glad när du ringde honom och jag blir glad för att det är så många som hört av sig till pappa och visat sitt medlidande och sorg. Vi ska försöka ordna en kortege den 19 juni, i Olles ära och även för att skänka en tanke till Tobbe som överlevde olyckan. Vi kommer lägga ut en tråd om detta. Kram Tessan (Staffans dotter och Zlides flickvän)
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
vila i frid.....
tankar till alla inblandade
 

AndreasLundberg

Saknar dig morfar
Gick med
27 May 2010
Ort
Skokloster
Hoj
87 Yamaha FZR1000
Minnen

Hej.

Är det någon som har några bilder utav Olle och Staffan när dem är ute och piskar vägarna får ni gärna maila över dem. Skulle betyda väldigt mycket.

Tack på förhand // Andreas
 

BebbanSjöberg

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Ort
Skokloster
Hoj
honda 500 turbo
Vila i Frid

Våran älskade pappa (Olle)

Skriver några ord om min pappa Olle som gick bort på Bulten i Onsdags.
Vi är jätte glad att få haft honom som pappa, Han var helt underbar och fruktansvärt rolig han fick alla att bara sitta och gapskratta när han satte igång med sina historier och alla berättelser.
Det är så svårt att förstå vad som har hänt man är som himla ledsen, jag min bror mina barn min man, farbror med barn och alla släktningar kommer att ha svårt att förstå.


Snälla alla hojåkare kör försiktigt.

// Olles barn Bebban och Tomas.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Hej.

Är det någon som har några bilder utav Olle och Staffan när dem är ute och piskar vägarna får ni gärna maila över dem. Skulle betyda väldigt mycket.

Tack på förhand // Andreas

Hej Andreas!
Jag fått några bilder. Tre stycken jätte fina. Har du mail adress? jag tänkte printa ut dessa i ett större format och rama in. Tänkte göra det till Bebban & pappa oxå....Kram Tessan (Staffans dotter)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top