Olle, en ikon på vägarna...

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Väldigt tragiskt :(
Skickar tankar till anhöriga och vänner!

(Kan för övrigt meddela att det ser bättre ut för den andre inblandade :) Han får skriva själv sen om han vill.)
 

TessM

Har mist min farbror på Bulten...
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
SaknarHoj
Väldigt tragiskt :(
Skickar tankar till anhöriga och vänner!

(Kan för övrigt meddela att det ser bättre ut för den andre inblandade :) Han får skriva själv sen om han vill.)

Tack för din omtanke!
Jag har haft kontakt med hans vänner, jätte goa killar.
Känns skönt för oss alla att det har gått vägen för honom, trots vår tragedi.
Hoppas du kommer på minneskortegen den 20:e.
/Tessan
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Blev väldigt ledsen när jag såg att det var din farbror Tess, vi har ju träffats ett par gånger i Rissne och snackat lite, du jag robban och micke och du har alltid varit så glad, all skit ska jämt drabba dom bästa verkar det som.
Ta hand om dig!

/Josefina med svarta gixxern i 24:an (om du kommer ihåg)
 

TessM

Har mist min farbror på Bulten...
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
SaknarHoj
Blev väldigt ledsen när jag såg att det var din farbror Tess, vi har ju träffats ett par gånger i Rissne och snackat lite, du jag robban och micke och du har alltid varit så glad, all skit ska jämt drabba dom bästa verkar det som.
Ta hand om dig!

/Josefina med svarta gixxern i 24:an (om du kommer ihåg)

Klart jag kommer ihåg dig, tack för de fina orden!
Vi kommer ha en minneskortege den 20e juni, hoppas vi ses då.
Kram Tess
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Klart jag kommer ihåg dig, tack för de fina orden!
Vi kommer ha en minneskortege den 20e juni, hoppas vi ses då.
Kram Tess


hade det inte varit för att vi är på gotland då så hade det varit en självklarhet, vi båda va ju på plats 1 minut efter olyckan. Hoppas vi ses en annan gång iallafall, hade varit skoj att snacka lite.
:krama
 

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Norrby
Hoj
Yamaha R6 -03
V.I.F

Man har en del roliga minnen utav denna man.
Självklart kommer man deltaga vid minnestund.

Tankarna går till de anhöriga/familj och vänner, samt de som tappert hjälpte till vid olycksplatsen!
 

_lurken_

Jag har åka fort som fan license ^^
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Gsxr 1000 k3
Hej beklagar värkligen sorgen över Olle har fortfarande lite minnesluckor från den dagen men kommer finnas tillgänglig för anhöriga för frågor eller bara prata om ett tag just nu klarar jag bara att vara uppe ur sängen en stund åt gången. Dom har skruvat ihop axeln på mig och bröstkorg och ryggen kommer läka av sig själv så jag kommer att bli nästan helt återställd enligt läkare. Kommer självklart försöka att delta vid minnesstunden
Mvh Tobbe
 
Last edited:

Lonny

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Suzuki 1000 K4
MinnesKortege för Olle. Sön 20/6

--------------------------------------------------------------------------------

Söndagen den 20/6 kl 13.00

Onsdagen den 26/5 sker en svår olycka på väg 257 (Bulten). Två motorcyklar går av vägen, min farbror Olle avlider samt en person skadas allvarligt.

Olle älskade att köra hoj tillsammans med sin bror Staffan. Vi kan därför inte se ett bättre sätt att hedra honom än att ha en Minneskortege i hans ära.

Samling söndagen den 20e juni kl. 13.00 vid Skogskyrkogården (Bogårdsvägen) för gemensam avfärd i lungt tempo till olycksplatsen på "Bulten" (väg 257).

Närmast anhöriga kommer att leda kortegen - sen följer övriga.

Alla som vill får delta.

/Tessan, Staffan, Robban samt övrig Släkt och Vänner till Olle

--------------------------------------------------------------------------------
Senast ändrad av Zlide : 2010-06-08 kl 23:13
 

TessM

Har mist min farbror på Bulten...
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
SaknarHoj
Hej beklagar värkligen sorgen över Olle har fortfarande lite minnesluckor från den dagen men kommer finnas tillgänglig för anhöriga för frågor eller bara prata om ett tag just nu klarar jag bara att vara uppe ur sängen en stund åt gången. Dom har skruvat ihop axeln på mig och bröstkorg och ryggen kommer läka av sig själv så jag kommer att bli nästan helt återställd enligt läkare. Kommer självklart försöka att delta vid minnesstunden
Mvh Tobbe

Jag hoppas vi ses där Tobbe!!
 

_lurken_

Jag har åka fort som fan license ^^
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Gsxr 1000 k3
japp jag får åka med en kile i klubben. stannar så länge jag orkar har fortfarande massa ont i ryggen men nån timma ska jag nog klara att vara uppe ur sängen mvh
 

HooX

Ny medlem
Gick med
17 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Nikon
Jag floppade :huvet
Satt och vänta på er från straxt efter ett, det kom en hojåkare och vi snacka en stund och han drog efter ett tag, tänkte att ni kanske hade åkt över skogs ekeby.
Straxt innan 14 och ett par min innan alla kom så gick jag upp till busshållplatsen i tron om att jag ni åkt annan väg.
Men ni drog förbi precis när jag va vid busshållplatsen, kasta upp kameran lite fort och försökte dra av några bilder på er :)

Bilder finns här
Vart varken många eller bra bilder, men några iaf. Bara säga till om någon vill ha bilder så mailar jag över.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Jag floppade :huvet
Satt och vänta på er från straxt efter ett, det kom en hojåkare och vi snacka en stund och han drog efter ett tag, tänkte att ni kanske hade åkt över skogs ekeby.
Straxt innan 14 och ett par min innan alla kom så gick jag upp till busshållplatsen i tron om att jag ni åkt annan väg.
Men ni drog förbi precis när jag va vid busshållplatsen, kasta upp kameran lite fort och försökte dra av några bilder på er :)

Bilder finns här
Vart varken många eller bra bilder, men några iaf. Bara säga till om någon vill ha bilder så mailar jag över.



Sorry! Läste inte detta innan vi åkte iväg...stackare.. :krama
Men vi såg när du fotade oss! :)

Tack iaf! /Robban o Tessan (på den gröna budhojen)
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Tack för en trevlig och värdig kortege! Vädret visade sig verkligen från sin bästa sida.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Ett stort tack!!

Till ALLA er som deltog i kortegen för Olle, vill vi rikta ett STORT TACK!!

Dagen kunde inte ha blivit bättre. Bra väder, fina människor med ett gemensamt intresse - hojåkningen. Precis det här som Olle tyckte så mycket om.

Ett särskilt tack till er från Bikerboyz som på ett proffsigt sätt höll samman kortegen! :krama

// Tessan, Robban, Staffan.
 

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Norrby
Hoj
Yamaha R6 -03
Några bilder från den här dagen. Fler bilder kan erhållas utav Olles familj om så önskas. Tack allihop. Mvh Amanda

InmemoryofOlle1Web.jpg

InmemoryofOlle2Web.jpg

InmemoryofOlle3Web.jpg

InmemoryofOlle4Web.jpg

InmemoryofOlle5Web.jpg

InmemoryofOlle6Web.jpg
 

rallypack

n00b
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Versys 650 2009a
Beklagar djupt och tänker på de anhöriga. Kan inte föreställa mig hur det känns för er allihop... Vila i frid.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top