Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Dumma Lars Vilks som ritade en så dum teckning. Klart julshoppande barnfamiljer i Stockholm förtjänar spikbomb, stackars självmordsbombare som inte riktigt lyckades!

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Min granne ritade jultomten som tjej, jag känner mig JETEARRG! Nu måste jag genast (och fullt berättigat), ge mig av till Skövde där jag ämnar kasta vatten/kiss-ballonger på förbipasserande!!

.

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Men kom igen, är ju självklart Lars Vilks som skrivit det där!

Förutom förorättade muslimer kan du väl lista ett par "kända" personer som faktiskt tycker att det är fel att Vilks får publicera sina bilder.
Om "ökänd" är okej så listar jag mig själv. Ingen ska ha rätt att publicera bilder, oavsett vad de föreställer!

Last edited:

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Var är alla konspiratoriska inlägg, att det är iscensatt av regeringen för att vi ska hylla deras samarbete med USA och glömma Wikileaks-dokumenten, samt införa ännu mer övervakning och avlyssning? :confused:

Tur ingen kom till skada, ja förutom då han som sprängde sig själv i luften.

Dom kommer senare.
Ingen hittar konspirationsteorier direkt efter ett attentat. Då är man så förblindad av uppståndelsen och rädd för att det ska hända igen. Så man tänker inte klart.

Men när det har gått en eller några veckor, och man fått tid att tänka. Börjat göra teser som (vem tjänar och vem förlorar. Vem har resurser. Vem har motiv.) Och man ser ett helt annat mönster än det som poppulärmedia prånglar ut.

Då kommer konspirationsteorierna.

Men för att ge lite vatten på kvarnen.
Al quaida och kringliggande terrornätverk lär vara en av värdens mest erfarna självmordsbombare.
Dom är så duktiga att dom med handeldvapen, och hemmagjorda bomber kan stå emot Usa med anhängare (varav bara USA spenderar ca 800 000 000 000kr/år).
Och dom står emot så duktigt att USA inte har några framsteg alls i Afganistan, utan står och stampar på samma ställe som man gjorde för 5 år sen. (Fakta från föreläsning på Försvarshögskolan)

Att en person från en organisation med den kunskapen och erfarenheten, med två bomber inte klara av att göra mera skada än att spränga sig själv. Tycker jag låter helt otroligt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att en person från en organisation med den kunskapen och erfarenheten, med två bomber inte klara av att göra mera skada än att spränga sig själv. Tycker jag låter helt otroligt.

Med tanke på vilka personer som söker sig till organisationen så är vore det knappast förvånande.

Dom klarar inte av någonting, inte ens en självmordsbombning.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Med tanke på vilka personer som söker sig till organisationen så är vore det knappast förvånande.

Dom klarar inte av någonting, inte ens en självmordsbombning.

2 av 10 000 dåd har varit storslagna, därför tror alla det ska vara stort.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Dom kommer senare.
Ingen hittar konspirationsteorier direkt efter ett attentat. Då är man så förblindad av uppståndelsen och rädd för att det ska hända igen. Så man tänker inte klart.

Men när det har gått en eller några veckor, och man fått tid att tänka. Börjat göra teser som (vem tjänar och vem förlorar. Vem har resurser. Vem har motiv.) Och man ser ett helt annat mönster än det som poppulärmedia prånglar ut.

Då kommer konspirationsteorierna.

Men för att ge lite vatten på kvarnen.
Al quaida och kringliggande terrornätverk lär vara en av värdens mest erfarna självmordsbombare.
Dom är så duktiga att dom med handeldvapen, och hemmagjorda bomber kan stå emot Usa med anhängare (varav bara USA spenderar ca 800 000 000 000kr/år).
Och dom står emot så duktigt att USA inte har några framsteg alls i Afganistan, utan står och stampar på samma ställe som man gjorde för 5 år sen. (Fakta från föreläsning på Försvarshögskolan)

Al-Qaida är ju en organisation på tillbakagång och numer att betrakta som en marginell rörelse utan något egentligt stöd. Stockholmsbombaren är förmodligen en ensam virrpanna.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Al-Qaida är ju en organisation på tillbakagång och numer att betrakta som en marginell rörelse utan något egentligt stöd. Stockholmsbombaren är förmodligen en ensam virrpanna.

Enligt han själv åkte han ju till mellanöstern för Jihad, så borde vara fler än en iaf.

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Men nu är det hög tid att deras imamer går från ord till handling och sänker extrem-packet för gott.

Bra skrivet :tummenupp

Det som är synd med det inträffade oavsett utgången är att rädslan för islam och fördomarna ökar. Något som är en helt naturlig reaktion hos folk, även mig!
Skönt att inga oskyldiga skadades. :)

Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Nu jeflar!
Återuppta Korsriddarna,det e dags för lite Kristen fundamentalism. Brassa ner och hugga yxor till höger och vänster som hämnd.
:tummenupp

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Nu jeflar!
Återuppta Korsriddarna,det e dags för lite Kristen fundamentalism. Brassa ner och hugga yxor till höger och vänster som hämnd.
:tummenupp
Äsch, jag har ett bättre förslag. Vi blundar, låtsas som ingenting och vips.. så är allt det dumma borta!

• Gilla
Reaktioner: VBK
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj