Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Al-Qaida är ju en organisation på tillbakagång och numer att betrakta som en marginell rörelse utan något egentligt stöd. Stockholmsbombaren är förmodligen en ensam virrpanna.

2008 utförde Al quaid ca 100 sprängningar i månaden i Afganistan.
I dag, 2010 är det ca 1000st per månad.
Forskare och styrkorna i Afganistan ser ingen försvagning i Al quaida. Och dom ser heller ingen minskning av rekrytering.
Dom har stort folkligt stöd i Afganistan.
Lika stort som Afganska regeringen, stödd av USA med anhang.
En uppskattade siffra är 50/50. Och man tror att folket kommer stödja den regering som vinner.
(Uppgifterna kommer är från det föredrag jag länkade till tidigare i tråden).

Men jag tror också att det är en ensam tokskalle som vill visa sin åsikt.

Alternativt en insatts enligt konspirationsteorierna.

Dvs. Någon/några tjänar otroligt mycket pengar och makt genom att krig pågår runt om i värden.
Kan vara Vapentillverkare, Oljeindustrin, Kemi & läkemedel, Banker mm. Förmodligen någon som tjänar pengar i alla olika industrier.

Att hitta en cancersjuk eller psykisk sjuk person som spränger sig själv i luften är nog inte så svårt.

Och han kanske lyckades med just det som det var meningen.
Att spränga 2 bomber i centrala stockholm under julhandeln utan att döda någon annan.

Och det är kanske tillräckligt för att nordeuropas befolkning ska känna räddsla och att dom inte är utom terroristernas räckhåll, och därför öka anslag till försvarsmakten.

Eller så är det inte alls så :D
Jag vet inte vilken sida jag ska tro på. Men det finns flera olika möjligheter.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Att hitta en cancersjuk eller psykisk sjuk person som spränger sig själv i luften är nog inte så svårt.

Och han kanske lyckades med just det som det var meningen.
Att spränga 2 bomber i centrala stockholm under julhandeln utan att döda någon annan.

Konspirationmode on:

Just den grejjen, att om han gjorde det pga av hot mot familj så lyckades han genom att inte döda nån.
Konspirationsmode off

Alla bomber gick väl inte av heller?

Fattade som att han överlevde smällen men ambulansfolket inte fick gå fram till han? :va

Eller fick dom inte gå fram till liket?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alla bomber gick väl inte av heller?

Fattade som att han överlevde smällen men ambulansfolket inte fick gå fram till han? :va

Eller fick dom inte gå fram till liket?

Det var väl bara en av 6 "pipebombs" som small, dessutom hade han ju en väska med sprängdeg och spik, jag tycker det låter som att i brådskan slet han isär kopplingarna mellan sina laddningar, och därför blev det bara den puff det blev.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Gick förbi där ett tag efter, ganska säker på att polisen hade ställt upp ett bord med ketchup o senap innanför avspärrningarna... Gäller att ta tillfället i akt för lite friluftsliv för citypolisen antar jag.

"- Aspiranten! Du sätter upp avspärrningarna.

- Larsson du hämtar grillkorven, fort som fan innan brandkåren kommer!"

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag tror att det var hans I-phone som exploderade.

Meningen med att självmordsbomba sig i Lilla Landet Falukorv begriper jag inte. Han kunde ju likaväl ställt en hockeytrunk fullastad med sprängmedel, spikar och skit i en galleria. Inte en käft hade reagerat på att väskan saknade ägare. Troligtvis ville bombaren komma till paradiset där han får sällskap av 72 oskulder.

Bifogat

• 72-virgins-family-guy.jpg
    72-virgins-family-guy.jpg
    79.8 KB · Visningar: 125

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förutom förorättade muslimer kan du väl lista ett par "kända" personer som faktiskt tycker att det är fel att Vilks får publicera sina bilder.

Det räcker väl med muslimerna? :confused:

Det som är synd med det inträffade oavsett utgången är att rädslan för islam och fördomarna ökar.

Herregus vilket verklighetsfrånvänt babbel, när rädslan visar sig vara välbefogad och fördomarna visar sig vara fakta så börjar PK-töntarna snacka om att fördomarna ökar. :va

Med samma retorik kan man säga att fördomarna mot nazister ökade radikalt 1939-1945. Usch vad orättvist licksom. :mad:

Det dådet gör, det är att öppna ögonen på folk - och det är jävligt bra.
Vi har JAS, vi vet var de håller hus - vad väntar vi på? :confused:

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hur kan det vara en olycka när en person har bomber runt om sin mage under natt sörken med massa spik i en ryggsäck :va

Ingen hammare hittad så det måste vara någon annan firma än snickare.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Hur kan det vara en olycka när en person har bomber runt om sin mage under natt sörken med massa spik i en ryggsäck :va

Ingen hammare hittad så det måste vara någon annan firma än snickare.

Jo men det var ju en olycka, han ville nog egentligen döda lite infadels(?)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Möjligen för de muslimer som inte delar åsikt med förövaren.

Jaha, vilka är det då?

Och den dumme fan som yppar att vi får "skylla oss själva" borde bli statslös och förvisas till världs ände.

Då kan du skicka mig dit då för jag tycker absolut vi får skylla oss själva, skygglappar på i årtionden medan landet intas av fundamentalister som tillåts härja fritt på vår bekostnad.

Hur stor andel av terrordåden som utförs i Europa står islamisterna för?

Jag vet att du lyssnat på hon som är sinnessjuk som påstår att det är 0,2% eller vad hon räknat ut på sin fritid/arbetstid. Försök höj dig över attackvänsterna idiotretorik är du snäll, tack.

Det är väl det som USA redan pysslar med?

Nä, det är det muslimerna håller på med om någon nu missat det.

Last edited:

tommi

Guest
vad hette såna här i skåne? Apajävel var det väl en myndighetsperson som sa?
Tragiskt att det finns personer som inte är bildade på normalt sätt som måste döda andra pga heder o annat skit som dom släpar hit... kan man inte anpassa sig till landet som dom bor i kan dom stanna i sitt hemland eller skickas dit.

och jag röstade inte på SD :tungan

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag vet att du lyssnat på hon som är sinnessjuk som påstår att det är 0,2% eller vad hon räknat ut på sin fritid/arbetstid. Försök höj dig över attackvänsterna idiotretorik är du snäll, tack.

Är Europol attackvänster? :va

http://www.europol.europa.eu/public...tuation_and_Trend_Report_TE-SAT/TESAT2008.pdf

http://www.europol.europa.eu/public...tuation_and_Trend_Report_TE-SAT/TESAT2009.pdf

http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cmsUpload/TE-SAT 2010.pdf

Bifogat

• 2007.gif
    2007.gif
    22.3 KB · Visningar: 91
  • 2008.gif
    2008.gif
    34.1 KB · Visningar: 75
  • 2009.gif
    2009.gif
    29.3 KB · Visningar: 75

tommi

Guest
svensk självmordsbombare, vänta till ingen är nära, sedan spränga så det inte stör, ultimata "knyta näven i fickan"

hahaha en massa svensson lik framför riksdagen om att sänka bensinpriset och försäkringar på fordon lite skillnad mot frankrike men skapar säkert debatt :D

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Man brukar ju säga att "lite skit rensar magen" men i det här fallet verkar det vara "lite spik rensar magen".

Trist att självmordsbombartrenden har spridit sig hit. Får hoppas att det var en ensam förvirrad galning som inte får några efterföljande.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...