Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men det är väl klart som korvspad att om man är en muslimsk irakier som flyr kriget till Sverige, får asyl, då tar man givetvis en Jihadkurs i hemlandet för att åka tillbaks hem och spränga sig själv i huvudstaden för att protestera mot kriget i Afganistan.

Säger sig självt..

Apapapp, Korvgubbe säger att en Irakisk muslim inte har något gemensamt med en Afghansk muslim, så Afghanistan kan inte ha något med saken att göra...

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Haha...ja det kan man lugnt säga. Vad vill man uppnå med en sån här aktion? I hotet påstås att bla. Sverige berdriver ett krig mot islam??? Men det är väl ialla fall inte civila mitt i julrushen som gör det. Dessutom är vi väl ganska tillmötesgående här i Sverige, tex. låter vi moskeér byggas.

Jag skulle vilja se vad som händer med den som fösöker bygga en kristen kyrka i ett arabland....:va

T o m i Iran (förvisso inget arabiskt land men väl en islamistisk stat) finns ca 600 kristna kyrkor. Mellan 5 och 6 procent av befolkningen i arabvärlden är kristen.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Fint välkomnande att landa på Kastrup och få se de svarta rubrikerna i tidningsstånden på norska, danska och svenska. Märkligt tystnad på tåget via Malmö upp till Helsingborg. Inte ett knyst om något bombdåd ens från de som inte levt isolerad från nyhetsflödet senaste 4 dagarna.

Själv har man åkt tunnelbana i Madrid och vistas bland stora folkmassor i hysterisk julhandel (även om den minskat med 10% sedan tidigare år i Spanien på grund av den pågående ekonomiska krisen). Om man vore en självmordsbombare hade jag inte slagit till i Stockholm av alla ställen. Knappast någon metropol att snacka om. Det är väl det som är mest chockerande.

Försöker föreställa mig rubrikerna om den här lilla terroristen lyckats skada ett 100 tal personer vilket experterna säger att bomberna var kapabla till.

Det här artikeln sammanfattar väl vad som kommit fram så här långt rätt bra?

http://www.dailymail.co.uk/news/art...rorist-blasts-studied-British-university.html

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Varför skulle man vilja spränga sig själv i luften tillsammans med eventuellt en massa andra olyckligt förbipasserande bara för att man fått diagnosen cancer?

För om man vet att man ska dö. Och man hatar det samhälle man lever i. Så är det nog möjligt att man mot en ersättning kan döda sig själv för något man tror på.
Att bara ett rör av sju exploderade kan vara ett misstag. Det kan också vara meningen att ingen annan skulle dö, bara ge sken av att planen var att det skulle smälla mera.

Men det var som sagt en teori.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så, nu kan vi andas ut:
Statsminister Fredrik Reinfeldt har meddelat att det inträffade är oacceptabelt

:lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol

korvgubbe tittar på grafer för att bevisa för sig och sin foliehatt att det inte är någon fara - samtidigt utgår samtliga andra nyheter från Aktuellts 21-sändning. :rofl

Motigt att vara islamvurmare idag antar jag. :gnissla

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
T o m i Iran (förvisso inget arabiskt land men väl en islamistisk stat) finns ca 600 kristna kyrkor. Mellan 5 och 6 procent av befolkningen i arabvärlden är kristen.

Finns till och med en judisk minoritet som lever i Iran...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det var en kärring med på teve nyss som tyckte synd om muslimen. :rofl
"han var ju så trevlig"

Om de är lika klantiga som den igår tycker jag vi svenskar kan ta o starta en fond för att samla ihop stålarna till deras pipebombs, och bidra med en grusgrop där de kan blåsa magen av sig själva på löpande band.

1. Markus 2000:-/månad (plus obegränsat med ideellt arbete)
2.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fint välkomnande att landa på Kastrup och få se de svarta rubrikerna i tidningsstånden på norska, danska och svenska. Märkligt tystnad på tåget via Malmö upp till Helsingborg. Inte ett knyst om något bombdåd ens från de som inte levt isolerad från nyhetsflödet senaste 4 dagarna.

Själv har man åkt tunnelbana i Madrid och vistas bland stora folkmassor i hysterisk julhandel (även om den minskat med 10% sedan tidigare år i Spanien på grund av den pågående ekonomiska krisen). Om man vore en självmordsbombare hade jag inte slagit till i Stockholm av alla ställen. Knappast någon metropol att snacka om. Det är väl det som är mest chockerande.

Försöker föreställa mig rubrikerna om den här lilla terroristen lyckats skada ett 100 tal personer vilket experterna säger att bomberna var kapabla till.

Det här artikeln sammanfattar väl vad som kommit fram så här långt rätt bra?

http://www.dailymail.co.uk/news/art...rorist-blasts-studied-British-university.html

Hmm. Första gången jag ser bilder på honom. Men jävlar vad bekant han ser ut...

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Förklara gärna hur detta skulle gå till?!
De talar olika språk, är från olika länder och har egentligen ingenting utöver koranen gemensamt även om de tolkar den på rätt skillda sätt.

Med tanke på att fotbollsfans inte kan hålla ordning på "sina" hulliganpolare, trots samma lagfärger, samma språk, samma ålder, samma bostadsord, snarlik bakgrund, snarlika intressen och egentligen allt gemensamt, vore det väl jävligt konstigt att kräva att folk som inte har ett skit annat än religionen gemensamt skall ha någon form av kollektivt ansvar och hålla efter varandra...

Fuck, back again !

Du gämför och drar paraleller mellan fotbollshulliganer och stark religion.
Tror du på fullaste allvar att Styrbjörn (son till Glenn som håller på Gais och som slåss på helgfria vardagar) kommer att få ett helvete i skolan och senare på arbetsplatsen för att hans farsa sympatiserar med ett division två gäng.
Vat du vad:

Jag ska spara allt staniolpapper från varenda pralin som jag käkar nu under julen och göra ett plommonstop till dig av folien.
God jul !

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ungefär som i Malmö?

Tror de har det bättre i Iran faktiskt. En del Iranier är rätt vettiga, alla med hjärna kan ju inte ha flytt hit eller så är det intelligensreserven som bor här.

Jag ska spara allt staniolpapper från varenda pralin som jag käkar nu under julen och göra ett plommonstop till dig av folien.
God jul !

Tror han har foliehattar i alla möjliga moderiktiga modeller till sina rastaflätor redan.

Och Abd Al Haqa elelr vad han heter, tror han heter Leif från början, tycker det är tråkigt.

:rofl

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Har han stort stöd bland Irakier i Sverige? :va
Vad ska de göra för att du skall bli nöjd? Starta "Irakier mot terror" på fejan?!

Blev ganska nöjd av följande
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4235896
Under söndagskvällen anordnades en fredsmanifestation på Sergels torg i Stockholm som en reaktion på lördagens händelser.

Ett hundratal personer hade samlats till manifestationen.

– Vi anordnar det här för att visa att vi tar avstånd från och fördömer det som hände i lördags. Det är inget som vi någonsin kommer att acceptera, säger Samaa Sarsour från SMFR, Svenska muslimer för fred och rättvisa, som anordnade manifestationen.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
För om man vet att man ska dö. Och man hatar det samhälle man lever i. Så är det nog möjligt att man mot en ersättning kan döda sig själv för något man tror på.
Att bara ett rör av sju exploderade kan vara ett misstag. Det kan också vara meningen att ingen annan skulle dö, bara ge sken av att planen var att det skulle smälla mera.

Men det var som sagt en teori.

Tja, det är möjligt men jag ser det som ganska osannolikt.

Personligen tror jag att de får större utdelning av att ragga självmordskandidater bland fundamentalister än bland cancersjuka.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
2008 utförde Al quaid ca 100 sprängningar i månaden i Afganistan.
I dag, 2010 är det ca 1000st per månad.
Forskare och styrkorna i Afganistan ser ingen försvagning i Al quaida. Och dom ser heller ingen minskning av rekrytering.
Dom har stort folkligt stöd i Afganistan.
Lika stort som Afganska regeringen, stödd av USA med anhang.
En uppskattade siffra är 50/50. Och man tror att folket kommer stödja den regering som vinner.
(Uppgifterna kommer är från det föredrag jag länkade till tidigare i tråden).

Men jag tror också att det är en ensam tokskalle som vill visa sin åsikt.

Alternativt en insatts enligt konspirationsteorierna.

Dvs. Någon/några tjänar otroligt mycket pengar och makt genom att krig pågår runt om i värden.
Kan vara Vapentillverkare, Oljeindustrin, Kemi & läkemedel, Banker mm. Förmodligen någon som tjänar pengar i alla olika industrier.

Att hitta en cancersjuk eller psykisk sjuk person som spränger sig själv i luften är nog inte så svårt.

Och han kanske lyckades med just det som det var meningen.
Att spränga 2 bomber i centrala stockholm under julhandeln utan att döda någon annan.

Och det är kanske tillräckligt för att nordeuropas befolkning ska känna räddsla och att dom inte är utom terroristernas räckhåll, och därför öka anslag till försvarsmakten.

Eller så är det inte alls så :D
Jag vet inte vilken sida jag ska tro på. Men det finns flera olika möjligheter.

Ja, jag lutade mig mest mot Fawas Gerges som tillsammans med några andra hävdar att Al Qaida tappat mycket av det folkliga stöd man hade före 11 september, mycket för att vanliga muslimer inte alls är särskilt antiamerikanska. Intressant bok i ämnet kommer i aug 2011.

Även detta samtal är intressant.
[YOUTUBE-ID]yeV9ZeLScBY[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...