Kanske inte just denna figuren i exakt detta fallet, men en liknande figur
Det var judarna igen alltså? Precis som 9/11 då.
Kanske inte just denna figuren i exakt detta fallet, men en liknande figur
Rules of engagement? Som den där filmen som USA:s soldater filmat från helikoptern, när de tjatar om att få skjuta lite, dödar två reportrar, några andra och nästan två barn?
Kom de inte också fram till att de där bomberna som skulle träffa ett utsett mål inte var speciellt hundraprocentiga, utan träffade lite här och där?
Förstå vad jag menar istället... Självklart "tummas" det lite på reglerna ibland.
Men rent generellt så är det mkt mer städat och man försöker undvika civila förluster i större utsträckning idag än vad man gjorde för 60 år sedan.
Det finns även liknande filmer när insurgents flyr in i en moské.. Men moskeér är off limits och får inte beskjutas ö ht.
Finns en bra andra världskrigsdokumentär på 27 avsnitt av BBC som heter World at War.. kikar man på den, och jämför med dagens krig så ser man en tydlig skillnad.
Nej, jag vill inte förstå vad du menar. Du vet om att det inte är ett datorspel, där man kan klicka "Play again" ifall någon "tummar" på reglerna?
Du ser ingen skillnad alls i metoder mellan hur man hanterade tex Dresden och Berlin mot Bagdad? Peter1980 har väl inte påstått att ingen civil dör eller behöver lida i dagens krig?
Klart jag ser skillnader, men varför blev det krig i Irak? Är det ett nödvändigt krig? För du ser väl skillnad på kriget i Irak och Andra världskriget?
Vad har det med saken att göra nu då? Fanatiker i båda fallen. Men jag orkar inte tjöta med någon som med vilje sätter sig på tvären. Peter har rätt och det vet du.
Undrar vad som gick snett?
Men rent generellt så är det mkt mer städat och man försöker undvika civila förluster i större utsträckning idag än vad man gjorde för 60 år sedan.
Att vi skulle få skylla oss själva är lika jävla dumt som att tjejer med korta kjolar får skylla sig själva när de blir våldtagna.
De enda som kan bära ansvaret för dådet är förövaren själv samt de hjärntvättade muslimer som hejat på och drivit honom till detta.
Fuckot som sprängde sig själv. Här i landet råder åsiktsfrihet och i viss mån tryckfrihet. Passar det inte så är folk rent allmänt jävligt välkomna att inte flytta hit. Att någon ritar en fånig och smaklös teckning är för helvete inte någon anledning att försöka spränga folk. På sin höjd kan man skriva en arg insändare.
Provocerar vi får vi ta smällen. Även om det naturligtvis är fördjävligt.
Så länge vi gick på gymnasiet var det en helt normal kille. Undrar vad som gick snett?
Det är som sagt lätt att dagligen bekräfta en skev världsbild då nätet är översvämmat av propaganda och ensidig rapportering oavsett vilken av sidorna man börjat hysa agg emot.
Här är det ju inte VI som provocerar utan en enda person så då ska inte VI, svenska folket bli lidande för det. Inte någon annan för den delen heller.
Varför inte!? Kollektiv skuld är ju mer inne än någonsin!
Vad som retar mig är att det är så jävla synd om idioten.
Engångsfall? Nej.. Jämna alla moskéer med marken.
Här är det ju inte VI som provocerar utan en enda person så då ska inte VI, svenska folket bli lidande för det. Inte någon annan för den delen heller.
jag satt och funderade över att skriva ett inlägg om att bombmannen i stort bara visade SH-varianten av civilkurage. Ni vet det där om att inte vara feg, knyta näven i byxan och titta bort när man anser sig provocerad eller utsatt för mer eller mindre allvarliga hot. "Sätta gränser". Fast det skulle nog inte falla i så god jord...
Hoppas att ingen av sidorna kommer att använda detta för att piska upp mer rädsla och ilska.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |