Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

R5+1

Guest
Hurra för självmordsbombaren!

Han har garanterat omvänt 4 personer så de nu tycker att självmordsbombning är så värdelöst som det ju är: Hans fru och hans tre barn!

Karljävel som väljer att ända sitt liv och därmed inte längre finnas hos sin familj!:tummenner

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
...du har inte noterat att den där sekten har en liten tendens till att ha en officiell & en mindre inofficiell agenda. Den intressantaste informationen i detta ärende borde vara följande gällande den muslimska folkgruppens allmänna ståndpunkter:

Enligt the Sunday Times (27 juli 2008) anser en tredjedel av Storbritanniens muslimer att dödande i islams namn kan vara rättfärdigat.

Enligt Attitudes to Living in Britain – A Survey of Muslim Opinon 2006 ansåg hela 78 procent att Muhammedtecknarna borde straffas. 68 procent att man bör åtala de som förolämpar islam.

Enligt 13-Nation Pew Global Attitudes Survey från 2006 stödde 75% av muslimerna i undersökningen de fransk-muslimska upploppen 2005.
Enligt The Populus survey från The Times and ITV News ansåg mer än 10 procent att terroristerna som utförde attackerna i London 2005 bör betraktas som ”martyrer”.

Enligt Sky News, 22 juli 2005, höll hela 46 procent inte med om att ”Muslimska lärda som predikar våld mot Väst är inte i samklang med mittfåran av islamska åsikter” (”Muslim clerics who preach violence against the West are out of touch with mainstream Muslim opinon.”) Detta är bara ett axplock av de åsikter som, dessvärre, är närvarande i våra egna länder i Västvärlden på grund av den massinvandring från muslimska länder vi haft i 35 år nu.

I Pew Global Attitudes Project från den 2 december i år undersöktes sex muslimska länder och även där är resultaten nedslående: 76 procent av pakistanierna anser att apostati (avhopp från islam) bör bestraffas med döden och 81 procent att de som har sex utanför äktenskapet bör stenas. Liknande resultat kunde uppmätas i de andra undersökta länderna, med undantag från Turkiet där ”endast” 16 procent är för stening för otrohet och var tjugonde för dödsstraff för den som lämnar islam.

En tysk undersökning (Verlockender Fundamentalismus. Türkische Jugendliche in Deutschland” Wilhelm Heitmeyer, Joachim Müller, Helmut Schröder 1995-97) om värderingar hos 2:a generationens Turkar i Tyskland visar på att:

- 49% ansåg sig vilja leva efter Koranen (följa gudomliga befallningar) och motsätta sig alla former av moderniserad Islam (reformation)
- 65% var övertygade om sharia-lagens överlägsenhet jämförd med annan lagstiftning
- 50 % ansåg sig aldrig komma att anpassas till sättet att leva i väst utan hellre styras av Islam
- 56 % ansåg alla andra religioner än Islam vara falska (omöjliga att anpassa sig till) och tillskyndarna otrogna
- 36 % kunde tänka sig att utöva våld mot otrogna om det var till fördel för Islam
- 23% ansåg det vara rätt att döda den som motarbetade Islam
- 30% ansåg att författaren Salman Rushdie skulle avrättas för att ha smädat islam

En dansk undersökning av Shahamak Rezaei, lektor ved Institut for Samfund og Globalisering på Roskilde Universitet, og Marco Goli, lektor ved Professionshøjskolen Metropol visade på att:

- Hver fjerde unge muslim i Danmark sympatiserer med eller støtter direkte den yderligtgående islamisme.

Studien Oskuld & Heder från Stockholms Universitet (2009) visar följande utslag från en undersökning gällande 30% av samtliga 9-klassare i Stockholms stad (2/3 tredjedelar från kommunala skolor & 1/3 från fristående skolor):

-23% av flickorna i åk 9 i Stockholms Stad förväntas från föräldrarna vara oskuld vid äktenskapsingående samt tillåts inte ha ett förhållande med en jämnårig pojke.
-16% av samma flickor får inte ha vänskapliga förhållande med jämnåriga pojkar & förväntas följa andras vilja gällande vem hon ska gifta sig med i framtiden.
-7% utsätts för kränkande behandling, hot & våld hemifrån i sexuellt kontrollerande syfte.

Fördomar my ass, ..kanske är en passande reflektion ?

Skön uppställning, har du gjort den själv? :)
Nu kanske man slipper foliehattarna för ikväll i alla fall, när de fått sina sjuka idéer nedtryckta i halsen. :D

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Skön uppställning, har du gjort den själv? :)
Nu kanske man slipper foliehattarna för ikväll i alla fall, när de fått sina sjuka idéer nedtryckta i halsen. :D

Njae, ...hälften var knyckt rakt av från PI & Kent Ekeroths debattinlägg (refuserat i PK-media förstås).
Resten har jag samlat på mig efter hand.

Ju mer vansinnigt & motsägelsefullt maktfullkomlighetens påstådda verklighet målas upp, desto intressantare blir det ur masspsykologisynpunkt på något vis. Hur tråkiga effekterna än månde vara.

Häromdagen fick t.ex. en friskola i en grannkommun tillrättavisande kritik av Skolinspektionen för att dom hade för lite mångkultur i sina Kemiböcker. :näsblod

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Njae, ...hälften var knyckt rakt av från PI & Kent Ekeroths debattinlägg (refuserat i PK-media förstås).
Resten har jag samlat på mig efter hand.

Ju mer vansinnigt & motsägelsefullt maktfullkomlighetens påstådda verklighet målas upp, desto intressantare blir det ur masspsykologisynpunkt på något vis. Hur tråkiga effekterna än månde vara.

Häromdagen fick t.ex. en friskola i en grannkommun tillrättavisande kritik av Skolinspektionen för att dom hade för lite mångkultur i sina Kemiböcker. :näsblod

Snyggt citerat i alla fall, avslappnande med lite fakta i PK-myllret som dränker en i verbalt bajs. Det är ju så man får gå och duscha i fosterställning för man känner sig så mentalt våldtagen av även i vanliga fall hyfsat vettig media, typ detta skit i SvD:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/blind-radsla-far-inte-styra-kamp-mot-terror_5805143.svd

:lol

Min favorit är:

I Stockholmsfallet har främlingsfientliga krafter redan försökt kollektivt skuldbelägga muslimer för vad en enskild person har gjort. Men det är ungefär lika korrekt som att hävda att alla basister är potentiella massmördare eftersom personen som misstänktes för Malmöskotten spelade bas.

Alltså, hur verklighetsfrånvänd kan man bli? :confused:Det pågår ett globalt krig mot alla ickemuslimer och hon börjar babbla om bas-musikanter? :va Det är sådana som sitter i RIksdagen :lol

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Några saker har jag i alla fall lärt mig i livet:

1 .Ge inte hela grupper skulden för handlingar som begås av enskilda rötägg.

2. Beskyll inte en viss religion för idiotin hos dess utövare. Religionen i fråga behöver inte vara skräp bara för att dagens utövare råkar vara idioter.

3. För mycket politik och religion gör dig dum. Detta gäller alla religioner och åsiktsyttringar.

4. En människa har en mun och två öron. Om man lyssnar dubbelt så mycket som man snackar så brukar det mesta lösa sig. (Svårt som satan, jag vet :))

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Har det här stått i Engelsk eller Svensk media än? Själv såg jag det på en Sydafrikansk nyhetssida längst ner.

"2010-12-13 22:30

Dubai - An internet posting on Monday, attributed to a senior al-Qaeda leader in Iraq, warned that last weekend's deadly bombings in Stockholm were "only the beginning", and threatened attacks against Nato and Europe.
In an audio recording on the Shumukh al-Islam Islamic website, a man identified as Abu Suleiman al-Nasser, a leader of the al-Qaeda affiliate in Iraq, warned that the Sweden attacks were "only the beginning of a new era in our jihad", or holy war.

Suleiman, who is "war minister" of the Islamic State of Iraq (ISI), warned Nato countries to "withdraw their troops from Afghanistan immediately and unconditionally", and to "stop their war against Islam".

Otherwise, "you'll have no security" and "expect that we will strike at the heart of Europe", the speaker warned in the nearly two-minute recording.
In a separate communiqué signed in his name, the previously unheard of Partisans of Islamic Jihad urged jihadists to try to wreak havoc during the Christmas and New Year holidays in the West with false reports of imminent attacks.

"Take care in the coming days to sow terror and panic in unholy ground," said the statement on the Shumukh al-Islam site. "We want to terrify with false alerts."
The same website on Sunday identified the bomber behind Saturday's attacks in Stockholm as Taimur Abdelwahab and published a photograph it said was him.

Sweden's top prosecutor on Monday "confirmed 98%" that "the man who blew himself up" in a busy pedestrian quarter of the Swedish capital following a car explosion, was Abdelwahab.
The twin blasts rocked a shopping street in central Stockholm, killing a man suspected of being the bomber and wounding two others."

Källa: http://www.news24.com/World/News/Sweden-bombs-only-the-beginning-Qaeda-20101213

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Möjligen för de muslimer som inte delar åsikt med förövaren. Men nu är det hög tid att deras imamer går från ord till handling och sänker extrem-packet för gott. * * * *
Jag har inte hört talas om någon imam som diggar konceptet med att spränga sig själv i luften, och på det sättet aktivt bidra med usel publicitet till islam. Däremot har det ju synts några stycken som tar avstånd från dylika tilltag, och menar att det har intet med islam att göra.

svensk självmordsbombare, vänta till ingen är nära, sedan spränga så det inte stör, ultimata "knyta näven i fickan"
Än så länge svårt att skratta åt - men faktiskt jävligt roligt tänk!

Han har garanterat omvänt 4 personer så de nu tycker att självmordsbombning är så värdelöst som det ju är: Hans fru och hans tre barn!

Karljävel som väljer att ända sitt liv och därmed inte längre finnas hos sin familj!:tummenner
Snacka om!

* * * * * *
Min favorit är:

I Stockholmsfallet har främlingsfientliga krafter redan försökt kollektivt skuldbelägga muslimer för vad en enskild person har gjort. Men det är ungefär lika korrekt som att hävda att alla basister är potentiella massmördare eftersom personen som misstänktes för Malmöskotten spelade bas.

Alltså, hur verklighetsfrånvänd kan man bli? :confused:Det pågår ett globalt krig mot alla ickemuslimer och hon börjar babbla om bas-musikanter? :va Det är sådana som sitter i RIksdagen :lol
Well, dom allra flesta muslimer kutar ju inte omkring och spränger prylar och/eller sig själva till höger och vänster...? Liksom dom allra flesta basister inte är mordbenägna.
Om jag inte tar fel syftar hon på en retorisk figur som kan kallas "guilt by association", ett sorts logiskt felslut som inte håller för någon noggrannare granskning, eftersom: Bara för att x antal som säger sig vara anhängare av en viss religion pysslar med terrorism betyder inte det per automatik att alla anhängare av samma religion gör det, liksom att bara för att en basist fick hjärnsläpp betyder inte det att alla basister är mordiska stollar.

Om något, så är det dessa fundamentalisttomtar som gör ett betydligt effektivare jobb att svärta ner profetens budskap än vad Lars Vilks någonsin kommer att kunna göra. Jag har svårt att tro att man (muhammed) har kunnat ägna ett helt liv åt att tänka och formulera sina tankar - och samtidigt ha så låg självkänsla att man snear ur pga några små teckningar? Nej, är det något han vänder sig om i sin grav för, så är det att folk gladeligen spränger sig själva i luften "i hans namn".

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag har svårt att tro att man (muhammed) har kunnat ägna ett helt liv åt att tänka och formulera sina tankar - och samtidigt ha så låg självkänsla att man snear ur pga några små teckningar? Nej, är det något han vänder sig om i sin grav för, så är det att folk gladeligen spränger sig själva i luften "i hans namn".

Han bry sig? Om det ens var möjligt så tar JAG det för väldigt osannolikt. Jag tycker pedofiler är enna jävligt sjalvcentrerade, så att M skulle vända sig i graven för att det sprängs otrogna, sällan.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
2. Beskyll inte en viss religion för idiotin hos dess utövare. Religionen i fråga behöver inte vara skräp bara för att dagens utövare råkar vara idioter.

Jo men, i islams fall är det faktiskt inget annat än skräp. Det kommer ni att få erfara rätt mycket framöver. Grattis!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
-23% av flickorna i åk 9 i Stockholms Stad förväntas från föräldrarna vara oskuld vid äktenskapsingående samt tillåts inte ha ett förhållande med en jämnårig pojke.
-16% av samma flickor får inte ha vänskapliga förhållande med jämnåriga pojkar & förväntas följa andras vilja gällande vem hon ska gifta sig med i framtiden.
-7% utsätts för kränkande behandling, hot & våld hemifrån i sexuellt kontrollerande syfte.

Problemet med dig är att du mattbombar med info som du söker på annat än objektiva sidor. Om detta sedan beror på att du är manipulativ rent allmänt eller något annat kan ju bara spekuleras i.

Jag orkar inte gå igenom allt det du publicerat här men du har ju inte läst studierna, vet inte hur frågorna är utformade och har därför inte förmåga att tolka svaren.

Vi kan ta din älskling om de muslimska barnen i Stockholm. Visst ser siffrorna illa ut. Men eftersom du inte förstår dig på statistik så säger ju inte det något utan att du jämför med annat material. I studien, som du tydligen inte läst, redovisas även att 25% av alla svenska barn rapporterar kränkningar och 6 % blir utsatt för våld i hemmet. Vad är det som gör det så mycket värre att 7% utsätts för hedersreleterat våld än att 6% blir det av annan anledning??

Fast den stora frågan är väl egentligen varför din människokärlek, omtanke och klipp-och-klistra inställning tar upp detta.

Min personliga gissning är att det finns för mycket hat riktat mot ett håll hos dig och att du sväljer allt som passar in i det och skiter i allt annat. Å så får vi inte glömma din förmåga att se bakom dimridåerna som Staten lägger ut för att lura oss invånare! Du och alla andra konspirationsteoretiker brukar ju ha den förmågan.

En annan grej jag är lite intresserad av: Hur kommer de sig att vi inte kan lita på Staten och PK-media men om det finns officiell statistik som stöttar dig så är du snabb att publicera just den?! Hur vet du att just den statistiken är korrekt?? Vad har du för förmåga eller utbildning som gör dig så lämplig att avgöra vilken forskning som är korrekt och objektiv?

kan du svara på den sista frågan tar jag gärna debatten med dig, annars är det meningslöst.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Jo men, i islams fall är det faktiskt inget annat än skräp. Det kommer ni att få erfara rätt mycket framöver. Grattis!

Jag tror nog att araber under korstågstiden inte hade alltför höga tankar om kristendom heller. När utövarna beter sig som barbarer, har de sällan stöd för det i religionen självt. Man kan alltid välja att vantolka brottstycken ur sin religion för att hävda att man har rätt att ställa till elände.

Problemet idag är att stora delar av mellanöstern har ännu inte gått igenom någon frigörelse från sin religion. Det gjorde västvärlden på sent 1700 -tal. Före den Franska och Amerikanska revolutionen levde den kristna delen av världen också i ett religiöst mörker, där dåtidens makthavare kunde legitimera sina missdåd i religionens namn. Det blev inte lika lätt när de religiösa ledarna kastades ut ur politiken. Vi såg egentligen ingen utveckling i Europa heller, förrän vi insåg att prästerna hör hemma i kyrkan och ingen annanstans. Mellanöstern måste på samma sätt mota tillbaka sina mullor in i Moskérna, för att kunna klättra ur politisk medeltid.

Det var nära att lyckas på 50 och 60 talet. Tyvärr tog utvecklingen en mera sovjetisk vändning där många länder blev repressiva diktaturer. I det läget gick det lätt för mullorna att åter sälja in det gamla religionssamhället.

Jag tror att Iran faktiskt kommer att få se en förändring i närtid. Det kan inte alls vara långt borta där.

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu har man i England hittat rörpularens andra bil. Även den framhjulsdriven...

bombtis620_654935b.jpg

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Har det här stått i Engelsk eller Svensk media än? Själv såg jag det på en Sydafrikansk nyhetssida längst ner.
...

Klart att de där tomtarna passar på att plocka lite billiga poäng 'After the fact' så att säga. Vi skall vara glada för att dessa snubbar är sådana klåpare. Om en person misslyckas kapitalt med två bomber så börjar man ju faktiskt undra om vederbörande ens har haft tillgång till internet. Någon utbildning i ämnet kan han ju inte ha haft.

Man skall vara glad att de inte ens har förstått hur man taktiskt skall använda en självmordsbombare för maximalt resultat.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Klart att de där tomtarna passar på att plocka lite billiga poäng 'After the fact' så att säga. Vi skall vara glada för att dessa snubbar är sådana klåpare. Om en person misslyckas kapitalt med två bomber så börjar man ju faktiskt undra om vederbörande ens har haft tillgång till internet. Någon utbildning i ämnet kan han ju inte ha haft.

Man skall vara glad att de inte ens har förstått hur man taktiskt skall använda en självmordsbombare för maximalt resultat.

I det här fallet är det ju inte ens säkert att han var en "traditionell" självmordsbombare... en teori är att han skulle placera ut dessa IED´s på lite mer strategiska platser och sedan detonera de men att något gick fel.

Sen måste jag säga att det är bra skrämmande att läsa vissa personers inlägg i den här tråden, maken till inskränkt syn på världen har jag inte varit med om... skulle inte bli förvånad om vissa här byter partitillhörighet till SD.

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
...

Så finns även t ex denna studie som visar att muslimer i Europa identifierar sig med de europeiska länder de bor i, ofta i högre grad än landets ursrungliga befolkning.

http://www.gallup.com/poll/118273/canada-show-interfaith-cohesion-europe.aspx

Vi har i Sverige ca 250 000 muslimer. EN av dessa utförde ett terrordåd. 249 999 gjorde det inte.

Nu har man i England hittat rörpularens andra bil. Även den framhjulsdriven...

bombtis620_654935b.jpg

Inte konstigt att han lackade ur ...

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Snyggt citerat i alla fall, avslappnande med lite fakta i PK-myllret som dränker en i verbalt bajs. Det är ju så man får gå och duscha i fosterställning för man känner sig så mentalt våldtagen av även i vanliga fall hyfsat vettig media, typ detta skit i SvD:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/blind-radsla-far-inte-styra-kamp-mot-terror_5805143.svd

:lol

Min favorit är:

:yoparty

Det är ju beklämmande hur man verkligen vill gå till ytterligheter för att understryka att islam inte är problemet, vilket det naturligtvis inte är, det är extremisterna som är det...

Men just den lilla klicken blir ju inte mindre farlig för det - och finns det ett uns av sanning i Zoidbergs statistiksiffror, så finns det ju en hel del stöd för deras verksamhet hos den genomsnittlige muslimen.

...jag missade början på medias bevakning av rörpularn' - men teoriserades det om att det var en olycka? :hihi Jajäääädrar...6 rörbomber och en ryggsäck med spik, det var nog bara en hantverkare ute på uppdrag som hade lite oflax. :crash

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
...jag missade början på medias bevakning av rörpularn' - men teoriserades det om att det var en olycka? :hihi Jajäääädrar...6 rörbomber och en ryggsäck med spik, det var nog bara en hantverkare ute på uppdrag som hade lite oflax. :crash

Olyckan var nog att det small när det gjorde... vilket många förmodligen skall vara ganska glada för.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Det finns ca 1,5 miljarder muslimer. Klart det finns en massa sjuka idioter i en skara av 15 000 000 000 människor. Om det ens vore en promille av alla muslimer som var sådana här idioter skulle det bli 15 miljoner pers.
Vilken tänkande människa som helst måste inse att när det handlar om så stora grupperingar människor så ingår det en hel del knäppskallar.

Jämför tex den där böghatande kristna grupperingen i USA som springer runt med plakat och skriker. De är inte ens en tusendels promille av alla kristna, och förmodligen vill inga svenska kristna kännas vid dem. Dock är det ändå samma gruppering "kristna".

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Sen måste jag säga att det är bra skrämmande att läsa vissa personers inlägg i den här tråden, maken till inskränkt syn på världen har jag inte varit med om... skulle inte bli förvånad om vissa här byter partitillhörighet till SD.

En annan lärdom jag har dragit genom åren är:

Bara för att en åsiktsyttring hörs ofta, så betyder inte det att det är många som delar den.

Ett näraliggande exempel här på SH var kampen i Enköpings tidning om Viking motor park, mellan miljötalibanerna och olika anhängare till bygget. Av debatten att döma så såg det politiska läget i Enköping rätt osäkert ut. När kommunen sedan väl röstade om saken blev röstsiffrorna 67 för och 4 emot vill jag minnas. :)

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Men just den lilla klicken blir ju inte mindre farlig för det - och finns det ett uns av sanning i Zoidbergs statistiksiffror, så finns det ju en hel del stöd för deras verksamhet hos den genomsnittlige muslimen.
Utgå ifrån att han manipulerar och letar efter det som passar honom.
Skulle du fråga en vanlig svenska om han stöttar kriget mot terror skulle de flesta svara ja. Formulerar du istället frågan "skulle du stötta kriget även om det innebär att osyldiga barn dör?" skulle du få andra svar. Välkänt fenomen att som du fråga får du svar.
Och eftersom det är svårt att se Zoidberg som neutral så kan du nog ta det han publicerar med en nypa salt. Ungefär vad Jerker visade: Leta och du skall finna!
Plus var försiktig med att tolka sådant som är klippt från en större studie. Folk plockar vad de vill om de är manipulativa och med google är det inte svårt att spä på hat med riktade sökningar och misstro mot allt som talar emot. Allt sådan är ju en del av en konspiration mot folket. (Inte för att jag fattar vad regeringen skulle vinna på det..)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning