powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Min bil är framhjulsdriven. Bör jag oroa mig?
Nä, men du bör officiellt ta avstånd från terrorism och lika offentligt be om ursäkt för att folk ur din grupp begår sådana motbjudande handlingar.
Min bil är framhjulsdriven. Bör jag oroa mig?
Jag tror nog att araber under korstågstiden inte hade alltför höga tankar om kristendom heller. När utövarna beter sig som barbarer, har de sällan stöd för det i religionen självt. Man kan alltid välja att vantolka brottstycken ur sin religion för att hävda att man har rätt att ställa till elände.
Problemet idag är att stora delar av mellanöstern har ännu inte gått igenom någon frigörelse från sin religion. Det gjorde västvärlden på sent 1700 -tal. Före den Franska och Amerikanska revolutionen levde den kristna delen av världen också i ett religiöst mörker, där dåtidens makthavare kunde legitimera sina missdåd i religionens namn. Det blev inte lika lätt när de religiösa ledarna kastades ut ur politiken. Vi såg egentligen ingen utveckling i Europa heller, förrän vi insåg att prästerna hör hemma i kyrkan och ingen annanstans. Mellanöstern måste på samma sätt mota tillbaka sina mullor in i Moskérna, för att kunna klättra ur politisk medeltid.
Det var nära att lyckas på 50 och 60 talet. Tyvärr tog utvecklingen en mera sovjetisk vändning där många länder blev repressiva diktaturer. I det läget gick det lätt för mullorna att åter sälja in det gamla religionssamhället.
Jag tror att Iran faktiskt kommer att få se en förändring i närtid. Det kan inte alls vara långt borta där.
Mota tillbaka mullorna in i moskéerna? Bara det visar att du inte vet vad du pratar om. Islam ÄR politik förklädd i en illa sydd religionsdräkt, presenterad av en pedofilistisk massmördare. Öppna era ögon och se saker i dess rätta ljus.
Korståg hit och korståg dit. Det ffs snart 1000 år sen och ni ältar det än. För övrigt inte uppbackat av Bibeln på samma sätt som dessa terrordåd är av Koranen, vilket gör det till ett ihåligt ekande icke-argument.
Jag är rädd för det.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4992876#post4992876
Hos många som tilltalas av framhjuldrift finns ett stråk av viljelöshet. De utgör en prima målgrupp för hjärntvätt. I USA åker nästan inga framhjuldrivet och det är alltså inte förvånande att kampen mot terrorismen leds från USA. Så gott som alla CIA:s rides är tex svarta och bakhjulsdrivna, syns på alla filmer. Det här kan ju ett barn förstå.
Kan du visa hur koranen backar upp dessa terrordåd är du snäll.
Den frågan ställer du bara en gång, någon är about att få sitt arsle fullproppat med info.
Nä, men du bör officiellt ta avstånd från terrorism och lika offentligt be om ursäkt för att folk ur din grupp begår sådana motbjudande handlingar.
"Helt jävla otroligt" var den första tanken, men det var sanneligen inte oväntat egentligen.
Har vi rikligt med tur så visar det sig att en wikileaks publikation retat upp någon till den milda grad att han kände sig manad att spränga sig i bitar i julruschen.
Tvärt om, ju längre undan du kan vara när det smäller, ju bättre är detHur menar du då?
Men självmordsbombning har väl ändå inte varit deras grej.
Den frågan ställer du bara en gång, någon är about att få sitt arsle fullproppat med info.
Mota tillbaka mullorna in i moskéerna? Bara det visar att du inte vet vad du pratar om. Islam ÄR politik förklädd i en illa sydd religionsdräkt, presenterad av en pedofilistisk massmördare. Öppna era ögon och se saker i dess rätta ljus.
Korståg hit och korståg dit. Det ffs snart 1000 år sen och ni ältar det än. För övrigt inte uppbackat av Bibeln på samma sätt som dessa terrordåd är av Koranen, vilket gör det till ett ihåligt ekande icke-argument.
Kan du visa hur koranen backar upp dessa terrordåd är du snäll.
Nu var det någon som sov på religionslektionerna i skolan och som dessutom lyckats hålla sig ifrån varje form av bildning i frågan efter det.
hint: kolla in JoUh's signatur.Nu var det någon som sov på religionslektionerna i skolan och som dessutom lyckats hålla sig ifrån varje form av bildning i frågan efter det.
<massa text>
Jag är snäll, men jag orkar ärligt talat inte ÄNNU en gång här på SH "hålla er hand och över gatan". Googla tidigare islam-trådar här så kan du se var.
Har Sverige väl släppt in islam/muslimer så kommer de inte nöja sig med hunsas och anpassas efter rådande regler, utan det är deras regler som gäller. På ett eller annat sätt.
Om du anser att religionslektionerna är "facit" har jag inget mer att säga dig.
Det är jag för dåligt insatt i.
Wiki!!!111Vet du vad man gör bäst i att göra/inte göra när man inte har en aning?
Kan bara konstatera att religiösa fanatiker är livsfarliga, oavsett vilken religion de påstår sig företräda.
Vet du vad man gör bäst i att göra/inte göra när man inte har en aning?
Den kan man läsa lite som man vill, applicera det på sverige 2010 och 100% av alla terrordåd utförda var med muslimsk förtecken, eller ta tyskland 2006, lite under 10% var knutna till muslimer, blir lite roligare då om man inte blandar inte dom olika separatist rörelsen i spanien och frankrike(har vi någon större separatiströrelse i sverige?)Så sant, så sant.
Överlag så har ju Europol publicerat lite intressant statistik om terrorismen i Europa: http://www.loonwatch.com/2010/01/terrorism-in-europe/
Kanske nåt för Markus att kika på också, han kan nog hitta felet med hela statistiken på en handvändning. För det måste vara mussarnas fel
Faktiskt är dom såpass lika att man skulle kunna anta att det är samma bok men nedtecknad av olika personer där man bara namngett huvudpersonen olika (Jesus kontra Muhammed).
Och dom 5% som skiljer kan mycket väl vara förvrängningar när vandringssägen går runt innan den slutligen nedtecknas.
Den kan man läsa lite som man vill, applicera det på sverige 2010 och 100% av alla terrordåd utförda var med muslimsk förtecken, eller ta tyskland 2006, lite under 10% var knutna till muslimer, blir lite roligare då om man inte blandar inte dom olika separatist rörelsen i spanien och frankrike(har vi någon större separatiströrelse i sverige?)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|