Och eftersom det är svårt att se Zoidberg som neutral så kan du nog ta det han publicerar med en nypa salt.
Varför är det svårt? Har han inte genomgått ABF's kontroll för demokratiska åsikter eller?
Vem är ens neutral förresten?
Och eftersom det är svårt att se Zoidberg som neutral så kan du nog ta det han publicerar med en nypa salt.
Jag tror nog att araber under korstågstiden inte hade alltför höga tankar om kristendom heller. När utövarna beter sig som barbarer, har de sällan stöd för det i religionen självt. Man kan alltid välja att vantolka brottstycken ur sin religion för att hävda att man har rätt att ställa till elände.
Problemet idag är att stora delar av mellanöstern har ännu inte gått igenom någon frigörelse från sin religion. Det gjorde västvärlden på sent 1700 -tal. Före den Franska och Amerikanska revolutionen levde den kristna delen av världen också i ett religiöst mörker, där dåtidens makthavare kunde legitimera sina missdåd i religionens namn. Det blev inte lika lätt när de religiösa ledarna kastades ut ur politiken. Vi såg egentligen ingen utveckling i Europa heller, förrän vi insåg att prästerna hör hemma i kyrkan och ingen annanstans. Mellanöstern måste på samma sätt mota tillbaka sina mullor in i Moskérna, för att kunna klättra ur politisk medeltid.
Det var nära att lyckas på 50 och 60 talet. Tyvärr tog utvecklingen en mera sovjetisk vändning där många länder blev repressiva diktaturer. I det läget gick det lätt för mullorna att åter sälja in det gamla religionssamhället.
Jag tror att Iran faktiskt kommer att få se en förändring i närtid. Det kan inte alls vara långt borta där.
Det finns ca 1,5 miljarder muslimer.
Bara för att x antal som säger sig vara anhängare av en viss religion pysslar med terrorism betyder inte det per automatik att alla anhängare av samma religion gör det, liksom att bara för att en basist fick hjärnsläpp betyder inte det att alla basister är mordiska stollar.
och där finn problemet, ett folk som ligger efter i utvecklingen att de inte lyckas leva med de som frigjort sig från allt vad religion heter.
Det finns 1,5 miljarder kristna också skulle jag gissa. 500 miljoner av dem stödjer inte våld mot ickemuslimer.
- Om en pedofil våldtar ett barn finns förklaringen i hans läggning.
- Om en nazist dödar en jude finns förklaringen i hans "politiska" åskådning.
- Om en satanist dödar en kristen finns förklaringen i hans "tro".
- Om en djurrättstönt bränner en SCAN-bil så finns förklaringen i dennes uppfattning.
- Alla pedofiler våldtar inte, vi föraktar dem ändå.
- Alla nazister dödar inte judar (om ens någon för övrigt), ändå fryser vi ut dem.
- Satanister stör sällan sin omgivning, ändå skyr vi dem.
- Djurrättstöntar bränner sällan sina bilar, ändå njuter vi av att köra nära dem med våra läderinredda tjänstebilar så det stänker brun snö på deras Myrorna-inköpta lila manchesterbraller och tyska handgjorda bidragsskor.
Eller hur?
och där finn problemet, ett folk som ligger efter i utvecklingen att de inte lyckas leva med de som frigjort sig från allt vad religion heter.
[*]Djurrättstöntar bränner sällan sina bilar, ändå njuter vi av att köra nära dem med våra läderinredda tjänstebilar så det stänker brun snö på deras Myrorna-inköpta lila manchesterbraller och tyska handgjorda bidragsskor.
[/LIST]
Eller hur?
Skolboksexempel på framhjulsdriftens menliga inverkan på karaktären.
Nu har man i England hittat rörpularens andra bil. Även den framhjulsdriven...
Definitivt. Hur står du ut?Min bil är framhjulsdriven. Bör jag oroa mig?
Min bil är framhjulsdriven. Bör jag oroa mig?
Ett par världskrig där nere med några tiotals miljoner döda och de kommer att krama demokrati och mänskliga rättigheter precis som vi goda, i den civiliserade världen, gjorde efter krigssluten.
Ett par världskrig där nere med några tiotals miljoner döda och de kommer att krama demokrati och mänskliga rättigheter precis som vi goda, i den civiliserade världen, gjorde efter krigssluten.
Håller helt me dig i att döda ett par miljoner av dem inte skulle skada
Håller helt me dig i att döda ett par miljoner av dem inte skulle skada
Där fick korvgubbe så han teg. Eller inte. Tiger man inte efter Zoidbergs faktainlägg utan fortsätter med foliesvammel så kommer man aldrig tiga.
Jösses markus nu har du ju verkligen tappat greppet..
Utgå ifrån att han manipulerar och letar efter det som passar honom.
Skulle du fråga en vanlig svenska om han stöttar kriget mot terror skulle de flesta svara ja. Formulerar du istället frågan "skulle du stötta kriget även om det innebär att osyldiga barn dör?" skulle du få andra svar. Välkänt fenomen att som du fråga får du svar.
Och eftersom det är svårt att se Zoidberg som neutral så kan du nog ta det han publicerar med en nypa salt. Ungefär vad Jerker visade: Leta och du skall finna!
Plus var försiktig med att tolka sådant som är klippt från en större studie. Folk plockar vad de vill om de är manipulativa och med google är det inte svårt att spä på hat med riktade sökningar och misstro mot allt som talar emot. Allt sådan är ju en del av en konspiration mot folket. (Inte för att jag fattar vad regeringen skulle vinna på det..)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|