Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att veta om när man inte har någon aning är ju åtminstone en god början på vägen mot bättre vetande.

Kan vara, men i ditt fall är det nog mest nedslående. :hihi

Kanske nåt för Markus att kika på också, han kan nog hitta felet med hela statistiken på en handvändning. För det måste vara mussarnas fel :glömdet

Känns ju inte som någon vidare utmaning att slå hål på extremvänsterpropaganda faktiskt. ;)
Sådant där nonsens, hur orkar någon ens läsa skiten? :confused:
283 terrorattacker av separatister i Frankrike 200x. Yeah rajt. :lol

Last edited:

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Känns ju inte som någon vidare utmaning att slå hål på extremvänsterpropaganda faktiskt. ;)
Sådant där nonsens, hur orkar någon ens läsa skiten? :confused:
283 terrorattacker av separatister i Frankrike 200x. Yeah rajt. :lol

Kan du inte komma på ngt bättre än det? Ngn form av riktig argumentation borde du ju kunna trolla fram? :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan du inte komma på ngt bättre än det? Ngn form av riktig argumentation borde du ju kunna trolla fram? :va

Är det något som jag skrivit spaltmeter på, till de flestas glädje :gnissla, på detta forum så är det just det ämnet. Känner mig inte nödgad att börja om varje gång en foliehatt dyker upp faktiskt.

Vad är ens din åsikt i ämnet, framgår den någonstans? :va

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Är det något som jag skrivit spaltmeter på, till de flestas glädje :gnissla, på detta forum så är det just det ämnet. Känner mig inte nödgad att börja om varje gång en foliehatt dyker upp faktiskt.

Vad är ens din åsikt i ämnet, framgår den någonstans? :va

Hoppas du inte tar illa upp men brukar för det mesta scrolla förbi dina inlägg när jag ser dem :arsele

Min åsikt? Den är enkel, för det mesta tvärt emot din. Oavsett vad. :krama

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Nej. Men jag menar att en del av det som sades på religionslektionerna faktiskt var sant. Men det är inte det jag baserar mina åsikter på.
Pratar du med människor som faktiskt är muslimer så vet du lite mer än så.
Nu är jag visserligen själv ateist eller möjligen agnostiker men jag tycker det är lite intressant att folk med olika religiös tillhörighet absolut måste hata varandra.
Om du aktivt söker efter information om vad Islam och Koranen faktiskt är och jämför med vad kristendomen och Bibeln säger så kommer du att upptäcka att det är i stort sett samma sak.
Faktiskt är dom såpass lika att man skulle kunna anta att det är samma bok men nedtecknad av olika personer där man bara namngett huvudpersonen olika (Jesus kontra Muhammed).
Och dom 5% som skiljer kan mycket väl vara förvrängningar när vandringssägen går runt innan den slutligen nedtecknas.

Att en person som utövar Islam säger att man enligt den Muslimska tron måste spränga sig själv betyder inte att den muslimska tron faktiskt säger det. Det betyder bara att det finns knäppskallar även inom Islam likaväl som inom den kristna världen.

Det finns katolska präster som förgriper sig på barn och Vatikanen försvara detta. Eller försöker i vart fall muta de drabbade familjerna till tystnad.
Det finns muslimer som spränger sig själva och det finns Imamer som säger att dom gjorde det i Islams namn.
Inga av dessa företeelser betyder dock att någon av religionerna står för något ont.
Islam är inte ond likaväl som kristendomen i sig inte är ond.
Det råkar bara finnas oerhört korkade människor som på olika nivåer utövar dessa religioner.

Och korkade människor finns ju överallt. Det kommer man inte undan.

Rättelse: likheten mellan islam och kristendomen är mindre än 0,95%.
Muhammed (som Gud ber(!) över enl koranen) är förebilden och var en epileptisk pedofil, Jesus var inte riktigt det. Hur du lyckas se paralleller dem emellan övergår mitt förstånd.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Och typ 100% av alla mord vid Treriksröset begås av samer. Kanske sant, men inte relevant i det större sammanhanget heller.

Vad som däremot står svart på vitt är att ca en tjugondel av alla terroristattacker i både Europa (och även USA) har Islamistisk anknytning. Ska vi då verkligen utmåla Islam och muslimer som ett gäng terrorister eller istället försöka se lite mer balanserat på saken? Dessutom är ju de flesta offren för Islamisk terrorism muslimer, inte västerlänningar.
Så om man tar ett problem, ställer det mot ett annat problem som är mycket större så är inte det första ett problem längre?

Har du en brant backe upp till ditt hus? problem att komma upp på vintern? Ingen fara, jämförd med Mount Everst är din backe bara ett nys, du kommer lika förbannat inte upp dock.

Skulle vara småkul att se en sammanställning mellan dom olika religionen(jämföra likvärdiga grupper), andelen dårpippir som utför terrorhandlingar misstänker jag är rätt små bland t.ex buddister

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Tydligen inte fort nog för jag har minsann retat upp herr afa:it. :D

Eller hur! Går ju liksom inte att undvika att se den där jäkla Bush-bilden, varje gång så ser jag omslagspojken för dumskallarnas sammansvärjning och knyter näven i fickan!

Denna gången så beror det dock helt och hållet på en grav uttråkning. Orkar inte gå och köpa pizza och har spelat ut alla banorna i Angry Birds. Då var det bara du kvar på the bucket list. :7peta

Så om man tar ett problem, ställer det mot ett annat problem som är mycket större så är inte det första ett problem längre?

Nä, en om man har ett stort problem som man ställer mot ett litet problem så är det stora problemet ett större problem.

Jag är inte blind för vad radikala åsikter, inkluderat inom islam, kan ställa till med. Däremot så tror jag inte att vi löser problemet genom att peka finger och utmåla en folkgrupp som ett hot, baserat på ideologi eller religion. I ett historiskt perspektiv så är kriget mot terrorismen inget nytt för 2000-talet, det nya är bara att muslimerna fått bli ansiktet för det och därmed blivit det nya hotet mot världsfreden, på sätt och vis de nya ryssarna.

Nu när Putin sjunger amerikansk 50-talsmusik på Youtube så måste vi mobilisera mot någon annan. Att då följa med i lämmeltåget utan att granska de fakta vi får presenterade är inget annat än en medborgerlig skyldighet, oavsett egen politisk färg.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:rullandeu

Den här e kul, plockade fram godbiten, du hittar den 5:25 in i klippet, förberett en länk åt dig här: http://www.youtube.com/watch?v=UaS2bRGS86c&feature=related&t=5m25s

Borde även du kunna garva åt! :D

Jag kan säga att mitt senaste bokköp var nedan bok så du kan gissa om jag är road av imbecilla ordlekar anno 2002 kring min idol och förebild. :mad:

Tack xibalba för att du bidrar med värdefulla tips till SKBK (Sporthoj's konservativa Bokklubb). Nu är vi tre medlemmar redan. :)

Bifogat

• DSC03262.JPG
    DSC03262.JPG
    61.5 KB · Visningar: 57

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Jag kan säga att mitt senaste bokköp var nedan bok så du kan gissa om jag är road av imbecilla ordlekar anno 2002 kring min idol och förebild. :mad:

Tack xibalba för att du bidrar med värdefulla tips till SKBK (Sporthoj's konservativa Bokklubb). Nu är vi tre medlemmar redan. :)

Och du orkar kalla mig foliehatt? :rofl:rofl:rofl

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Jag tror allt handlar om att dom helt enkelt fått ligga för lite.

Ligger dom runt blir dom stenade/får syra i nyllet.
Är dom otrogna blir dom stenade.
Det är varmt där nere, man pallar inte ligga.
Ett spontant ligg resulterar i sand i röjva, och sen stening.
Brudarna är så fula att dom går me skynke över fejjat.

Tycker vi ska bjuda hit alla så dom får ligga snyggt

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
.

Angående att sådant som ovan skrivs...

I dagens läge när ett utbrett hat mellan stora traditionellt kristna grupperingar och muslimer föreligger är det ganska svårt att hitta icke tendentiösa och seriösa jämförelser mellan de tre stora bokreligionerna.
Ett tips är därför att läsa Christer Hedins "Abrahams barn" som tar upp både likheter och skillnader och sätter dem i sitt rätta sammanhang. Likheterna är enormt mycket större än vad de flesta tror idag och graden av acceptans för de andra religionerna är egentligen i grunden mycket stor.

Tyvärr är det relativt få religiösa som egentligen vet speciellt mycket om sin egen religion, mycket på grund av att religion i sig knappast är något som främjar bildning, upplysning och objektivitet, man matas med en sanning och uttolkningen står någon annan för, varför många idag tror att deras religion betraktar de andra som onda irrläror. Detta också något som till stor del beror på dagens världspolitiska läge.

En koppling till detta kan göras till 1600-talet, då kristna levde i relativ välmåga sida vid sida med muslimer i det ottomanska imperiet samtidigt som reformerta och lutheranska protestanter såg de skillnader som för dagens människa kan te sig tämligen obetydliga, som groteska, vilket givetvis var en spegling av de många krigen och stridigheterna som präglades och utövades av kristendomens olika grenar.

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Muhammed (som Gud ber(!) över enl koranen) är förebilden och var en epileptisk pedofil, Jesus var inte riktigt det. Hur du lyckas se paralleller dem emellan övergår mitt förstånd.

Båda är ju 100% fantasifigurer.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
tack politisktinkorrekt.info för att de sammanstälelr i princip allt man behöver veta. Undrar om korvgubbe tycker att även Ranstorp är en fåne. :lol

Magnus Ranstorp:
Alla vänsterdebattörer har en tendens att dra fram Europol:s statistik kring terrorhotet i Europa (finns på nätet och heter TE-SAT rapporten) som bevis för att islamistiska terrorismen är överdriven.

Två fel med detta: Storbritannien rapporterar inte in statistik (och de har över 235 terrordömda; de senaste 10 åren har de haft 20 planerade terrordåd (inkl. London 2005) varav 8 var riktigt allvarliga och 6 av dessa hade kopplingar till Pakistan) och statistiken visar inte avvärjda dåd (eftersom man också går in polisiärt tidigare). Denna typ av argumentation är totalt missvisande och tyvärr dras den ofta upp i debatten att det inte finns något terrorhot.

Fanns en del annat intressant som foliehattarna kan försöka vifta bort. :D

http://politisktinkorrekt.info/2010/12/14/logn-forbannad-dikt-och-statistik/#more-70786

Båda är ju 100% fantasifigurer.

Jag var inne på det tidigare och jag upprepar:
Om man är okunnig skall man inte skylta med det i onödan

I all välmening! :)

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag var inne på det tidigare och jag upprepar:
Om man är okunnig skall man inte skylta med det i onödan

I all välmening! :)

Min egen helt personliga uppfattning gällande religon har inget med okunnighet att göra.

Jag dömer ingen för deras religösa övertygelse och hoppas att ingen heller dömer mig för min övertygelse, eller i det här fallet brist på den.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping