Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Angående att sådant som ovan skrivs...

I dagens läge när ett utbrett hat mellan stora traditionellt kristna grupperingar och muslimer föreligger är det ganska svårt att hitta icke tendentiösa och seriösa jämförelser mellan de tre stora bokreligionerna.
Ett tips är därför att läsa Christer Hedins "Abrahams barn" som tar upp både likheter och skillnader och sätter dem i sitt rätta sammanhang. Likheterna är enormt mycket större än vad de flesta tror idag och graden av acceptans för de andra religionerna är egentligen i grunden mycket stor.

Vilket jäkla dravel. Bara för att pedofilen fick eplipsianfall, trodde sig få uppenbarelser, hjärntvättades, plagierade stora delar av bibeln och adderade sina sjuka fantasier i den betyder det inte att de kan jämställas. Oavsett hur mycket Hedin än hoppar upp och ner.

Graden av acceptans har jag sett med egna ögon, den kan inte du lura på mig.

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
  • Om en pedofil våldtar ett barn finns förklaringen i hans läggning.
  • Om en nazist dödar en jude finns förklaringen i hans "politiska" åskådning.
  • Om en satanist dödar en kristen finns förklaringen i hans "tro".
  • Om en djurrättstönt bränner en SCAN-bil så finns förklaringen i dennes uppfattning.

• Alla pedofiler våldtar inte, vi föraktar dem ändå.
  • Alla nazister dödar inte judar (om ens någon för övrigt), ändå fryser vi ut dem.
  • Satanister stör sällan sin omgivning, ändå skyr vi dem.
  • Djurrättstöntar bränner sällan sina bilar, ändå njuter vi av att köra nära dem med våra läderinredda tjänstebilar så det stänker brun snö på deras Myrorna-inköpta lila manchesterbraller och tyska handgjorda bidragsskor.

Eller hur?

Mmm... förutom då det att vara pedofil handlar om att ha en allvarlig mental störning, att nazism är en knasig ideologi som bl.a. handlar om att "vi är bättre än dom för det är genetiskt" and whatnot, och... satanister kommer sen? Är du skraj för såna? Du skojar? King Diamond lever visserligen i högönsklig välmåga vad jag vet, men i övrigt fick jag precis ett fax från åttitalet som gärna ville ha såväl sina frisyrer som gamla pk-nojor ifred. Nu går det säkert att hitta ett gäng massmördare som var "satanister", men dom kunde garanterat lika gärna ha varit frimärkssamlare som började höra röster, så spar bandbredd och skit i den lilla googleexcessen.

Dessutom kan alla som är sugna på att skriva "Jamen, Islam är ju ockkså en mental störning som handlar om att "vi har rätt och dom har fel", strunta i det, eftersom det handlar om extremister, och det är skit i vilken form det än antar. Koranen/islam i sig manar varken till kvinnostympning eller självmord - om vi får tro dom imamer som har lite bättre verklighetsförankring och mindre otur när dom tänker än dom grottboende skäggnissarna .

En religion som utövas i akt och mening att finna djupare mening med tillvaron, finna sinnesfrid osv är det aldrig fel på - däremot när maktkåta tomtar förvanskar dess budskap för egen vinnings skull, då blir det inte så jävla bra. Och ju mer det gastas om att "Islam måste stoppas", desto mer bränsle får dom flaggbrännande trollen att elda med, och desto sugnare blir dom på att hitta ställen i Koranen som kan användas, förvanskas och lyftas helt ur sitt sammanhang för att rättfärdiga hjärntvätten av folk som gaffar på sig några kilo dynamit och "gör sin plikt i profetens namn".

Stackars dom om det nu finns ett liv efter detta, sekunden efter smällen lär dom isåfall få världens utskällning av en snubbe som skogstokig står och hoppar och fäktar och skriker "VAR i hela HELVETE skrev jag att du skulle gå och spränga dig själv mitt i en folkmassa? Kan du tala om det?!? Du är ju TAMMEFAAN inte riktigt KLOK?!?!"

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ett tips är därför att läsa Christer Hedins "Abrahams barn" som tar upp både likheter och skillnader och sätter dem i sitt rätta sammanhang. Likheterna är enormt mycket större än vad de flesta tror idag och graden av acceptans för de andra religionerna är egentligen i grunden mycket stor.

Tack för boktipset. Kristna, judar och muslimer har tidvis levt i samförstånd under historiens gång. Det kan de nog göra även i framtiden om islams militanta grenar och den kristna extremhögern plockas bort.

Problemet är inte vad som står bokstavligen i bibeln eller koranen i sig utan hur texterna tolkas och efterlevs av nutida troende. Mycket är nog taget ur sina sammanhang. Vilka seder och bruk som var vedertaget för 1500- 2000 år sedan är svårt att föreställa sig idag.

Sökte på vad Islam säger om kristendomen och fick upp en rad länkar. Några mer analyserande än andra. Gemensamt för dem var att de tog upp referenserna nedan från Koranen. I detta specifika fall är det en katolsk hemsida där prästen svarar på vad Islam säger om icke-muslimer.

http://www.fragaprasten.nu/html/islam16.htm

Islam förefaller vara rätt fientligt inställd till icke-muslimer. Ord som "döda dem", "kämpa dem", "tvinga dem på knä". Möjligt att citaten i länken ovan är tagna ur sina sammanhang. Jag har inte själv läst koranen. Funderade på om det kunde vara texter som behandlar krigsliknande situationer där t ex kristna försöker få muslimerna att underkasta sig kristendomen. Om så är fallet skulle man kunna tänka sig att någon ledande företrädare för Islam utropar krig mot väst och därmed ger fundamentalister de skäl de behöver för att döda oss på det enda sättet de kan då de är militärt underlägsna, dvs genom terrordåd.

Har vi någon som tillämpar Islam här på forumet som kan ge sin tolkning i denna fråga?

Ulf Nilssons brutala krönika där han går rakt på sak. Någon annan som läst den?

http://www.expressen.se/1.2253836

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
Min bil är framhjulsdriven. Bör jag oroa mig? :gnissla

Jag bör nog också oroa mig.
Jag lirar bas i ett band som lirar "satans musik", är inte genetiskt svensk, kör bil som är framhjulsdriven...
Helvete vad det skall sprängas kristna svenskar nu!!! :banana

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Mja.. Han har sina poänger.

Däremot håller jag inte med om att vi inte blir omvända. Kanske inte i en personlig - religiös bild men väl som land och folk.

När muslimernas inflytandet blir nog stort kommer val att vinnas och beslut tas av dem utifrån deras synvinkel och då är det kanske inte jättelångt borta med sharialagar och inbördeskrig á la Iran- VS Irak-uppgörelser på gatorna.

Om allt vill sig väl så är jag död då sedan länge och förhoppningsvis är mina ättlingar bosatta i länder med gränser och en politisk agenda som inte ursäktar sina egna traditioner genom att betala ut kränkthetsbidrag och döpa om bakverk för att vara alla andra, utom de egna innevånarna, till lags.

Fyfan™

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vet du vad man gör bäst i att göra/inte göra när man inte har en aning? :)
LiteOT, sorry:

Är du på riktigt?
Jag sa (skrev) ju just att jag inte tänker uttala mig i frågan de tjäbblade om utan bara gav lite (förhoppningsvis) skoj info om varför Steffo troligen skulle misslyckas. Vad hade du hängt upp dig på om jag bara skrivit om joh3:16?

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Islam förefaller vara rätt fientligt inställd till icke-muslimer. Ord som "döda dem", "kämpa dem", "tvinga dem på knä". Möjligt att citaten i länken ovan är tagna ur sina sammanhang. Jag har inte själv läst koranen. Funderade på om det kunde vara texter som behandlar krigsliknande situationer där t ex kristna försöker få muslimerna att underkasta sig kristendomen. Om så är fallet skulle man kunna tänka sig att någon ledande företrädare för Islam utropar krig mot väst och därmed ger fundamentalister de skäl de behöver för att döda oss på det enda sättet de kan då de är militärt underlägsna, dvs genom terrordåd.

Japp det är citat ryckta ur sitt sammanhang, som vanligt får man väl tyvärr säga. En katolsk källa är i detta fallet (näppeligen något annat heller) knappast neutral eller objektiv. I princip har du rätt i dina funderingar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Min egen helt personliga uppfattning gällande religon har inget med okunnighet att göra.

Jo, eftersom du påstod att, citat: Båda är ju 100% fantasifigurer
:)

Såg den igår - som vanligt via den enda länksamling man behöver (politisktinkorrekt.info) - och den var sannerligen brutalt bra.

Snacka om att SD gjort underverk för debattklimatet på bara ett kvartal, makalöst hur fort det gick att få kulturtöntar att börja våga tala fritt. :confused:

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Koranen/islam i sig manar varken till kvinnostympning eller självmord - om vi får tro dom imamer som har lite bättre verklighetsförankring och mindre otur när dom tänker än dom grottboende skäggnissarna

Det är precis det den gör. Om du läser en ordagrann översättning istället för de moderna "tolkningarna" så förstår du precis.
En annan intressant detalj med bibeln vs koranen är att bibeln utvecklas och blir allt "snällare" desto modernare del. Nya testamentet uppmanar inte direkt till ond bråd död. Dessutom är bibeln skriven av ett flertal människor under olika perioder och har således lite olika influenser.
Koranen är precis tvärtom. Början är inte så farlig men mot slutet ska man ljuga, lemlästa och döda för att sprida Islam. Dessutom skriven av en enda person, under en epok.
Vidare kan man jämföra Jesus mot Muhammed.
Jesus fixade käk åt fattiga, botade sjukdomar och blev uppspikad på ett kors.
Muhammed förgrep sig på småbarn och startade krig.
En hyvens kille.
En annan intressant detalj är att islam är överrepresenterat i ougabouga-länder som stått still i utvecklingen under ett par tusen år.

Just sayin'

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag bör nog också oroa mig.
Jag lirar bas i ett band som lirar "satans musik", är inte genetiskt svensk, kör bil som är framhjulsdriven...
Helvete vad det skall sprängas kristna svenskar nu!!! :banana

Efter du editerat och ändrat spelar till lirar så blev skrämselfaktorn genast betydligt högre. :hihi Är du förresten säker på att du spelar satans musik? Tänk om han/hon/den/det lyssnar på R'n'B. ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Poesi! Det är så man blir tårögd/rörd. :)

...länder med gränser och en politisk agenda som inte ursäktar sina egna traditioner genom att betala ut kränkthetsbidrag och döpa om bakverk för att vara alla andra, utom de egna innevånarna, till lags.

Fyfan™

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Skulle du kunna beskriva skillnaden mellan en erfaren och en oerfaren självmordsbombare?

Träning så klart.

Man beger sig ut på stan.
Ställer sig tätt intill en massa folk.
Skriker: Shalom shalam jalla jall prii prii prii in shall´a.
Sen trycker man på fjärren och låser upp bilen som man har parkerad 20 meter därifrån.

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Jag är snäll, men jag orkar ärligt talat inte ÄNNU en gång här på SH "hålla er hand och över gatan". Googla tidigare islam-trådar här så kan du se var.
* * * * * *
Om du anser att religionslektionerna är "facit" har jag inget mer att säga dig.

Det är dom säkert inte i många fall... men det är väl knappast SH heller?

Min egen helt personliga uppfattning gällande religon har inget med okunnighet att göra.

Jag dömer ingen för deras religösa övertygelse och hoppas att ingen heller dömer mig för min övertygelse, eller i det här fallet brist på den.
Det gör du som du vill med, såklart. Vill bara i all välmening upplysa om att både Jesus och Mohammed inte är fantasifigurer, utan lika verkliga som t.ex. Napoleon, det vill säga har levat och knallat omkring på jorden.

Det är precis det den gör. Om du läser en ordagrann översättning istället för de moderna "tolkningarna" så förstår du precis.
En annan intressant detalj med bibeln vs koranen är att bibeln utvecklas och blir allt "snällare" desto modernare del. Nya testamentet uppmanar inte direkt till ond bråd död. Dessutom är bibeln skriven av ett flertal människor under olika perioder och har således lite olika influenser.
Koranen är precis tvärtom. Början är inte så farlig men mot slutet ska man ljuga, lemlästa och döda för att sprida Islam. Dessutom skriven av en enda person, under en epok.
Vidare kan man jämföra Jesus mot Muhammed.
Jesus fixade käk åt fattiga, botade sjukdomar och blev uppspikad på ett kors.
Muhammed förgrep sig på småbarn och startade krig.
En hyvens kille.
En annan intressant detalj är att islam är överrepresenterat i ougabouga-länder som stått still i utvecklingen under ett par tusen år.

Just sayin'

Visst, nya testamentet är väl kanske lite softare, men gamla är desto brutalare. Det går att rycka rader ur bägge böckerna som är brutala och kan tolkas som uppmaningar till vådsamheter och övergrepp, men praktiserar man och "fattar grejen" med kristendom eller islam så begår man inte terrordåd, lika lite som man käkar griskött eller har lust till sin nästas hustru eller vad det nu kan vara.

Var har du det ifrån att Muhammed förgrep sig på småbarn? Det enda man vet var att han skrev äktenskapskontrakt med Aisha när hon var 6 år, och att hon flyttade in i hans hus när hon var 9, inte överdrivet uppseendeväckande vid den tiden i den delen av världen. Folk betraktades som vuxna tidigare än vi gör, även om det onekligen ter sig mysko i våra ögon.
Att "fullborda äktenskapet" som det heter var dessutom endast synonymt med just att flytta in - inte med att :ligga. När - eller ens om det pökades vet vi alltså inte. Dessutom finns det dom som menar att hennes beskrivna ålder inte med säkerhet är korrekt fastställd.

Visst, han kan ju ha varit värsta dunderpedofilen sådär i smyg, men det har åtminstone inte jag sett några som helst belägg för annat än i bonnig propagandaretorik. (Ööööh han var ju pedDofIl...har jag hört...!!!?!!)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det gör du som du vill med, såklart. Vill bara i all välmening upplysa om att både Jesus och Mohammed inte är fantasifigurer, utan lika verkliga som t.ex. Napoleon, det vill säga har levat och knallat omkring på jorden.

det är din åsikt ja, det finns många som inte tvekar på att det är rena fantasier.
varför skulle din åsikt vara min?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Visst, nya testamentet är väl kanske lite softare, men gamla är desto brutalare. Det går att rycka rader ur bägge böckerna som är brutala och kan tolkas som uppmaningar till vådsamheter och övergrepp,

Skillnaden är som sagt att koranen börjar snällt men utvecklas att bli allt brutalare. Bibeln är tvärtom.

Vilken riktning på utvecklingen man vill ha är sedan upp till var och en.

Men det är betydligt färre kristna som kraschar flygplan i kaba än islamister som.. ja, du fattar.

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
det är din åsikt ja, det finns många som inte tvekar på att det är rena fantasier.
varför skulle din åsikt vara min?

Du och vem som helst får väldigt gärna tro att varken mohammed eller jesus har levt på riktigt, det stör mig inte det minsta, men det finns vad jag vet rätt ordentligt med forskning som hävdar det motsatta. Var mest det jag ville påpeka i rent folkbildningssyfte.
Det finns å andra sidan också dom som vill göra gällande att jorden är platt, och själv har jag aldrig riktigt haft möjlighet att kolla, så tja, vad fan vet man egentligen...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men det är betydligt färre kristna som kraschar flygplan i kaba än islamister som.. ja, du fattar.

Det är färre kristna som bor i länder som är invaderade/ockuperade av muslimska krigsmakter än tvärtom.

Det är färre kristna som ser familjemedlemmar, släktingar och vänner dödas och lemlästas med ursäkten att det bara "är lite collateral".

Jag är förvisso för insatsen i Afghanistan och är inte odelat negativ till kriget i Irak men jag blir inte förvånad över att det byggs upp en hel del hat och politiska agendor i de länder som ockuperas/invaderas och där "collaterals" räknas i många tiotusental och där folk fängslas och torteras utan rättegångar av oss som samtidigt klappar oss på axeln och kallar oss "de goda"....

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Skillnaden är som sagt att koranen börjar snällt men utvecklas att bli allt brutalare. Bibeln är tvärtom.

Vilken riktning på utvecklingen man vill ha är sedan upp till var och en.

Nu vet jag inte så vansinnigt mycket om dramaturgin i böckerna, men jag tror för min del inte att det hade spelar någon större roll - hade det varit tvärtom, att vi "häruppe" varit sekulariserade svenssonmuslimer sedan århundraden som låtsasfastar ibland och går i mosken lite halvhjärtat vid ramadan, och "dom därnere" varit extremkristna tokdårar hade det kraschats flygplan i bibelns namn istället.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Var har du det ifrån att Muhammed förgrep sig på småbarn? Det enda man vet var att han skrev äktenskapskontrakt med Aisha när hon var 6 år, och att hon flyttade in i hans hus när hon var 9, inte överdrivet uppseendeväckande vid den tiden i den delen av världen. Folk betraktades som vuxna tidigare än vi gör, även om det onekligen ter sig mysko i våra ögon.
Att "fullborda äktenskapet" som det heter var dessutom endast synonymt med just att flytta in - inte med att :ligga. När - eller ens om det pökades vet vi alltså inte. Dessutom finns det dom som menar att hennes beskrivna ålder inte med säkerhet är korrekt fastställd.
Hur gammal var pedofilen själv?
Om jag inte minns fel var han 50+, medans hon var 6 år. Vad är det om inte ren pedofili??? Det är fasen inte normalt under NÅGON tid!
muhammad-aisha-pedophilia-child-sex.bmp

Han snodde ju dessutom sin adoptivsons (Zeid) hustru (efter att ha "råkat" se henne naken. Det visar ju bara att det enda han hade i skallen var :ligga.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping